dinsdag 22 november 2011

Vegetarisch recept, perfecte tofu

Perfecte Tofu
Tofu mag dan vaak onbekend in de keuken zijn bij beginnende vegetariërs, en niet vegetariërs. Maar het goede nieuws is, goed bereid kan het heerlijk zijn. En met goed wordt hier bedoeld deze methode van bereiden. Bakken in ‘koeken’ pan of wok, tot de tofu goudkleurig is en mals. Een vreemde uitdrukking maar zacht en goed te kauwen, is tofu van de Perfectie (bhakti)

maandag 14 november 2011

Recept. Bloemkoolcurrie

Ingredientent (4 personen)
1 bloemkool
3 a 4 aardappels
4 stengels bleekselderij
2 tl asatoetifida (hing) staat gelijk aan 3 tot 4 tenen knoflook
1 tl gemberpoeder
1 tl korianderpoeder
1 tl komijnzaad
halve tl chilipoeder
1 tl kurkuma
1 blik kokosmelk (200ml)
Zonnebloem olie

Was de bloemkool en snij de roosjes er vanaf. Bak deze in pan met

zonnebloem olie voor ongeveer 5 minuten. Schil ondertussen de aardappelen, en was en snij de bleekselderij. Hak de aardappelen en bleekselderij in blokjes. Voeg de aardappel toe aan de bloemkool en bak het geheel nog zo’n 10 minuten. Doe de bleekselderij samen met de asoetifida en gember in een andere pan met wat olie en bak dit ook 10 minuten op laag vuur. Voeg de rest van de kruiden aan het bleekselderij mengsel toe en bak het nog even kort mee. Voeg dan het ubleekselderij mengsel en de kokosmelk aan het bloemkool en aardappel toe en laat het geheel zachtjes doorkoken voor zo’n 10 minuten. Dit moet uiteindelijk een lekkere dinee opleveren #bhaktapiet(er) #bhakta

Recept. Bloemkoolcurrie

Een man bezoekt Boeddha

Een man bezocht Boeddha en stelde hem de volgende vraag: “Welke meditatievorm beoefenen u en uw leerlingen?

”Boeddha antwoordde: “Wij zitten, wij lopen en wij eten.
De man begon een beetje te lachen en zei:”Maar Mahatma, dat doen wij toch allemaal.
Iedereen zit wel eens, iedereen loopt en eet.
Boeddha antwoorde hem, maar wij zijn ons bewust dat wij dit doen.
Wat betekend dit wij zijn ons bewust dat wij eten!
Ten eerste dat wij vaak eten, en vaak nog niet eens proeven wat wij in onze mond doen.Vaak alleen de eerste happen.
Lopen hoe vaak is men niet opgestaan in een automatisme zonder hierover zelfs nagedacht te hebben. Bord weg, en u weg.
Zitten, wanneer zit u echt, in rust zondere de behoefte te moeten praten, op de klok te kijken, wanneer men weg moet.
Aandacht, dat is yoga dit geld voor alle yoga, aandacht op de heiligennaam, de kralen die tussen de vingers doorgaan. Maar ook op die plek, kussen blijven zitten. Alleen zonder afgeleid te worden naar een foto of beeltenis te kijken, alleen zien. Zonder gedachten.Alleen dat beeld.

maandag 7 november 2011

Bhumi Radhadesh,


Als u op de foto klikt krijgt u meer foto's van bhumi te zien.De nieuwe aanwinsten van het kasteel Radhades, Bhumi een kalfje en de grote waar ik even de naam niet meer van weet. Het zijn mooie locatie foto's. Koeien, de heilige koe van India, is tegenwoordig vaak slachtoffer van illigale slacht, zelfs omgeving Vrindavana in India gebeurt dit.Het lijkt een satire want MC Donald verkoopt alleen kippeburgers in India door de Heiligheid van de koe, respect voor plaatselijke cultuur en traditie.

donderdag 3 november 2011

Kruimel appeltaart met spelt. Een moeilijk te bereiden appeltaart


Voor het deeg: 120 g speltbloem 120 g volkoren speltmeel 40 g sucanat 1/2 tl zout 1 tl bakpoeder 60 ml olijfolie 5 el rijstmelk (of een andere vega-melk) Voor de vulling: 800 g appels, in stukjes gesneden sap van 1 citroen (ongeveer 2 el) 1 tl koekkruiden 1/2 tl gemberpoeder 1 tl gemberwortel, gehakt 1 el arrowrootpoeder 60 ml maismoutstroop 1 el sucanat (zoetstof vervangen met diksap) Voor het deeg: 120 g speltbloem 120 g volkoren speltmeel 40 g sucanat 1/2 tl zout 1 tl bakpoeder 60 ml olijfolie 5 el rijstmelk (of een andere vega-melk) Voor de vulling: 800 g appels, in stukjes gesneden sap van 1 citroen (ongeveer 2 el) 1 tl koekkruiden 1/2 tl gemberpoeder 1 tl gemberwortel, gestampt, of de blender 1 el aardappelmeel 60 ml maismoutstroop 1 el rietsuiker Voor de kruimel: 50 g volkorenmeel 50 g havermout 3 el rietsuiker 75 g hazelnoten 1/4 tl zout 1/2 tl gemberpoeder 2 a 4 el boter Meng in een grote kom alle droge ingrediënten. Doe de boter erbij en meng de (zachte) boter door het meel met je handen. Voeg de melk geleidelijk toe in de kom, totdat er een deegbal ontstaat. Bewaar het deeg in plasticfolie in de koelkast. Ga verder met de vulling. Doe de appels in een kom. Doe alle ingrediënten voor de vulling erbij en meng samen. Rol het deeg uit . Ik doe het met een fles, dun uitgerold en bekleed dan een springvorm (24 cm) ermee. Zorg dat de bodem van de vorm bedekt is met bakpapier en de kanten van de vorm ingevet zijn met olie. Verspreid de vulling in de springvorm. Voor de crumble: Meng alle droge ingredienten samen in een kom. De hazelnoten worden in een keukenmachine fijn gemalen. Giet de olie erbij en meng de olie door het meel. Strooi de crumble op de taart. Leg een stuk bakpapier of folie op de springvorm voordat de taart de oven in gaat. Bak de taart op 180 C voor ongeveer 1 uur en 15 minuten. De vulling moet zacht en vochtig te blijven en de korst en crumble dienen goudbruin te zijn. De taart laten afkoelen en eventueel koud opdienen (in de koelkast bewaren).

Bloemkoolcurry met pappadums, aloe gobi

Aloe betekend aardappel en gobi bloemkool, aloe wordt geschreven al alu, dat is Hindi maar je spreekt het uit als aloe.
Ingrediënten
1 bloemkool
3 grote aardappels
1 blok tahoe in blokjes
100 ml zonnebloemolie
2 eetlepels Hindoestaanse masala
1 blik tomaten (400 g)
1 pakje kokosmelk, of klein blik (200 ml)
1 doosje pappadums naturel
1/2 bosje verse koriander (ongeveer 15 g)
1 eetlepel hot paprika poeder
1 eetlepel gemberpoeder
1 theelepel kaneel

Bloemkoolcurry met pappadums
Bereiden
Bloemkool schoonmaken en in roosjes verdelen. Aardappels schillen en in blokjes snijden. In braadpan 3 el olie verhitten en tahoe 3 min. bakken met de gember en het paprika poeder. Aardappels erbij doen en 1 min. meebakken. Masala erdoor roeren en 1 min. meebakken. Tomaten in blokjes snijden, kokosmelk en bloemkool toevoegen en geheel aan de kook brengen. Curry 10 min. zachtjes laten koken. In grote koekenpan rest van olie verhitten. Pappadums een voor een 2 tot 3 sec. in hete olie bakken.

Pappadums op keukenpapier laten uitlekken. Koriander fijnknippen. Curry met zout op smaak brengen. Curry met koriander bestrooien en serveren met pappadums.

Vegetarisch recept. Panir/tempeh met mango chutney

Vegetarisch recept. Panir/tempeh met mango chutney
Ingrediënten
Pakje panir of tempeh
100 ml volle yoghurt
2 el masala
1 el olie
1 grote mango
2 el verse koriander, fijngehakt
2 el stemgember, fijngehakt
Lekker met rist of naanbrood

1. Bestrooi de panir of tempeh met zout en peper. Roer in een kleine schaal de yoghurt, masala en olie door elkaar. Wentel de plakken door de yoghurt en marineer de panir of tempeh, 20 min. op kamer temperatuur. Draai de panir of tempeh halverwege nog een keer in de marinade om.
2. Kook de zilvervlies rijst
3. Schil de mango, snijd het vruchtvlees in kleine blokjes en meng het met de koriander, de gember en naar smaak zout en peper.
4. Verhit de grillpan goed voor. Leg de panir of de tempeh in de pan en gril ze ca. 5 min. tot ze licht roodbruine strepen krijgen . Keer de plakken en gril de andere kant ook plus minus 5 minuten.
5. Verdeel de zilvervlies rijst over 4 borden. Snijd depair/tempeh in plakjes en leg het erop. Serveer de mangochutney erbij. Lekker met een spinaziesalade.Ook fijn op brood! Een roti of tortilla zelf maken en dan als rol, wrap genaamd. Een eenvoudige tip neem wat bloem met melk, een druppel olie en wat zout erdoor. Een beslag ervan maken, doet erwat komijn doorheen, peterselie of selderij, en dan als pannekoeken bakken. Op de blog staat ook een recept om zelf panir te maken, maardoor reorganisatie is deze wat onderaan gekomen, ergens!

donderdag 20 oktober 2011

Offeren. De Katholieke methodiek van standaard gebeden voor de maaltijd en dankzegging.

Zegen vragen voor de maaltijd, en dankzegging vertaald is gebed een mantra
opmerkelijk is ook dat alles als een gift van god beschouwt wordt, wat interpreteerd dat men weet dat het niet hun eigendom was! Maar van giften (donaties) van God. Lees hier ook mantra 2 van de Sri Isopanishad. Isavasyam idam sarvad jagatyam jagat op na. Ook de tekst van de "mantra"of gebed komt overeen met de mantra die men na offer rituelen reciteert om eventuele fouten, overtredingen genoemt. Om hiervoor vergiffenis en ook om deze werken, offeringen compleet te maken en of Hij deze wilt accepteren als compleet.
God Blessing Before Meals Gods zegen voor maaltijden: Voice
Benedic, Domine, nos et haec tua dona quae de tua largitate sumus sumpturi. Per Christum Dominum nostrum. Amen.
Bless us, O Lord, and these your gifts which we are about to receive
from your bounty, through Christ our Lord. Amen.
(Add for midday): Mensae coelestis participes faciat nos, Rex aeternae gloriae. Amen.
May the King of everlasting glory make us partakers of the heavenly table. Amen.
(Add for evening): Ad coenam vitae aeternae perducat nos, Rex aeternae gloriae. Amen.
May the King of everlasting glory lead us to the banquet of life eternal. Amen.
Grace after Meals: Voice
Agimus tibi gratias, omnipotens Deus, pro universis beneficiis tuis, qui vivis et regnas in saecula saeculorum. Amen.
We give you thanks, almighty God, for all your benefits,
who live and reign for ever and ever. Amen.
Deus det nobis suam pacem. Et vitam aeternam. Amen.
May the Lord grant us his peace. And life everlasting. Amen.
Act of Contrition: Voice
Deus meus, ex toto corde poenitet me omnium meorum peccatorum, eaque detestor, quia peccando, non solum poenas a Te iuste statutas promeritus sum, sed praesertim quia offendi Te, summum bonum, ac dignum qui super omnia diligaris. Ideo firmiter propono, adiuvante gratia Tua, de cetero me non peccaturum peccandique occasiones proximas fugiturum. Amen.

(x)O My God, I am heartily sorry for having offended Thee and I detest all my sins because of Thy just punishments, but most of all because they offend Thee, my God, who art all good and deserving of all my love. I firmly resolve, with the help of Thy grace, to sin no more and avoid the near occasions of sin. Amen.
V. And the Word was made Flesh.

R. And dwelt among us.
All. Hail Mary, full of Grace, the Lord is with thee. Blessed art thou among women, and blessed is the fruit of thy womb, Jesus. Holy Mary, mother of our Lord, pray for us sinners now and in the hour of our death. Amen.

incarnatie en verering naar de katholieken gebeden (demis0.

Overeenkomsten met janmastami
Hier in deze gebeden wordt aandacht en eer geschonken aan de vrucht van de schoot van de moeder Gods Maria Magdalena. en zij ontving de Heilige geest (ziel) Dat was Jesus, nu dat noemt men ook geboorte nemen, of incarneren, reincarneren. zie ook het Srimad Bhagavatam hierover. De teksten staan hier ook op de site.
V. The Angel of the Lord declared unto Mary.
R. And she conceived of the Holy Ghost.

All. Hail Mary, full of Grace, the Lord is with thee. Blessed art thou among women, and blessed is the fruit of thy womb, Jesus. Holy Mary, mother of our Lord, pray for us sinners now and in the hour of our death. Amen.

Gezegend zijt gij, heil aan u Maria vol van genade. Gezegend zijt gij onder de vrouwen, en gezegend is de vrucht van uw schoot Jesus. Zo wordt de genade van de moeder Gods gevraagd, zo gebeurt dit ook naar de Indiase geschriften, men vraagt de genade van de moeder en ook zuster of broer.Deze zijn middelaar omdat deze een betere verstandhouding hebben met God dan de meesten onder ons.

2V. Behold the handmaid of the Lord.
R. Be it done unto me according to thy word.
All. Hail Mary, full of Grace, the Lord is with thee. Blessed art thou among women, and blessed is the fruit of thy womb, Jesus. Holy Mary, mother of our Lord, pray for us sinners now and in the hour of our death. Amen.

3V. And the Word was made Flesh.
R. And dwelt among us.
All. Hail Mary, full of Grace, the Lord is with thee. Blessed art thou among women, and blessed is the fruit of thy womb, Jesus. Holy Mary, mother of our Lord, pray for us sinners now and in the hour of our death. Amen.
En het woord was vlees geworden, er staat geschreven dat God in zijn Naam of Namen verblijft, aanwezig is. Nu na de belichaming Dehino smin yatha dehe, de belichaamde ziel (bg2-13) is de Heer van belichaamd van de kinderjaren naar de jeugd, volwassenheid gegaan. en het woord werd vlees, alhoewel transcendentaal, het blijft God
V. Pray for us, O Holy Mother of Christ.

R. That we may be made worthy of the promises of Christ.
V. Let us pray. Pour forth, we beseech Thee, O Lord, Thy grace into our hearts; that, we to whom the Incarnation of Christ, Thy Son, was made known by the message of an Angel, may by His Passion and Cross, be brought to the glory of His Resurrection. Through the same Christ our Lord. All. Amen.
De incarnatie van Christ werd van tevoren bekend gemaakt, en ook de opstanding, herrezen uit de dood. De boodschap dat er leven na de dood is. Alleen het lichaam sterft, de ziel blijft bestaan is de verklaring naar het Nederlands van deze tekst

maandag 17 oktober 2011

hoe wordt ik vegetarier?


Ik had de vraag, wat is een vegetariër, de meningen verschillen van vegetaries eten tot niets dierlijk, een koe dat is ook een vegetariër, maar geen veganist want deze drinkt geen melk.

Maar zoals u weet heeft u dat ook gedaan, of het kwam van een bekende firma die de koe gebruikt als oorsprong voor de bron van elementen van de melk heeft, en niet uw eigenste moeder als voedster of min.

Maar alle gekheid op een stokje, dat is iemand die geen dierlijke producten eet. een veganist die drinkt ook geen melk eet geen kaas en draagt ook geen leer. Dus een bewuste vegetariër die koopt ook geen producten waar dieren op een of andere wijze in het productie proces gebruikt worden, ook dierproef vrije zepen ! Ook geen vis, vis wordt nog wel eens als vegetarisch gezien!

En weer een zijsprong, soja is te vermijden want door van deze afkomstige producten zoals tofu, worden wouden platgehakt, voedsel gebieden van de van origine daar levenden dieren (habitat). Dus niet verantwoord! ( Er is hoop, het komt ook uit Oostenrijk)

Wat men noemt 3e wereld landen daar komen vaak producten vandaan,die daar de grond uitmergelen door mono cultuur, en daardoor kunnen de mensen aldaar niet de voor hun nodige eigen voedsel, gewassen laten groeien. Maar terug naar eigen land.

De koe dit dier in Friesland onze moeder genoemd , wil men al in wat men koeien flats een soort moderne concentratie kampen voor dieren plaatsen! En ik neem aan dat degene die de koe hun moeder noemen deze niet opeten. Waarom dit, om de aandacht erop te vestigen dat dit gezonde product minder gezond kan wezen dan men denkt door de koe niet op een wei staat te grazen . Dit alles heeft te maken met menselijkheid en aandacht voor wat men doet en eet, en door zelf zo min mogelijk sporen in het landschap achter te laten, in India is dit een deel van het hindoeïsme, en ik denk dat veel Indiase mensen dit niet zijn volgens de voor genoemde, en velen andere dit gewoon doen uit besef dat dit hier op de aarde een compleet geheel is, en dat al wat men doet snel verstorend werkt op wat men de planeet aarde noemt. Al dit komt op mij zo over, dat ook veel gelovigen, dit niet zien, Gods creatie of de schepping genaamd, die wordt net zo makkelijk als een vuilnisbak beschouwt, of anders een soort onuitputtelijke bron, alleen voor hun genoegen. Een 2e huis, in waar dan ook, alleen in de auto naar het werk, terwijl er ook een collega daarna toegaat, op dezelfde tijd en redelijk op de route, koffie en dan geen solidariteits- koffie, een nieuwe kerk of tempel of een hal voor bijeenkomsten, terwijl er genoeg leeg staat, dit neemt ook grond in beslag waar normaal planten groeien. Inzicht is vaak ver te zoeken, kijk naar Bangla Desh, als voorbeeld daar wordt er bijna jaarlijks grote delen land overstroomd. Nu als men dit weet gaat men toch niet bouwen of investeren in dijken, dan gaat men wat hogerop wonen Dit is zoals ieder kan weten, geen oplossing voor de werkelijke oorzaak, men haalt bossen en ander gewas weg. Men bouwt dammen voor stuwmeren, voor de opwekking van elektriciteit. Maar waar vandaan komt deze manier van denken, aan de ene kant herbebossen, en de andere kant ontbossing of het onder water zetten van complete provincies of voorheen staten. Dit komt doordat u dit kan lezen! Hallo juist daar heeft u deel aan (ik steek de beschuldigende vinger niet uit, omdat dan er 3 naar mij wijzen). Stroom moderne vooruitgang! Normaal zou u dit van mij moeten horen, door middel van mijn stem, dus persoonlijk. De moderne media heeft dit veroorzaakt.

Dit heeft allemaal te maken met vegetarisme en milieu bewust worden! Koop groenten van uit eigen lands bodem en van het seizoen, ook fruit en mijd indien mogelijk exotische producten, maar vooral die niet op deze tijd van het jaar groeien of rijp kunnen zijn. Weet u wat zo een vrucht uit Nigeria moet kosten eigenlijk? Voor de hoeveelheid appelen benodigt voor 200cc appelsap is ongeveer 150 liter water. En dan nog het transport en de verborgen kosten, die men er niet bijtelt of beseft, lucht verontreiniging en vergift, daar worden vaak middelen gebruikt die hier verboden zijn, en daar het grond water vergiftigen


Het vreemde hieraan vindt ik , dit moet mij echt van het hart, men eet van alles, antilope biefstuk, giraffe nek, sprinkhanen en andere insecten, maar de hond, onze vriend! Die wordt niet opgegeten! Dit is niet echt komt dan op bij mij, voor mij nog steeds onbegrijpelijk door een duistere redenering ,waar Freud en Jung wakker over hadden kunnen leggen nachten lang. Waarom geen huisdieren? (Zoiets als de decadentie en verval van Rome)

woensdag 12 oktober 2011

Murti of deiti schilderen de basis! Ondergoed.

Op bovenstaande foto ziet u een voorbeeld hoe de beeldgedaante van ondergoed of onderkleding is voorzien. Deze is geverft op de beeldgedaante voor het fatsoen. Men laat deze tijdens het verkleden of baden niet naakt of bloot.

Zoekresultaten Google en bing vergeleken, door middel van Radha en Krishna

Bing Afbeeldingen
193.000 resultaten op Radha haar naam met hoofdletter, let op de verschillend resultaten met of zonder Hoofdletter of spelling.
RadhaKrishna 65.400 resultaten
radhakrishna 7.940 resultaten
Radharani 7.660 resultaten
Krishna 854.000 resultaten
de resultaten waren nu met of zonder hoofdletter gelijk
Op Google
Radha. Ongeveer 2.230.000 resultaten (0,39 seconden
Radharani. Ongeveer 76.000 resultaten (0,40 seconden)
RadhaKrishna. Ongeveer 596.000 resultaten (0,42 seconden)
Krishna. Ongeveer 3.470.000 resultaten (0,37 seconden)

Roles of Lakshmana

vrijdag 30 september 2011

Recept. Vegetarische pompoen risotte la Italia op bhaktamagzijn.

Ik hou van een goede risotto. Deze is zo veelzijdig - het zorgt voor een goede maaltijd als je vrienden of familie overkomen, of voor een aanzienlijke maaltijd, en voor elk kind dat ik het heb opgediend, het is altijd helemaal op. En de zoete en bittere smaak combinatie van de pompoen en feta ... goddelijk! Geroosterde pompoen en feta Risotto
800g pompoen, geschild en gesneden in 2 cm dikke blokken
1 eetlepel olijfolie
Zout en peper
20g boter
2 a 3 stengels bleekselderij, fijngesneden
2 kopjes Arboriorijst
! thl hing asitifida
½ kopje appelsap of druivensap, witte
5 koppen groentebouillon
½ kopje Parmezaanse kaas geraspt,
2 eetlepels oregano blaadjes
150 g feta (vegetarische gestremde van koeienmelk), verkruimeld . en deze is vaak om de 4.50 de kg bij de Arabische en Turkse winkels in blik.Peynir heet het dan (Fetah is Grieks)
Verwarm de oven voor op 200 ° C
Schep en meng de pompoen met de olijfolie, zout en peper, en leg deze op een bakplaat en bakken gedurende 30 minuten of tot het gaar is. Smelt de boter op matig vuur, voeg de bleekselderij toe en blijf bakken tot deze zacht en doorzichtig is. Voeg de rijst en al roerend na 2 minuten toe. Schenk de appelsap erbij en blijf roeren tot het is opgezogen door de rijst. Voeg de warme groenten bouillon een kopje per keer toe, weer roeren totdat de vloeistof is opgenomen. Ga door totdat de rijst gaar is, en dan meng u er de parmezaanse kaas, geroosterde pompoen, oregano bladeren en de helft van de feta erbij!. Klaar om te ofreren! :-) En opdienen, schep de risotto in kommen en bestrooi met de overgebleven feta.

Negen dagen Durga pooja, Nava ratri

Dhaka, Sept 23 Persbericht(bdnews24.com)
Durga Puja, het grootste religieuze festival in Bangla desh, en ook in veel andere landen wordt het herdacht of gevierd. Het wordt hier Navaratri genoemd. Wordt gehouden van 2 oktober tot6 Oktober.
In Bangla desh, in de hoofdstad zijn 193 paviljoens of mandaps, speciaal voor deze meest heilige plechtigheden opgebouwdt in de hoofdstad.
Naar de Indiase of Hindu religie Godin Durga daalt neer naar de Aarde om vrede en harmonie te herstellen en kwaadaardige krachten te vernietigen.
In Bengalen wordt deze plechtige periode gevierd doordat men nieuwe kleding koopt, cadeaus en lekkernijen. Families gaan naar de plechtigheden ter ere van Srimati Durga om hun eerbetuigingen te brengen. De priester van Dhakeshwari Temple Ratan Chakraborti,vertelde dat de mahalaya de dag dat gelovigen binnen af te tellen naar de Durga puja door de Godin uit te nodigen, zal beginnen op 27 September en Moha shasthi zal geobserveerd worden de 2 Oktober, dit is de laatste dag en dan word deze plechtigheden beeindigt.
Helaas is het voor velen, een herinnering een feestje waar men dan de fotolijstjes weer uit de kast haalt om moedertje Durga weer eens te zien, gelukkig wakkeren de winkeliers uit Suriname hier te landen het goddienstige besef nog wat aan. Men koopt dan wat kaarten en een soort pooja (puja) artikelen. En men reciteerd de gebeden.Dan zorgt moedertje Durga zoals alle moeders ervoor dat haar kinderen weer wat te eten hebben, de baan, en al die andere aardse dingen. Als het mis gaat is Zij en Laksmi weer voorzien van aandacht. Zoals de verloren zoon uit de bijbel, deze had zijn erfdeel verbrast en was daar in het verre land ver van familie aan de armoe geraakt. De vleespotten en andere banketten waren verdwenen, maar deze ging terug naar huis, arm uiterlijke schijn en grandeur verdwijnen snel door de ellende van de geest, manasah en dan zoals de zoon smekend met tranen in de ogen voor de vader, die liefdevol de verlorene omhelst en nieuwe kleding verschaft en de geit laat slachten voor een feestmaal. Zo keert men vaak terug naar de moeder. Of in grandeur zoals velen in dure kleding voor haar Durga matta verschijnen. Vergetend dat zij daar op dat altaar het hun verschaft heeft, en de berooiden bidden om haar hulp. Voor een baan, voor de kinderen,een goed huis. Of alleen haar zegen. Hoevelen zijn bij haar uit liefde thuis gebleven naar de oude traditie, respect voor de ouders, deze te verzorgen zoals de murti (haar beeldgedaante) op het altaar. En niet alleen pooja te houden omdat het de tijd van het jaar is! Of dat men zich verplicht voelt te gaan voor de familie, om gezien te worden, of wat los te krijgen.Laat de behoeftigen ook gezien worden, geef eten aan de armen. Geen geld geven maar voedsel, levensmiddelen aan de voedselbanken hier ter lande. Dan krijgen deze het ook! Dat is correct naar de Vedische geschriften, en goed voor wat spirituele vooruitgang.Door Pieter Franciscus (BS.Ananda Malik)

dinsdag 27 september 2011

Recept vegetarische Aloe Gobi, weer op Bhaktamagazijn.

Recept vegetarische Aloe Gobi.
Ingrediënten:

Dit recept verandert gewone bloemkool en aardappelen in iets heel anders. Het recept hieronder is met specerijen die eigenlijk niet nodig zijn (zoals kruidnagel en kardemom) of op zijn minst dat is niet hoe moeder het gemaakt heeft thuis, maar het voegt een aparte zintuigelijke gewaarwording toe.
Ingrediënten:
1 Grote bloemkool
3 Middelgrote aardappelen,
3 stengels bleekselderij, dun gesneden in lange repen
1 theelepel mosterd zaad
2 of 3 peulen kardemom
1 theelepel koriander
1 theelepel komijnzaad
1/2 theelepel kurkuma
1 larier blad
1 a anderhalve theelepel asoetifida
3 eetlepels plantaardige olie


Recept vegetarische Aloe Gobi.


Eenvoudig recept om de Indiase keuken in huis te halen. (Neem een koekenpan of wok hiervoor. Dit is een Indiase wok.


Aloe is hindoestaans voor aardappelen en gobi is bloemkool (weer wat geleerd)
-Start met de aardappelen in een pan met water te doen. Laat ze koken tot deze net niet gaar zijn, lees het recept eerst hierover na. Schakelt u de hittebron, of zet het gas uit en laat deze staan in het water!
Snijd de bloemkool in kleine hapklare stukjes (ongeveer 2,5 cm "), de stronk apart (kan gegeten worden maar dan rauw, trouwens dat is heel gezond). Wassen en uitlekken in een vergiet.
Terwijl de aardappelen koken, verhit de olie in een grote koekepan of wok totdat deze heet is. Voeg het mosterdzaad en wachten tot ze beginnen te springen, maakt een knisperend geluid, meteen laag!. Dan de gesneden bleekselderij en als deze glazig wordt de rest van de kruiden en specerijen, laurierblad, kardemon ( de peul verwijderen, en even de zaden pletten) en kruidnagel (wachten met de kurkuma). De temperatuur weer verhogen.
Schep het om en om rond een tijdje en dan.
Doe de bloemkool in de koekepan en bak deze in de olie en de kruiden voor 2 minuten. Terwijl de bloemkool lekker bakt, en hier en daar licht bruin wordt voeg dan een halve kop water toe, snij de aardappelen in stukken en als de groente beetgaar is deze toevoegen aan de beetgare groente in de koekepan. Voeg de kurkuma toe en roer.
Blijf voorzichtig de bloemkool en de aardappelen omscheppen op een middelhoog gestelde warmtebron voor een paar minuten. Zodat de aardappelen heet zijn.
Voeg 1/2 kopje water toe als het nog niet gaar zou zijn en de warmte naar laag. Deksel op de koekepan en laat nog even pruttelen voor 5 minuten. Opmerking de aarappels zijn al gaar, laat deze niet tot pap worden. Aardappels zijn allemaal verschillend, dus let goed op, anders wordt het een puree.
.
Zout naar smaak en serveer Eet smakelijk Pieter Franciscus.
ps ik offer altijd,en velen dragen dit in gedachten op aan een hoger wezen, om hun dankbaarheid te tonen, op zijn minst kunnen wij er dankbaar voor zijn dat wij te eten hebben.

vrijdag 23 september 2011

Recept pinda, pinda saus, een basis.

Om de saus te maken heb je pindakaas nodig en santen ,dat is kokosblok, kerrie en peper, liefst rode biber *rode gedroogde peper, die Turkse gedroogde is eenvoudiger in gebruik! Verse peper hoeft niet, maar neem voor een kleine hoeveelheid ook een gedeelte zonder zaad en zaadlijsten! Of sambal. Breng wat water aan de kook in een pannetje, de pindakaas in het pannetje met water, meteen roeren, eetlepel kerrie erbij, en een theelepel sambal of een snufje biber! Blijf roeren totdat de pindakaas uit elkaar gevallen is, lijkt op vlokken maar toch door roeren. Laat de saus niet koken, voor het aanbranden. De pinda gaat aan de bodem kleven, dus goed met een houten lepel blijven schrapen langs de wanden en bodem! Je kunt er koffiemelk bij doen als de saus te dik is. En voeg wat extra pindakaas toe als de saus te dun lijkt, in het begin kan dit op te weinig pindakaas duiden, maar geduld en laten pruttelen! Geeft toch snel het resultaat. De saus mag vooral niet te dun worden want dan is die anders. Voeg tijdens het verhitten een stuk santen toe. Santen is een blok kokosnoot creme. Die is als biologisch product verkrijgbaar. Santen smelt als het wordt verhit en maakt je saus heerlijk! Maak de saus af met een beetje gemberpoeder, sojasaus de zoete, Hou je van pittig dan kun je een beetje meer peper of sambal toevoegen. Een makkelijk basis recept de kerrie en sambal en de sojasaus is meestal voldoende de gember maakt het wat zoetig mits matig gebruikt. Een recept van Pieter Franciscus

woensdag 24 augustus 2011

Recept. Komkommer met gemalen noten

Komkommer met gemalen noten, bijgerecht.
Ingrediënten

3 eetlepels ongezouten gemalen pinda`s
3 eetlepels gemalen cocos
chilipoeder
citroensap
suiker
Bereiding

De gemalen pinda`s met de gemalen cocos roosteren in een droge koekenpan. Kijk uit voor verbranden.
Dan het citroensap, chilipoeder en suiker naar smaak toevoegen

Komkommer in blokjes snijden en de geroosterde pinda`s met cocos samen goed omscheppen.

Appelen in de oven met custard vla.

Appelen in de oven 2 recepten
Appels in de oven

*4 appelen

*50 g gesmolten boter

*1 zakje vanillesuiker

*konfiture (rodebessen, kersen....)


of Siroop.

De appelen schillen en het klokhuis verwijderen met een appelboor. Zet de appelen in een ovenschaal. De opening vullen met de konfituur. De gesmolten boter mengen met de vanillesuiker en hiermee de appelen overgieten.

In een voorverwarmde oven van 200° zetten gedurende ± 25-30 minuten (afhankelijk van de grootte van de appelen). Kontroleer met een houten sate pen.

Vul de appelen hiermee en overgiet met gesmolten boter. 100 g gehakte – rozijnen en/of walnoten.

Appelen hiermee vullen en overgieten met gesmolten boter. 50 g bruine suiker, boter.

De appelen opvullen met bruine suiker en een nootje boter.

_4 eetl suiker

– kaneel

– boter

– dikke custardvla

De appelen vullen met een mengsel van suiker en kaneel, hierop een nootje boter. De appelen overgieten met de dikke custardvla. ± 30 min in de oven.

Custardvla:

*3 ½ dl melk,

* ½ vanillestokje,

*40 g suiker.

Breng de melk aan de kook met het vanillestokje en laat 15 min trekken. Mengen met de suiker en voeg al roerend de vanillemelk bij. Laat zachtjes doorkoken. Verwijder vanillestokje.Deze bereidingen kunnen ook in de microgolf klaargemaakt worden. Afgedekt, 7-8 minuten, ca 600 Watt.

maandag 22 augustus 2011

Zoekresultaten Google en bing vergeleken. Radharani in 0.54 seconde op Google

Ongeveer 77.400 resultaten op de zoek opdracht Radharani afbeeldingen (0,54 seconden)gevonden op Google binnen de minuut er zijn er plus minus 20.000 meer te vinden dan op mijn voorgaande zoekopdracht naar afbeeldingen van Radharani, en meer dan op Bing (6.270 resultaten).
Als men op Krishna zoekt! Ongeveer 9.480.000 resultaten (0,44 seconden)en op de meeste foto's met Radharani naast Hem.
Op Krshna, Ongeveer 751.000 resultaten (0,29 seconden) en ongeveer 20.600 resultaten (0,44 seconden) aan foto'die op deze wijze getagd zijn.
Op Radha Krishna zonder hoofdletters en spatie ongeveer 387.000 resultaten aan foto's (0,39 seconden)
Ongeveer 4.250.000 resultaten (0,21 seconden)dus tekst en foto's op Radha Krishna. Nu kijk u even de foto's na op dubbele?
Buddha, Ongeveer 13.200.000 resultaten op afbeelding (0,06 seconden)
Wat u hieruit duidelijk wordt is dat het belangrijk is op spelling te letten tijdens het zoeken op de zoekmachine's, ik prefereer nog steeds Google boven Bing. Op Google krijg ik zelden geen resultaat.

Samadhi beschreven en bijgewerkt naar de originele Yoga Soetra

Samadhi is de achtste en laatste stap op het achtvoudige yogapad uit de Yogasoetra's van Patanjali. Samadhi is de staat waarin de menselijke geest volkomen vrij is van activiteit om zich heen, en waarin het bewustzijn ongehinderd is door gedachten. Samadhi wordt wel omschreven als contemplatie, extase, heelheids beleving, eenwording. (Opgaan in het Brahman, ook Parabrahm genoemd een overkoepelend bewustzijn waar men in opgaat.)
Binnen het hindoeïsme (en andere religies in India, zoals de nath-beweging) kan het woord verwijzen naar het bewust verlaten van het fysieke lichaam wanneer men sterft. Ook kan het verwijzen naar een gebouw; een mausoleum of graftombe van een heilige of geestelijk leider, zoals in het vaisnasvisme van de Gaudia math (zie ook Mahasamadhi).
In Yoga en meditatiekringen noemt men Samadhi ook wel de vierde bewustzijnstoestand (naast waken, dromen, slapen).

# Dhârâna is het fixeren van het bewustzijn (chitta) op één punt of voorwerp.
1. Dhyâna is de ononderbroken stroom van de aandacht daarop.
2. Samâdhi treedt op wanneer het object van dhyâna er het onderwerp van wordt, waardoor het zelfbewustzijn verdwijnt en men opgaat in het voorwerp van meditatie.
3. Deze drie tezamen vormen samyama, het vermogen om in één vloeiende beweging van de geest van dhârâna over te gaan in dhyâna en samâdhi.
4. Door de verovering van samyama wordt men verlicht met wijsheid.
5. Samyama kan op verschillende onderwerpen worden gericht.
6. Dit zijn de drie geestelijke of innerlijke onderdelen (antaranga’s) van het achtvoudige pad (Leer van Boeddha).
Patañjali, Yoga Sûtra, III.1-7

Samadhi wordt vaak uitgelegd als de totale absorptie van het individuele bewustzijn in het overkoepelend Bewustzijn, savikalpa samadhi (ook kort in Brahma, in het vaisnavisme noemt men het soms Brahma yjoti, de gouden stralen gloed) dan wel in de Atman (nirvikalpa samadhi). De beschouwer, het beschouwen en het geziene (de mediterende en zijn object van meditatie) worden één. (zie uitleg)
Tijdens of na dit proces van absorptie in het gedachteloze Zijn kan een euforische extase of gelukzalige vrede worden ervaren (A1). Er zijn verschillende vormen of niveaus van samadhi mogelijk. In het boeddhisme worden savikalpa samadhi en nirvikalpa samadhi aangeduid met respectievelijk Nirvana en maha nirvana.
Mahasamadhi
Het bewust heengaan van een yogi door zich volledig in de staat van Nirvikalpa samadhi te begeven en zich vervolgens uit het lichaam terug te trekken wordt wel Mahasamadhi (grote samadhi) genoemd. Dientengevolge wordt de term 'samadhi' of 'Mahasamadhi' ook wel gebruikt voor de laatste rustplaats van het lichaam van de yogi. Vaak worden de lichamen van deze yogi's namelijk niet gecremeerd, maar in een tombe of mausoleum begraven. 9
Het woord rustplaats is goed maar het vervolg van de uitleg is fout weergegeven. De yogi is nog verbonden met het lichaam, dit is een gevolg van wat men karmische reactie noemt. De ziel moet een periode uitzitten in een lichaamsvorm. En door bovenstaande samadhi blijft de ziel alhoewel verbonden, vrij van wedergeboorte. En na dit uitzitten kan deze vertrekken naar de hogere ziels staat (als al het karma opgebrand is). Van uit deze hoeft men nooit meer terug te keren. En dit is de bedoeling van yoga loskomen van het lagere bewustzijn, het lichaams gerichte denken. En zich voor te bereiden op het loslaten van het lichaam of sterven. En naar een hoger bestaan, een niet materieel bestaan. Om de Boeddhistische visie aan te houden, zonder lijden, geboorte, de oorzaak van ziekte en dood.
Eigenlijk moet dit op de plek waar deze het lichaam verlaten heeft. Maar de volgelingen of discipelen bleken zich niet onthecht te hebben, en een goed voorbeeld in deze is de bijbel. Mozes ging de berg op voor de tien geboden, een gesprek met God, en het volk maakte een gouden kalf. Mozes bleef lang weg, dus Mozes was voor hen al dood.. Dat kalf ging het volk ging aanbidden. Nu dat doet men tegenwoordig met de lichamen van de leraren of goeroes. Deze geven vaak aan dat het lichaam niet belangrijk is! (Als de ziel het lichaam verlaten heeft?) Maar toch, Boeddha zelf wilde niet vereerd worden, of beter aanbeden! Hij wilde ook niet dat er een beeldgedaante van hem gemaakt werd. Maar de gebonden ziel, of zijn volgelingen gingen naar de oosterse traditie, een mens tot god verheffen, en maakte beelden of beter afbeeldingen van hem. Dit is gereguleerd door de Zen invloeden in het Boeddhisme. Men moet de leer van Boeddha toepassen in je leven, niet alleen over praten. Boeddha dat en dit. Zelf toepassen. Een bekend verhaal van een bekende Zen leraar is dat hij verteld tegen leerlingen. Boeddha is een ezel, een oude vrouw (wijf in het origineel), praten en praten. Men moet het toepassen en niet naar de verhalen blijven luisteren en herhalen zonder de uitleg van deze verhalen toe te passen in jullie leven!
Het woord rustplaats is goed maar het vervolg van de uitleg is fout weergegeven. De yogi is nog verbonden met het lichaam, dit is een gevolg van wat men karmische reactie noemt. De ziel moet een bepaalde periode uitzitten in een lichaamsvorm. En door bovenstaande samadhi blijft de ziel hoewel verbonden, vrij van wedergeboorte. En na dit uitzitten kan deze vertrekken naar de hogere ziels staat (als al het karma verdwenen of opgebrand is). Dan is men voor eeuwig bevrijdt. Van uit deze hoeft men nooit meer terug te keren.
Een toegift, een guru naar het vaisnavisme van de Gaudia math verlaat het lichaam wanneer hij dat zelf wil. Men kan dus aannemen dat de plek waar deze het lichaam verlaat voorbestemd of verkozen is. En dat hij (ziel) niet meer daar is, en terug naar zijn originele bestaansvorm of vanwaar deze afkomstig is!
(a1)Men is van de verstorende invloed van de geest, of manasah genoemd af en en heeft contact met het eigen zelf1 De ziel is het zelf deze is in een eeuwige gelukzalige staat, een en al vreugde. Niet te verwarren met sattva of goedheid, goedheid is een gevolg van onschuld, en mededogen. Leest u verder maar De Boeddhistische geschriften erop na, deze van Boeddha afkomstige leer is er zeer duidelijk over.En voor velen, zuiver gebaseerd op de Vedische geschriften, zonder punyam! Maar op kennis!

vrijdag 19 augustus 2011

Putrada ekadasi

Koning Yudhisthira zei: "O Madhusudana, O doder van de demon Madhu, wees mij genadig en beschrijf mij de Ekadasi die tijdens de lichte helft van de maand Sravana (juli-augustus) komt." De Allerhoogste Persoonlijkheid Gods, Sri Krishna, zei: "O koning, |k zal met tevredenheid haar heerlijkheden aan u vertellen. Alleen door te horen over deze heilige Ekadasi verkrijgt men de verdienste van het houden van een paardenoffer (asvamedha yajna).Aan het einde van Dvapara-yuga leefde een koning genaamd Mahijita, die regeerde over het koninkrijk Mahismati-puri. Omdat hij geen zoon had, ervaarde hij van zijn hele koninkrijk geen enkele vreugde. Een gehuwde man die geen zoon heeft, krijgt geen vreugde in dit of het volgend leven."
- Het Sanskriet woord voor zoon is putra. Pu is de naam van een bepaalde hel, en tra betekent bevrijden. Dus het woord putra betekent "een persoon die iemand bevrijdt van de hel genaamd Pu. Daarom dient iedere getrouwde man tenminste één zoon te krijgen en hem volgens de geschriften op te voeden. Zo zal de vader bevrijd worden van een hels leven. Maar dit gebod geldt niet voor de serieuze toegewijden van Heer Visnu of Krishna, omdat de Heer hun zoon, vader en moeder wordt. Verder wordt door Canakya Pandita gezegd:
satyam mata pita jnanam
dharmo bhrata daya sakha
santin patni ksama putrah
sadete mama vandhavah
De waarheid is mijn moeder, kennis is mijn vader, mijn beroepsmatige plicht is mijn broer, vriendelijkheid is mijn vriend, rust is mijn vrouw en vergevingsgezindheid is mijn zoon. Deze 6 zijn mijn familieleden.
Van de 26 leidende kwaliteiten van een toegewijde van God is vergevingsgezindheid het allerhoogste. Daarom dienen toegewijden zich extra in te spannen om deze kwaliteit te ontwikkelen. Hier zegt Canakya "vergevingsgezindheid is mijn zoon". Daarom mag een toegewijde ook Putrada Ekadasi houden en bidden om een "zoon" te krijgen, ook al is hij op de weg van verzaking. -
De koning probeerde heel erg lang zeer hard om een erfgenaam te krijgen, echter zonder resultaat. Aangezien hij steeds maar ouder werd, raakte koning Mahijita heel erg bezorgd. Op een dag zei hij tegen zijn bijeengekomen adviseurs: "Ik heb in dit leven geen zonde begaan en ik heb ook geen rijkdom die ik op een oneerlijke manier zou hebben verkregen. Ik heb nooit de offeringen aan de halfgoden of brahmana's geschonden. Wanneer ik oorlog voerde en koninkrijken veroverde, volgde ik de regels van de krijgskunst en ik heb mijn onderdanen beschermt alsof het mijn eigen kinderen waren. Ik strafte zelfs mijn eigen familieleden, wanneer zij de wet overtraden en wanneer mijn vijand zachtaardig en vroom was, verwelkomde ik hem. O tweemaal geborenen, alhoewel ik een vrome en gehorige opvolger ben van de Vedische regels, is mijn huis nog steeds leeg zonder zoon. Vertel mij alstublieft de reden hiervan.
Na dit gehoord te hebben, bespraken de brahmana adviseurs van de koning het probleem, en met het doel om de koning te bevoordelen, bezochten zij de verschillende asrama's van de grote wijzen. Uiteindelijk kwamen ze bij een wijze die sober, zuiver en zelf-tevreden was en die zich strikt aan de regels van het vasten hield. Zijn zinnen waren volledig onder controle. Hij had zijn woede veroverd en hij was een expert in het naleven van zijn beroepsmatige plichten. Deze grote wijze was een expert in alle conclusies van de Vedas en hij had zijn levensduur verlengd tot die van Heer Brahma zelf. Zijn naam was Lomasa rsi en hij kende verleden, heden en toekomst. Na ieder kalpa zou één haar uit zijn lichaam vallen (één kalpa = 12 uur van Brahma = 4.320.000.000 jaar). De brahmana adviseurs benaderden hem heel blij één voor één om hem hun nederige eerbetuigingen te brengen. Ingenomen door deze grote ziel, brachten de adviseurs van koning Mahijita hem eerbetuigingen en zeiden heel respectvol: "Alleen door ons goed geluk, O wijze, is het voor ons mogelijk geweest om u te zien." Lomasa rsi zag hun neerbuigen voor hem en zei: "Vertel mij alstublieft waarom jullie hier gekomen zijn. Waarom zijn jullie mij aan het vereren? Ik moet alles doen wat mogelijk is om jullie problemen op te lossen, omdat heiligen zoals ik maar één interesse hebben; anderen helpen. Heb hierover geen twijfel."
- Lomasa rsi bezat alle goede kwaliteiten, omdat hij een toegewijde van God was. Zoals in het S.B. 5.18.12 staat:
yasyasti bhaktir bhagavaty akincana
sarvair gunais tatra samasate surah
harav abhaktasya kuto mahad-guna
manorathenasati dhavato bahih
Alle halfgoden en hun verheven eigenschappen, zoals religie, kennis en verzaking, openbaren zich in het lichaam van degene die zuivere toewijding heeft ontwikkeld voor de Allerhoogste Godspersoon, Vasudeva. In iemand die geen toegewijde dienst doet en zich bezighoudt met materiële activiteiten, is daarentegen geen enkele goede eigenschap te vinden. Zelfs als hij bedreven is in mystieke yoga of oprecht probeert om zijn gezin en verwanten te onderhouden, wordt hij toch zonder meer geleid door zijn eigen bespiegelingen en dient hij de uitwendige energie van de Heer. Hoe kan zo'n mens ooit goede eigenschappen bezitten? -
De vertegenwoordigers van de koning zeiden: "O verheven wijze, wij zijn bij u gekomen om uw hulp te vragen om een ernstig probleem op te lossen. O wijze, u bent net als Heer Brahma. Er is geen betere wijze in de hele wereld. Onze koning Mahijita is zonder een zoon, hoewel hij ons ondersteund en beschermd heeft alsof wij zijn zonen waren. O wijze, wij zijn erg bedroefd geraakt door hem zonder zoon zo ongelukkig te zien. O wijze, daarom zijn wij naar het bos gekomen om strenge boetedoeningen te doen. Door ons goed gesternte kwamen wij u tegen. leder's verlangen en activiteiten worden succesvol alleen door u te zien. Daarom vragen wij u nederig om ons te vertellen hoe onze geliefde koning een zoon kan krijgen." Na hun oprechte smeekbede gehoord te hebben, ging Lomasa rsi in diepe meditatie en zag het vorig leven van de koning. Toen vertelde hij: "Jullie vorst was een handelaar in zijn vorig leven en omdat hij zijn rijkdom ontoereikend vond, heeft hij allerlei zondige daden begaan. Hij reisde naar allerlei dorpen om zijn goederen te verkopen. Een keer kreeg hij 's middags dorst, op de dag na de Ekadasi die tijdens de lichte helft van de maand Jyestha valt, terwijl hij van plaats tot plaats reisde. Hij kwam bij een poel buiten het dorp, maar net toen hij van het water wilde drinken, kwam een koe met haar nieuw geboren kalf aan. Deze twee heilige koeien waren ook erg dorstig door de hitte. Maar toen de koe en het kalf begonnen te drinken, duwde de koopman hun hardhandig opzij en leste zelfzuchtig zijn dorst. Deze overtreding tegen een koe en haar kalf heeft ertoe geleid dat uw koning nu zonder zoon zit. Maar de goede daden die hij heeft verricht in zijn vorige leven, heeft hem heerschappij over een koninkrijk gegeven."
Na dit gehoord te hebben, zeiden de adviseurs van de koning: "O beroemde rsi, wij hebben vernomen dat de Vedas vertellen dat iemand de reacties op zijn zondige activiteiten tot nul kan terugbrengen door gunstige activiteiten te doen. Wees alstublieft zo vriendelijk om ons enige goede raad te geven, waardoor de zonden van onze koning kunnen worden vernietigd. Geef hem alstublieft uw genade, waardoor een prins zal worden geboren in zijn familie." Lomasa rsi zei: "Er is een Ekadasi genaamd Putrada, die tijdens de lichte helft van de maand Sravana komt. Op deze dag dient een ieder, inclusief jullie koning, te vasten, de hele nacht wakker te blijven en strikt de regels en voorschriften te volgen. Daarna dienen jullie alle verdiensten die jullie door het vasten verkrijgen, aan de koning te geven. Wanneer jullie mijn instructies volgen, zal de koning zeker gezegend worden met een zoon." Alle adviseurs van de koning waren heel tevreden om deze woorden van Lomasa rsi te horen en zij brachten hem hun dankbare eerbetuigingen. Hun ogen straalden van geluk en zij keerden terug naar huis.
Toen de maand Sravana kwam, herinnerden de adviseurs van de koning zich het advies van Lomasa rsi en onder hun toezicht vastten alle burgers van Mahismati-puri, inclusief de koning. De volgende dag, op Dvadasi, offerden de burgers plichtsgetrouw hun verworven verdiensten aan hem. Door de kracht van al deze verdiensten, raakte de koningin zwanger en gaf tenslotte geboorte aan een heel mooie zoon.
O Yudhisthira, concludeerde Heer Krsna: "De Ekadasi die tijdens de lichte helft van de maand Sravana komt, is terecht beroemd geworden als Putrada (gever van een zoon). Een ieder die in deze wereld en in het volgende naar geluk verlangt, dient op deze heilige dag zeker te vasten van alle graansoorten en peulvruchten. Een ieder die alleen maar hoort over de heerlijkheden van Putrada Ekadasi, raakt geheel vrij van alle zonden, wordt gezegend met een goede zoon en zal zeker naar de hemel gaan." Zo eindigt het verhaal van de heerlijkheden van Sravana-sukla Ekadasi of Putrada Ekadasi uit de Bhavisya-uttara Purana. door Pieter Franciscus (Ananda Malik

dinsdag 7 juni 2011

Religieuze ceremonie, Sittrai Cavadee

Torre a Mare, Italië, 17 april 2011 (Torre a Mare blog): Elk jaar wordt de hindoeïstische religieuze ceremonie, Sittrai Cavadee, wordt waargenomen door de Mauritiaanse Gemeenschap in Torre a Mare. Het festival wordt gevierd temidden van felle kleuren, bloemen, vruchten en folk songs (bhajan, en mantra's) en ​​de gastvrijheid van de lokale Mauritiaanse gemeenschap.


De hindoe immigranten uit Mauritius, nu gevestigd in de regio Puglia in Italië, vieren Sittrai Cavadee ter ere van Lord Murugan elk jaar aan de kust ten zuiden van Bari.

Maha kumbabhishekam, pooja


Een groot aantal volgelingen wijdde of offerde gebeden aan Sri Thadikonda Iyyanar, een bekende tempel in de buurt van Perankulam, in de stad ter gelegenheid van 'Maha kumbabhishekam' op maandag ( Kumba abhiseek is een pooja met water of melk en meer).

Temidden van religieus gebeuren: de heilige 'kudams' aarden potten met het water, het water was afkomstig uit de 'yagasalai' en word gegoten op de 'kalasams'van de vimanams van Sri Iyyanar, Sri Vinayagar, Sri Purna Pushkalai Amman schrijnen en andere heiligdommen.

Het spelen van de 'Janda melam' door artiesten uit Kerala voegde veel waarde toe aan de religieuze toewijding.

De beheerder (beheer van de tempel gebeurt door een familie, dus de positie is erfelijk) van de tempel R. Panjali zei dat speciale puja werd uitgevoerd voor de vier 'kalams' aan het eind waarvan de Sivachariars (Siva acharya’s) de heilige wateren brachten naar de vimanams. C. Selvaraj, coördinator voor de kumbabhishekam, zei dat het idool de familie god van de koningen van de dynastie Pudukottai was in het verleden.

De 'mandalabhishekam' zou worden gehouden gedurende 48 dagen vanaf dinsdag. Gratis distributie van levensmiddelen (prasadam, heilig voedsel) is een oud religieus gebruik, en een authentiek deel van de vieringen.Dit zijn kalasams, deze worden gemaakt op tempels, naar de Indiase traditie is het geen tempel als er geen kalasams op staan. Deze heeft men in goud en koper, steen deze vangen energie op.De stenen uitvoeringen op de tempel zijn origineel. Deze worden ook wel eens verguld

zondag 5 juni 2011

Recept, tofu met pasta, of pasta met tofu in tomatensaus.

Pasta met tofu en tomaten
Ingrediënten:
200 g tofu
1 blikje gepelde tomaten (400 g)
2 el sojasaus
1 thl oregano
1 thl gedroogd basilicum
1 struik bleekselderij
1punt hing asitoefida
2 el olijfolie
100 g pasta

Bereidingstijd:
20 tot 30 minuten
Aantal personen:
4
Keuken:
Wereldkeuken
Bereidingswijze:
Snijd de tofu in blokjes en meng het met de sojasaus en oregano. Laat de tofu 30 min marineren. en snijd de bleekselderij bak deze na de tofu in de olie. Voeg daarna de tomaten en basilicum toe en breng het geheel aan de kook.
Meng de warme saus met pasta en bestrooi met wat vegetarische kaas

vrijdag 20 mei 2011

Video. Ratha Yatra Australia Sanatan dharma, Ghanesa leidt de tocht.

Baladeva Subhadra Jagannatha



3,386

ratha yatra on bhaktamagazijn.blogspot.com worldwide

Hij komt.

Gelukkig Nama hatta gaat door.

Goed nieuws! Nama-Hatta hervat

Vanaf zaterdag 9 april worden de maandelijkse ‘Nama-Hatta’-programma's in Eindhoven hervat! Iedereen is weer welkom vanaf half vijf 's middags aan de Zeelsterstraat 186 in Eindhoven. Vanaf april is er elke maand zo'n bijzondere bijeenkomst, iedere tweede zaterdag van de maand.

Nieuwsgierig naar ons? Kom zaterdag 9 april langs! Val gerust 'met de deur in huis', maar als je dat prettiger vind kan je vantevoren bellen om je komst aan te kondigen.

Sundari Priya
tel. 040-2132523 of 06-24985066
sonnykhusial@hotmail.com

Eerste lustrum Ratha Yatra Eindhoven


In Eindhoven is de datum van de Ratha Yatra al bekend. De multicultirele optocht gaat weer door de straten (zie de poster). Multi mundial zou meer gepast zijn. Daar dit een typisch eeuwen oude Indiase religieuze processie is. Het is puur religieus. De originele processie wordt in Orissa gehouden In Jagannatha puri om precies te zijn. Daar is ook alle religieuse lectuur op gebaseerd. Tijdens de originele religieuse processie gaan de Goden op drie wagens Ratha genaamd. Deze moeten exact naar de eeuwen oude voorschriften gebouwd worden. Hieronder ook de foto van links naar rechts die met het witte gezicht heet Baladeva, in het midden met het gele gezicht is Srimati Subhadra de zuster, en uiters rechts Heer Jagannatha de Heer van het universa betekend dit. Meer over deze processie zie op deze blog

maandag 16 mei 2011

Nr Simha deva verschijnings dag.

Vandaag naar de maankalender verscheen duizenden jaren geleden Nr Simha deva om zijn toegewijde te redden. Dit feit wordt nog steeds herdacht zo u kan lezen door u en mij.Ik verscheen ook gisternacht jaren geleden al is het geen duizenden jaren geleden deze maal. Maar toch een voorspoedige dag om ter wereld te komen of ook verschenen te zijn naar velen toegewijden van de Heer. Wie op deze dag seva doet voor Heer Nr Simha deva wordt door hem geholpen met alles wat zijn toegewijde pad kan verstoren uit de weg te ruimen.
Ik vond deze opmerkelijke foto van een schildering met Heer Nr Simha en Heer Brahmaji en Heer Siva samen. Nu ik heb daar een keer gebed over gelezen maar verder niet.

Bhisma parva Op pdf gratis toegestuurd per mail


Op pdf gratis toegestuurd per mail.Een filosofische verhandeling over karma de ziel en de invloeden van de guna's of de geest. Wat heeeft uw kennis vergarend lichaam te maken met verdriet en lijden? Wat uw ogen zien, uw oren horen blijft in uw geheugen hangen dit komt vaak onbewust op en veroorzaakt voorkeur en afkeur. Herinner u hoe u verteld werd! Wie met pek (teer) omgaat wordt ermee besmet! Nu van wie komt uw voorkeur of afkeur, discriminatie, wat ook onderscheid betekend vandaan. Van uw naasten, uw buren, de krant en televisie.
Pieter Franciscus spiritueel couch

woensdag 11 mei 2011

Bhandirvana de bosbrand, Krishna redt met Balarama de gopa's.

Op een dag, toen Krsna de koeien naar de weiden bracht met Zijn herders vrienden, de gopas en talloze koeien. Nam Hij ze mee naar Bhandiravana, een van de twaalf prominente bossen van Vrindavana in India. Ze gingen langzaam vooruit, door de koeien te laten grazen van het ene grasveldje naar het andere. Hij en zijn vrienden bereikte eindelijk Bhandirvana en begonnen te spelen. Balarama en Krishna en al hun vrienden, zoals Dhama, Sudama, Sridama, Vasudama, Lavanga, Stoka-Krsna en nog velen anderen gingen daar helemaal op in hun spel.



Hoewel Krishna de Allerhoogste Persoonlijkheid God is, waarvan de manifestatie van de manifestatie van de manifestatie deze wereld geschapen heeft, Heeft Krsna Zelf niets te maken met deze creatie. Hij wilde gewoon of wenste dat alles hier tot stand kwam. Hoewel Hij de Allerhoogste is, is Hij gewoon aan het spelen in Vrindavana. En het uitvoeren van Zijn favoriete hobby met de gopas (koeherder jongens) de koeien hoeden, omgaan met de gopi's (koeherders meisjes, vrouwen). En zijn moeder Yasoda, zijn vader Nanda, en de andere mannen.
Krishna was volledig geabsorbeerd, in het spelen met Balarama, Sridama, Subala, en alle andere vrienden. In feite waren ze zo in hun spel opgegaan dat de grazende koeien onbewaakt waren en er zelf op uit gingen.  Dat Krishna altijd zijn zintuigen gebruikt om de gopa's zijn trouwe toegewijden te zien, en hun gezichten waren altijd direct in zijn gedachten voor Hem..... Maar op deze bijzondere dag was het anders.
Terwijl de koeien graasden, merkten zij het mooie groene gras ver voor hen op. Aangetrokken door de geur van malser en meer geurend groen gras in de verte liepen zij daar naar toe! Voorbij aan alle andere veldjes met gras.

In de tussentijd, terwijl Krishna speelde met de koeherder jongens, hoorden ze de koeien luid loeien. Ze zagen niet meteen waar de koeien waren, de jongens werden ongerust en dachten. Voor deze koeien zijn wij verantwoordelijk. Hoe kunnen wij naar huis terug te gaan naar vader en moeder, zonder de koeien!  De koeien zijn hun enige bron van inkomen. De jongens begonnen meteen in paniek te raken en om zich heen te kijken in een opkomende wilde paniek. Tot zij deze (de paniek) gedeeltelijk te boven kwamen door het geroep om naar sporen uit te kijken. En zo gingen zij zonder Krishna en Balarama advies te vragen, te speuren waar de koeien gegraasd hadden en gelopen. En kwamen zij op deze manier weer bij de koeien terecht.

Er waren koeien: die niet waren bevallen van een kalf, en die al waren bevallen,  en zwarte koeien. De vrienden van Krishna bereikten al die koeien. Zowel de koeien en jongens voelden zich erg warm. En kregen een branderig gevoel. Op een en of andere manier was er een brand uitgebroken op de warme zomerdag! En in een ogenblik verspreidde het zich overal. Het lange, droge gras begon te branden met hoge vlammen. En in een moment brandde de hele weide, het vuur vloog gewoon overal heen..



Toen de jongens de dood op zich af zagen komen, riepen zijn in hun angst om dood te gaan. "O Baladeva! O Krishna! Jullie zijn zo krachtig. Redt ons. Kom, kom ons redden. We gaan sterven. "Zodra zij hun namen riepen oh Krishna en Balarama. Verschenen de twee broers in een keer daar voor hen. Krishna zei tegen hen: "Niet bang zijn, wees niet bang. Ik ben er. Doe jullie ogen dicht. Hij besloot dit aan de jongens te vertellen omdat het vuur zo dichtbij was.. Zodat zij niet zouden zien hoe Hij de vlammen gewoon naar binnen zoog . En Hem niet zien als het ware de brand op te eten en weer begonnen te jammeren. En Hij dan werd afgeleid door medelijden met hen. Dus Hij vertelde hen om hun ogen te sluiten, en vervolgens slokte Hij de hele bosbrand als het ware op . Een ogenblik later zei hij tegen hen: "Nu is alles voorbij. Jullie kunnen je ogen weer openen. "

Wat kregen de jongens te zien? Ze vonden zichzelf waar ze al eerder aan het spelen waren onder de schaduw van de Indische vijgenboom. Die speciale boom aan de oever van de Yamuna.  En de gemoedstemming werd weer lekker rustig. En het was daar lekker koel. Alle koeien waren weer vreedzaam aan het herkauwen. Ze waren allemaal al nagenoeg vergeten wat er gebeurd was. En vroegen zich af of ze allemaal hadden gedroomd.

Waarom heeft Krishna hen daar gevraad om hun ogen te sluiten? Hij herinnerde zich hoe hij klei had gegeten bij Brahmanda ghat. En hoe de jongens geklikt hadden bij zijn moeder! En zij hem had bevolen om haar te laten zien wat Hij in zijn mond had. Hij besloot om de jongens te vertellen dat zij hun ogen moesten sluiten. Zodat, zij Hem niet zouden kunnen zien eten van de brand en weer gaan klagen. Hij dacht ook dat de jongens zouden kunnen sterven van angst als ze hem de brand naar binnen zouden zien zuigen. Dus vertelde Hij hen om hun ogen te sluiten. En vervolgens slikte Hij de hele bosbrand in. Een ogenblik later zei hij tegen hen: "Nu is alles veilig. Jullie kunnen je ogen openen. "

Brahmanda khata, zo wordt het in Hindi weergegeven de a achteraan, naar de officiele spelling. Maar in Nederlands en Hindi en Sanskrit spreekt men dit uit als Khat schrijf Ghat een gedeelte van een rivier waar men baadt.Wat men in Nederland vaak doet is naar de Hindoestaanse uitspraak woorden opschrijven, foenetisch. In India is men in plusminus 1968 terug gegaan naar de oude en goede spelling. Voorbeeld Govinda Balarama en niet Balaram, of Veda dat uitgesproken wordt als weed, en ook vaak zonder A geschreven wordt, wat foutief is. Naar algemeen beschaafd Hindi, ik dacht aan ABN algemeen beschaafd Nederlands wat in het algemeen door Hindoestanen uitstekend gesproken, geschreven en geformuleerd wordt maar met eigen moedertaal is dit vaak niet zo.

dinsdag 10 mei 2011

Bhagavata Purana 11.26.19 in Englisch en Nederlands

Aan wie behoort dit lichaam toe?
Hoort het toe aan mijn ouders die het geschapen hebben.
Of behoort het toe aan mijn vrouw, die mijn levenspartner is.
Of is het brandstof voor het vuur, dat het uiteindelijk gaat verteren
, of is het voedsel voor de gieren en wolven.
Hoort het mij toe of mijn naasten en die mij dierbaar zijn.
Bhagavata Purana 11.26.19

Who does this body belong to? Does it belong to my parents who created it? Or does it belong to my wife who is my life partner? Is it fuel for the fire that is ultimately going to consume it, or is it food for vultures and wolves? Does it belong to me, or to my near and dear ones?"

- Bhagavata Purana 11.26.19

Zondags feest met viering Sri Nr Simha caturdasi

Feest herdenking hoe Nr Simha verscheen om zijn toegewijde Bhakta Prahlada te redden.

In het kort Prahlada zoon van Koning Hirayakasipor werd door deze gestraft en zelfs een keer in het vuur geworpen door zijn demonische vader! De jongen was vol met spreken over God en deed dit tot op de gurukula (school) aan toe. De leraren deden hierover hun beklag bij zijn vader. Hranyakasipor kwaad vroeg aan zijn zoon waar is jouw God, hij weigerde de naam van Narayana uit te spreken! Prahlade antwoorde overal, Hiranyakasipor riep dus ook in deze pilaar dreigend! En Prahlada zei ja vader, en Hiranyakasipor sloeg met zijn zwaard tegen de pilaar die met een enorm hard geluid uiteen spatte en een enorm gebrul weerklonk over de hele streek de half mens leeuw avatara sprong als het ware uit de pilaar en het gevecht begon.Meer zie de blog Prahlada maharaja klik hier
#bhakta #bhaktapiet(er)

vrijdag 6 mei 2011

Slachtoffers door hun geloofs overtuiging. Sachi-suta

Deze gelovige Sachi-suta dasa werd omdat hij zijn geloof praktiseerde gevangen gezet en overleed, en alleen op deze wijze hoort men hiervan en ook de duizenden Christenen die vervolgd werden in de voormalige USSR

Mangalavati dasi on the asana in Radhadesh,lezing.

Lezing van Mangalavati devi dasi gisteren op Radhadesh gegeven De link staat hier rechts hierop klikken. This lecture is in English now also on Bhaktamagazijn allen de mp3 lezingen die in Engels gegeven worden de rest is in Nederlands soms zet ik het Engelse artikel erbij zodat men zelf kan kijken of deze overeenkomt. De webmaster

vrijdag 22 april 2011

Recept Aloe gobi aardappels met bloemkool

Aloe gobi aardappels met bloemkool.


450g / 1 pond aardappelen, snijd ze in stukjes medium.
• Aalu gobi aardappels gestoofde groenten
Recept door Pieter
De ingriedenten.
Olie 3 eetlepels
1 theelepel komijnzaadjes
1 groene chili fijngesneden (zonder zaad of zaadlijst)
450g/a 500gram bloemkool, uitgesplitst in roosjes
1 theelepel gemalen koriander
1 theelepel Jeera (komijn) poeder
1 / 4 theelepel chilipoeder
1/2 eetlepel gemalen kurkuma
1/2eetlepel zout.
Fijngehakte verse koriander (1 / 2 kop) voor de garnering
Gember reepjes 1 eetlepel (vervangen door vers gehakte gember en meebakken)

Indiase kookkunst verklaard door Pieter

1. Neem wat olie in een zware bodem pan en warmte.

2. Voeg de aardappelen blokjes en bak deze net gaar

3. Nu Verhit de olie in dezelfde pan .

4. Voeg de komijn (komijn) zaden en bak tot ze beginnen te geuren.

5. Voeg de rode chilipoeder toe en roer deze gedurende een minuut.

6. Voeg de kurkuma poeder en roer gedurende een minuut.

7. Voeg de bloemkool (Gobi )stukken, bloemkoolroosjes toe ​​en bak deze.

8. Roer lichtjes.

9.Voeg de de garam masala kruiden toe.

10. Voeg de verse koriander toe

11. Voeg de komijn toe (Jeera) poeder

12. Roer een paar minuten, licht, snel roeren zal de bloemkool roosjes breken.

13. Voeg de reeds gebakken aardappelen blokjes toe.

14. Voeg het zout toe.

15. voeg de verse gember toe even meebakken

Kook nog 5 minuten met minimal roeren.

16. Garneer met vers gehakte koriander.


Serveer het met Naan of Turks brood, rijst of Roti

goedkoop en toch vegataries: Excuus omstandigheden: "Excuus omstandigheden"

Davantari murti


Dit beeld van Dvanvantari wat oud en origineel is viel mij meteen op. Ik houd van authenthiek! Ik heb deze foto ook bij mijn voorgaande artikel gebruikt over de gezonde kracht van appelen. Kijk naar de omslagdoek welke vaak chaddar wordt genoemt. Hij draagt deze overde rechter onderarm en als u verder kijkt legt deze ook over de rechter schouder. Ook de Dhoti, een doek omgeslagen om de heupen is naar gebruik van de bevolking geknoopt en niet naar de sannyaas traditie van sommige Vaisnava richtingen. Dit omdat de dhoti of heupdoek door velen in India gewoon omgeslagen wordt. Het is eigenlijk een teken van rijkdom of welvaart dat men zo een lange doek heeft dat men deze op deze wijze kan omdoen.Dhanvantari is de God van de natuur geneeskunst. Alle medicijn komt uit de natuur, of schepping! Alle kennis hierover is door eenvoudig levenden mensen bewaart gebleven of herondekt.

Appels echt gezond, ayurveda' s trots modern bewezen

Dit artikel is geplaats met toestemming van Pieterfromholland


Men zou snel tot verwerping van het eeuwenoude gezegde van moeders komen tegenwoordig "Een appel per dag houdt de dokter weg," als een loutere poging om kinderen hun fruit en groenten te eten, maar nu blijkt steeds weer wat dat deze eenvoudige fruit en groenten echt kan voorkomen een reis naar de spreekkamer van de dokter. De natuurgeneeskunde of Ayurveda in Sanskrit wordt vaak in opspraak gebracht, fastfood fabrikanten en grote concerns doen er alles aan om deze kennis te verbloemen of zelfs onderuit te halen! Maar nu, gezonde voeding goed in het nieuws legt,lees verkoopt vergeet men de oude reclame van geschild gezonder, voorgesneden en groenten worden vervangen in de reclame door biologische gewassen, minder gif betekend dit, in normale taal dat het van natuurlijke afkomst, uit de grond. De schepping of de Creatie

Appels worden gegeten sinds de oudheid, met name door de Grieken en Romeinen die herkende de genezende voordelen van deze vaak over het hoofd geziene vrucht (vaak als minder gezien dan buitenlandse vruchten). Pas onlangs hebben de Amerikanen begonnen met deze vrucht geven een tweede blik op de schappen van de supermarkt, en nieuw onderzoek suggereert er nooit mee te stoppen, ze moeten!Ik las in de Libelle of Margriet dat appels niet zo gezond waren naar hun ärtikel" Nu de Appel is vol voedingsstoffen, de appel bevat een rijke bron van vitamine C, voedingsvezels, beta-caroteen, flavonoïden, fytosterolen, anti-oxidanten, en een breed scala aan vitaminen, mineralen en aminozuren - alle ingrediënten die het lichaam nodig voor de genezing.

Verrassend genoeg is de appel is uitgebreid onderzocht en is bekend om een ​​breed scala van voordelen voor de gezondheid met inbegrip van de volgende producten:

1. Studies tonen aan dat de oplosbare vezels (pectine) in de appel een gezonde spijsvertering bevordert, 1a bestrijdt de negatieve effecten van bestraling, 1b voorkomt galstenen, en bevrijdt het lichaam van de verschillende toxines waaronder aluminium. 1c Bovendien, pectine vertraagt ​​de absorptie van voedsel dat is gunstig voor mensen met diabetes, hypoglycemie, en obesitas.

2. In diverse grote epidemiologische studies uitgevoerd in Europa bleek, dat na het consumeren van twee appels per week werd geconstateerd het voorkomen en de genezing van astma, diabetes type 2, en genezing ontstekingen te bevorderen.

3. Onderzoekers aan de universiteit van Californië ontdekten dat appel eters de mogelijkheid om tumoren te voorkomen hebben.

4. Degene die een appel per dag eten, daarvan is gebleken dat het slechte cholesterol lager werd met 8-11%. Het eten van twee appels per dag zou dit kunnen verlagen tot een niveau van maar liefst 16%.

5. Een dieet waarin men appels verwerkt vermindert het risico op hart-en vaatziekten met maar liefst 20%.

6. Zelfs de schil van een appel heeft antioxidanten en voedingsstoffen die rijk genoeg zijn om het lichaam verouderingsproces remmen, het voorkomen van kanker, en lage slechte cholesterol.

In feite blijkt uit het onderzoek dat de schil van een appel zou het risico op darmkanker verminderen met 43% en de kans op leverkanker verminderen met 57%. Daarnaast is het onderzoek uitgevoerd door de Universiteit van Wisconsin toonde aan dat de voedingsstoffen in een appelschil kunnen abnormale celgroei, verschillende soorten kanker, en metastase (de verspreiding van kanker in het lichaam) te verbieden.

7. Franse onderzoekers vonden dat de phloridzin (een flavanoid alleen te vinden in appels) kan beschermen tegen osteoporose en verhoogt de botdichtheid.

8. Onderzoek aan de Cornell University ontdekten dat de quercetine in appelen hersencellen kan beschermen tegen de schade door vrije radicalen die verbonden zijn met de ziekte van Alzheimer. Daarnaast heeft een appel per dag werd aangetoond, het risico van borstkanker te verminderen met 17%, en het consumeren van drie appels per dag verminderde het risico met 39%.

9. Een studie van 10.000 mensen bleek dat degenen die appels op een regelmatige basis eet een 50% lager risico heeft op het ontwikkelen van longkanker.

10. Uit een Braziliaanse dieet studie, vrouwen die drie appels aten per dag verloren significant meer gewicht, tijdens een dieet dan degenen die dat niet deden.

11. Bij astma studies, vrouwen die regelmatig appelen eten tijdens de zwangerschap verlagen de kans dat hun kind astma krijgt.

12. Van appels is aangetoond dat de orale gezondheid en een gezonde huid te bevorderen.


De appel zelf is klein, maar het voordeel van de consumptie van slechts een appel per dag biedt enorme voordelen voor de gezondheid, variërend van een stralende, huid en preventie van kanker. Om dat een reis te voorkomen naar het kantoor van de arts en de voorgeschreven medicijnen die vaak samen gaan met het bezoek, probeer het eten van een appel per dag - een appel of twee per dag houdt u gezond tot het graf (Pieter Franciscus Kok)!

Referenties:

Mateljan, George. "De werelds gezondste voedingsmiddelen."

"Food for Thought en de huid."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ ...

"Bioactieve stoffen in voedingsmiddelen: hun rol bij de preventie van hart-en vaatziekten en kanker."
...

"Antiproliferatieve effecten van appel schiluittreksel tegen kankercellen."
...

"Een laag-energie-dense voeding toe te voegen groenten vermindert het gewicht en energie-inname bij vrouwen."
...

"10 Voordelen van Appelen"
...

Balch, Phyllis., CNC, "recept for Nutritional Healing."

Reader's Digest, 'Voedingsmiddelen die pijn genezen genezen. "


Over de auteur
Megan Heimer is een advocaat, natuurlijke gezondheid therapeut, geregistreerd yogaleraar, heeft een bachelor's degree in politieke wetenschappen, en zal binnenkort volledig haar doctoraat in de geneeskunde natuurgeneeskundige. Ze heeft uitgebreide kennis in de holistische voeding, natuurlijke gezondheid, en alternatieve geneeskunde. Megan is momenteel bezig met onderzoek op diverse natuurlijke gezondheid onderwerpen, het schrijven van een boek, en begeleidt cliënten in natuurlijke geneeswijzen over de hele wereld.
Check out haar blog op: www.megansmind-holisticwellness.blog ...
Meer informatie: http://www.naturalnews.com/031794_apples_health.html # ixzz4WouFDuxOe
Bhakta Magazijn: Davantari murti

dinsdag 15 maart 2011

Sari draperen, hoe een sari om te doen!





De sari is een bekendste kledingstuk dat vrouwen dragen in India, Bangladesh, Nepal en Sri Lanka en minder vaak in Pakistan.
Een sari is een lap stof van vijf tot zeven meter lang en één meter breed die de vrouwen na enige oefening om zich heen kunnen draperen. Onder een sari wordt vaak een onderrok  en er boven op een korte bloes (choli) in bijbehorende kleuren gedragen (van dezelfde stof). De sari wordt rond de heupen geslagen en in de onderrok gestopt. Daarna wordt hij nog eenmaal rond het lichaam gedraaid en over één schouder geslagen. Het deel dat over de schouder hangt is vaak apart bewerkt en heet pallu.
De sari is vaak van katoen maar voor op een feest of bruiloft is hij ook wel van het duurdere zijde. De sari’s worden tegenwoordig ook steeds vaker van kunststof gemaakt omdat dat goedkoop te produceren is en qua uitstraling soms veel op zijde lijkt. Men kan bij de aanschaf van een zijden sari de brandproef uitvoeren om de echtheid vast te stellen.


http://bhaktamagazijn.blogspot.nl/2011/03/hoe-een-sari-te-draperen.html
meer over sari's

http://bhaktamagazijn.blogspot.nl/2011/03/how-to-wear-saree-in-mermaid-style.html

hoe een sari te draperen

Korte film over hoe u op een eenvoudige manier een sari om kan doen, zie ook het stripverhaal.

Een instructie in de vorm van een strip verhaal hoe een sari om te doen, een Indiaas kledingstuk
een instructie strip verhaal hoe een sari om te doen, een indiaas kledingstuk

http://bhaktamagazijn.blogspot.nl/2011/03/blog-post.html
author piet(er)

Hoe een sari op traditionele wijze te dragen.

Hoe draag je een sari in meermin, staart