dinsdag 22 januari 2013

In Acceptable Genes door Vasudha Narayana, genetische manipulatie van planten.

Ik las een stukje op iskcon news over genen manipulatie, nu de hindu religie is daar op tegen. De schrijver schrijft dat de hindoe dit onzuiver vindt. Omdat hij/zij dit niet ritueel kan offeren. Ik was hier altijd al op tegen, vanaf de eerste keer dat ik er over las, gemanipuleerd voedsel.  Een gevaar voor dier, plant en mens, rampzalig voor de biologische samenhang. Tegen God scheppings-plan! Gelovigen. God creëerde planten met zaad, mijd dus alles waar mee gerommeld is, genetisch gemanipuleerd.  Ook sinaasappels en mandarijnen zonder pit.
Zelfs dierlijke genen worden niet gemeden om in grassen, goenten en fruit te gebruiken. Koop is ook het advies van mij en vanuit iskcon news biologisch, en koop geen voedsel waar bet bij vermeld staat genetisch...., zoals vaak gebeurt bij mais en soja producten Onderaan het artikel een deel van het artikel in het Engels 



 In 1982 creëerden wetenschappers de eerste transgene stier Herman. Er werden genen in Herman ingebracht met het menselijke lactoferrine-eiwit, waardoor hij dit eiwit in zijn melk kon maken. Maar omdat Herman een stier was kon hij geen melk krijgen en de wetenschappers moesten wachten tot Herman kleine koetjes kreeg. En zijn nakomelingen leverden inderdaad melk met het lactoferrine-eiwit. Het eiwit was goed voor de mens en de wetenschappers proberen nu meer soorten eiwitten op deze manier te creëren.


                  Wat zit er in uw eten?


/what_if_your_prasadam_is_genetically_modified bericht Iskcon en daaronder Vasudha Narayana I think it is safe to say that we as devotees share these same concerns and would have the same reactions. It is already complex enough for many of us to try and insure the purity of the foods we cook and offer to the Lord, hence the need and responsibility for us to make sure we educate ourselves on this issue. In Acceptable Genes door Vasudha Narayana In Acceptable Genes, distinguished scholar Vasudha Narayanan approaches the question of GMOs as it relates to Hindu ritual/offering in her essay “A Hundred Autumns To Flourish”. Her approach is generally liberal, leaving open the potential reality that GMOs may have many positive social benefits, and that across the Hindu diaspora there is enough flexibility also to comfortably incorporate GMO foods into one's daily diet. When it comes to the question of the formal ritual of offering food, she reasons that for most Hindus, the question of the purity of the food being offered would override any convenience or potential benefit of its being genetically modified, especially in terms of inclusion of animal genes. She writes: The hot button for many Hindus would be the introduction of what is regarded as animal genes into vegetables, fruits, or grains. If the origin, however remote, is an animal, then the modified food would be considered “impure.” link naar het artikel http://news.iskcon.com/node/4488/2012-07-05/what_if_your_prasadam_is_genetically_modified
 bronnen  in het Nederlands
 http://hiddenfj.home.xs4all.nl/subdir/Artikel%20G/G09ex.htm

http://www.volkskrant.nl/achtergronden/dossiers/355036446.html?history=/i350020143  
 rijkelijk gevuld met informatie,ook over aspartaam
 http://www.jankraak-taichitao.nl/content/website.php?hoofdpagina_id=1147

Wat zit er in uw eten?

Festival in Afrika

Door Parasuram das, vertaald door bhakta Piet(er) De video is opgenomen in Nairobi in de jaren 90s. Tribhuvanath prabhu en zijn team organiseerde dozijnen festivals in Oost Afrika. Afrika is geen eenvoudig land zelfs op een festival kan nog van alles mis gaan, na de kirtan. Wij waren aan het inpakken en er werd prasadam verdeelt kichori in plastic zakken, de toegewijden vandaar wilde de melk in kleine kartonnen pakjes niet uitdelen, en de mensen werden boos en wij werden bekogeld met een regen van stenen verdreven

De Pag/ Distar/ Tulband

De Sikh tulband, beeft u zich wel eens afgevraagd hoe men deze omdoet? Nu klik op deze link en u ziet een foto reportage in PDF formaat in het Nederlands En ook het hoe en waarom van deze tulband,hier een intro De Pag/ Distar/ Tulband We dragen de pag gedeeltelijk om ons lange haar te bedekken en ook uit respect voor God's schepping. Het is een symbool dat heilig is aan ons geloof en onze Goeroes hebben ons opgedragen het te dragen.