vrijdag 31 december 2010

Aspergesoep met broccoli

aspergesklein Benodigdheden voor 4 personen:

500 gram dikke asperges

1 dl appelsap ,      3 a 4 ons broccoli,

2 groenten bouillon tabletten ,      ,

citroensap

zout en peper naar  smaak

Bereidingswijze:

Met een dunschiller de asperges schillen. Asperges halveren. Uiteinden in stukjes van ongeveer ½ cm snijden. In een pan doen: aspergestukjes, appelsap, 9 dl water, bouillontabletten. Aan de kook brengen en ca 15 minuten zachtjes laten koken. Intussen andere aspergehelften in stukken van ca 4 cm snijden. Aspergestukken eerst in de lengte in dunne plakjes en dan in lucifer dunne reepjes snijden. Aspergereepjes in een kommetje doen. Afdekken met vochtig gemaakt keukenpapier. Van de broccoli de stronk afsnijden. Broccoli wassen en in roosjes verdelen. Aspergebouillon boven een andere pan zeven.
Aspergebouillon weer aan de kook brengen. Aspergereepjes en broccoliroosjes toevoegen en in ongeveer 5 minuten zachtjes gaar koken. Op smaak afmaken met zout, peper en enkele druppels citroensap. scheppen. En vergeet niet de Heer te danken! of aanbieden!

dinsdag 28 december 2010

Grootste Siva beeld ter wereld in Bhakta


143 feet of 43.59 hoog
Ik zocht op Google naar mijn blog, om te zien of deze op alleen bhakta te vinden was en kwam deze leuke informatie tegen. Bhaktapur zoals ook Mayapur. Dit beeld staat toepasselijk in Bhaktapur. Bhakta Shiva de maha bhakta van de heer geroemd met veel slokas in het wonderschone bhagavatam. vaisnavanam yatha sambhu]." (Srimad-Bhagavatam 12.13.16) Een pdf van iskcon News Shiva the auspicious one hier klikken
Hier geëerd door een groot beeld. Dat zo u ziet goed wordt onderhouden uit respect voor vaisnavanam Shambhu door de plaatselijke bewoners.
Bhaktapur legt in Nepal, en is door de eeuwen heen een doorvoer route voor zijde en andere Chinese producten. Deze plaats met 40 tempels en een grote Hindoe populatie waar veel invloeden van bemerkbaar zijn, ook in de straat en plein namen. Deze zijn met de tempels ook de hoofd attractie. Een paar voorbeelden, Dattatreya Square, Changu Narayan (World Heritage Site), Surya vinak
Bron wickipedia
bhaktapur toeristen bureau informatie

maandag 27 december 2010

sevahulp in communicatie media 1

Wordt vervolgd

Sri Purohit svami kwam in 1935 aan


Korte biografie van Svami Purohit,
Sri Purohit svami was geboren in een religieuze welvarende brahmaanse familie in Badnera, Vidarbha, in India in Oktober 12, 1882 Badners, India. Hij kreeg de naam Shankar Gajannan Purohit. Hij studeerde filosofie en rechten, ( over de opleidingen zie ik dat er verdeeltheid is), deze opleidingen volgde hij op het Morris college Nagpur, en Decan College, Poona, en Bombay University. Trouwde en had drie kinderen. Hij ging niet werken in de rechten maar in plaats daar van leven in religieuse toewijding. Hij was opmerkelijk goed in de taal , ook sanskriet, en een overtuigd nationalist, en verdediger van de tilak* dat had de Engelse regering verboden maar door de publieke opinie aangevoerd door Purohit in de kranten als verdediger van de tilak weer afgeschaft.. Hij ging later in de onthechte levens orde (werd een monnik),@ en aanvaarde de bedelnap, en ging zo jaren door India. Tot hij op het aanraden van zijn leraar naar Engeland ging, in 1930. Hij vertaalde de Bhagavad Gita, en de Upanishads, en het was een nadeel dat zijn boeken niet algemeen bekender werden, al heeft men later een Biografie gemaakt die meer bekend is geworden de laatste jaren. Zijn vertalingen van de Upanishaden zijn in samenwerking met WB Yeats gedaan, de bekende schrijver.

Zijn boeken en vertalingen: Song of Silence; An Indian Monk; The Geeta; The Holy Mountain; Ten Principal Upanishads (with W.B. Yeats); Patanjali’s Aphorisms of Yoga; Avadhoota Gita.

*tilak een merk of teken op het voorhoofd gedragen door de hindoes, ornamentaal, of als een indicatie van de (religieuse) status. In zijn jeugd wilde hij al monnik worden, maar raakte toch getrouwd, noot van de schrijver De gewoonte was in India die tijd dat er huwelijks contracten werden afgesloten, al in de jeugd door de ouders van beiden partijen. Dit om een goed huwelijk te krijgen, ook naar de sastra, hetgeen cru overkomt maar om geen achteruitgang in maatschappelijke en religieuse positie te krijgen, en ook in de genen, erfelijksheid factoren, kennis. Er zijn in de sastra meer regels over huwelijken

maandag 20 december 2010

Een negatief commentaar zegt meestal meer over de persoon zelf…….

Commentaren? Een commentaar is wat ik nu schrijf, op de wereld, of een verslag van een dag in mijn leven. Commentaar krijgen waarom ik schrijf, ik maak mijn spaties te groot en taal fouten op zijn tijd. Nu dat is correct, maar dit noemt men ook commentaar.Eigenlijk wordt het meestal negatief gezien! Nu ik beken ik vond het niet prettig, mijn geest kwam in opstand hier tegen. Waarom leest iemand niet wat ik schrijf? In plaats van, wat wel mag mij attenderen473px-Foster_Bible_Pictures_0009-16yyy op spelfouten dan kan ik deze corrigeren, waar ik ook dankbaar voor ben. Maar, weer commentaar, waar schreef ik eigenlijk over? Het was een gebed, en ook voor kinderen een stukje. Kijk ik ben niet boos, maar teleurgesteld, gaat het om mijn creativiteit of ABN Nederlands? Ik schrijf, en daardoor uit ik mij, daardoor komen mijn gedachtes naar boven en die leg ik vast. En door dit te doen bevrijd ik een deel van mijzelf, mijn creatievere zelf. Een gekleurde bril schrijf ik van mij af. Beïnvloedingen van anderen, die ik steeds beter gaat herkennen als ik schrijf. Eigenlijk publiceer ik, en wie daar iets op tegen heeft dat ik mijn religieuze getinte gedachten, en mijn visie op wat ik zie of lees hier neer zet. attendeer ik hierbij op, dat men dit niet hoeft te lezen. En naar een andere blog of site kan gaan, surfen! U hoeft dit niet te lezen!. Eerlijke gefundeerde kritiek mag, zonder schutting taal, of andere taal vervuiling. . Maar beperk niemand om zich geestelijk of spiritueel te uiten.

blogspot Tags van :

woensdag 15 december 2010

Zelf reflectie

In u zelf, van binnen kijken, in een moment van stilte. Niet overspoeld, verduisterd door gedachten, en negatieve invloeden van buitenaf. Oordeel en vooroordeel strijden door een reeks herinneringen opgeroepen om de macht. Angst, medelijden wat heeft het leven ons gebracht? Een jeugd, met of zonder tuin, een hond die om ons heen rent en kwispelt blij je weer te zien. De kat bij het raam. Die beelden strijden tegen de plicht om te gaan afwassen, koken en boodschappen doen, strafwerk. Hoe was onze jeugd, is die door deze invloeden verlicht of in een wrokkig duister geworpen. Beelden, negatieve invloeden van buiten af jij mag dit niet en wat heb jij daar niet aan. Slettig wat loopt dat kind al met die jongen. De handen die elkaar vasthouden, terwijl zij in  hun onschuld samen naar school wandelen. Wie heeft deze twee op die manier gezien! Ik en zij weten dit. Mijn laatste snoepje, wat ik weggeef aan die ander een vreemde voor je ouders en de mensen in de straten. Waar wij doorheen liepen naar school, en een straat voor de school, zij die mijn hand losliet, anders werd ik gepest, geplaagd, invloeden van buiten af. Programmering, beïnvloedingen. Leren naar een boek vol oorlogen, ziekten en pestilentiën. De Bijbel die mijn zieltje trachtte te boeien, wat wonderwel lukte. Met dood en verderf, strijd met instortende muren en steden, die in vlammen opgingen. Kijk dat waren pas avonturen, en ook ontucht wat het was wist ik toen niet. Maar alleen dat heerlijke niets doen alleen maar te hoeven luisteren. Dit kwam als eerste naar boven, zelf reflectie, naar mijn leven, twijfels? Heb ik wel genoeg gehad! Dat lees ik in steeds in die magazines. Naweeën van de oorlog, een armelijke jeugd, trauma’s onzekerheden. Het is waar, deze worden op het levenspad