dinsdag 23 juli 2013

Realisatie van een mede ziel.Column

Een ontmoeting met een reiziger, het leven is als een brug, die men moet oversteken, geen huizen erop bouwen. schreef Osho in zijn boek naar teksten uit het nieuwe testament. Ik kwam een mede reiziger tegen, die niet in magie meer geloofde, hier zijn realisaties.

Net als veel anderen schreef hij wilde ik altijd al geloven in magie. Ik heb genoten van boeken waarin helden met zwaarden en magie, een grote rol speelden. Ik heb echter gemerkt dat, hoewel ze soms verbazingwekkende dingen deden, het ook weer vaak ongeloofwaardig was. Zodat ik nooit echt geloofd hebt dat magie een plaats had in mijn leven. Nu niet meer. Ik heb het niet over het soort magie die bergen of lichten, kaarsen ontsteekt maar een soort van magie die nog krachtiger is.
Ik heb ontdekt door meditatie en stilte :Ervaren dat ik niet een creatie ben van materie, maar een creatie van puur licht. Gedachten worden zeer licht, stabiel en gelukkig, en de wereld krijgt een geheel andere dimensie - een van licht - dat het leven zoveel rijker maakt.
Ik kan dingen laten gebeuren gewoon door te denken - geen fysieke dingen zoals het buigen lepels - maar eerder dingen die toevallig op het juiste moment bij de gedachte opkomt.
Soms kan ik gedachten van volkeren 'lezen, of misschien beter gezegd, de gevoelens vanuit hun hart. Dit helpt me accuraat inspelen op de behoeften van het hart, in plaats van alleen naar de woorden.
Het leven is zo veel gelukkiger als men geeft aan anderen en vrij is van de gebruikelijke wens van iets terug te krijgen van hen. Zelfs iets eenvoudigs als een glimlach kan geluk te geven. Als een geestelijk wezen, als het licht, kan iedereen  deze magie toepassen

Geen opmerkingen: