vrijdag 2 januari 2015

Deze tekst is niet geschikt voor mensen die niet geinteresseerd zijn in het spirituele leven.

Deze tekst is niet geschikt voor mensen die niet geinteresseerd zijn in het spirituele leven. So ham ik ben. Wat ben ik? Die vraag is het gereedschap voor de geest, het laat zien waar te zoeken naar wat ben ik echt! Wat is dat echte, een ziel maar wat is een ziel dan, als die niet u is, Jantje Klaasje of Carla, wat was uw naam ook al weer? De soham (ik ben) is niet een timmerman of een ander etiket wat men u opgeplakt heeft, zoals de eigennaam . Dat heeft allemaal betrekking op uw lichaam, ook de mind, geest of vals ego genaamd. Wanneer u na lang doorvragen, en onderzoek heeft doorgekregen dat er niets waarheid getrouw daar in zit, behalve de gehechtheid aan deze lichamelijke identiteit. Laat u ook de uitleg los over wat u eigenlijk allemaal niet bent. En kan u uw aandacht besteden aan wat ben ik dan zelf buiten een toeschouwer of waarnemer

Geen opmerkingen: