maandag 19 april 2021

Santisima Muerte de dood!

 

Na de verovering van het Azteken koninkrijk door de Spanjaarden is het vereren van de dood nooit verdwenen maar alleen wat afgevlakt de laatste eeuw is het weer in opkomst geraak in Zuid en Noord America!!                                                                                                                                            Devotie en vertrouwen zijn de basis in dit gebed vanuit de zuidelijken werelddelen Santisima Muerte de vrouwe van de heilige dood! De dood die daar in tussen aanhalingstekens arme landen zijn gelaat in het dagelijkse leven in zoveel vormen laat zien!

Dagelijks gebed aan de santisima muerte

 Aanbieden van een witte kaars voordat men beging met het gebed!

        

                                                                                                   

Santisima muerte van mijn hart

mijn liefde, koningin                    

 

red mij, plaats mij onder uw mantel

schenk mij veel van uw

zegeningen en wonderen

Open de weg zo dat liefde en geluk altijd

aanwezig zijn in mijn huis en mijn familie

zodat alles omringt is in harmonie

open de wegen zodat geluk en fortuin

 mij en mijn familie volg

haal alle kwaad en onbekende schade en gevaren weg van mij, mijn huis en familie

vervang ze met alleen goed en vreugde

wanneer ik voor de weg volgt die alle sterfelijken moeten gaan, vraag ik u om moed en kracht om het onder ogen te kunnen zien. en dag na dag te gaan!

moet het gezien worden, ik vraag om uw moed

en sterkte om van dag tot dag te gaan

santisima muerte, ik bid dat u mij nooit

 nooit zal verlaten op welk moment dan ook

En alstublieft verwijdert van mij, allen die haten, en degene die jaloers en afgunstig zijn op mijn huis en mijn geliefden

ik bid dat mijn gebeden altijd worden gehoord en dat goddelijke zegeningen

worden verleend door uw en  bemiddeling

santisima muerte, mijn beste moeder, houd mij en mijn geliefden

altijd onder uw enige en totale bescherming dag en nacht

ook als we slapen en wanneer we wakker worden voor een nieuwe dag

op deze dag prijs ik uw naam en geef ik mijn belofte

van mijn liefde, toewijzing, geloof en vertrouwen in uw handen

bedankt voor al uw zegeningen en bescherming

Amen

Geen opmerkingen: