woensdag 18 juli 2012

Journal, wat is een journal of artjournal, en hoe begin je er een. Deel1

Een journal of journaal in het NL, de betekenis is in deze uitleg is meer een verslaggeving van wat je leest en ziet, en  is anders dan wat men vaak een dagboek noemt. Een journal  dus, en is geschikt voor alle belevenissen en te evolueren door  van wat je leest en beleeft door aantekeningen te maken (ook tekeningen, hier ga ik later op door). Die je een beter inzicht geven van wat het  boek, jou leven bij je losmaakt, associaties genaamd, dat dit vaak in het begin weleens vreemd kan overkomen, om te registreren en te behouden wat jij denkt terwijl jij/u leest, door niet er over na te denken maar spontaan te blijven schrijven. Vooral in het begin. Zoals ik nu gedaan heb over wat een journal voor mij is. Dit te doen geeft jou of u een beter begrip van wat u leest en doet, denkt, echt denkt. Dan kan men pas zijn manier van waarnemen, interpreteren, toetsen in de praktijk (of privĂ©), men wilt geen papegaai worden maar intelligentie ontwikkelen, echt begrijpen wat men leest. Dit valt onder zelfontwikkeling, een eigen smaak ontwikkelen. Het kan een extra fijne dimensie geven aan u en uw omgeving. ps. en de tekstverwerker helpt ook mee, bij het uitwerken van als voorbeeld een scriptie of verslag ervan te maken als je zoals mij veel op internet doet. Hieronder een foto voor deze journal.
naar katja sturen
Ik was op visite bij Katja en Ed en heb bij Katja in de achtertuin deze foto gemaakt, Katja is de tuinier en heeft dit zo gevormd, ik vind het een mooie tuin, ik houd ervan, kleine stillevens.
En deze zelf gemaakte tekening heb ik gebruikt voor mijn artjournal of blogpost over een artikel over yoga op gezondheid.net, over rimpels weg met yoga klik hier voor het artikel!

Geen opmerkingen: