maandag 9 september 2013

Column Winkelen op de Leyweg +recept.

Column    Winkelen op de Ley weg
+recept.
Al wandelend gaan de  zintuigen speurend langs de winkel ruiten waar verleidelijk kortings- affiches hangen achter de ramen, opvallende gekleurde posters,maar door de ondervinding wijzer versneld ik de pas! Op naar de goedkope en niet te dure consumeren goederen, Vooruit, op het voorste gedeelte bij de Hengelo laan is het fruit bij de kraam vaak goedkoop!En bij de Ärabiscse supermarkt, kijk ik ook weer wat vaker rond, aangezien ik dan een of twee van die kleine komkommers neem, en bv een tomaat of een een of twee pepers wat echt scheelt in de kosten en vaak is er niet meer nodig voor een offering, en de halal kaas (vegataries) is een euro goedkoper dan de grote supermarkt in het winkelcentrum .
+ receptDe kleine komkommers, eigenlijk worden deze meestal voor de inleg gebruikt? Voor de inleg in het zuur, zoetzure augurken.
2 kleine harde komkommers, of augurken deze wassen in blokjes snijden met een of twee eetlepels olijfolie in de pan, even roerbakken de tomaat erbij, wel gewassen en klein gesneden, de halve peper zonder zaad als laatste in de pan. De tomaten en de augurken met een halve theelepel rozemarijn even doorbakken.Als rijst uw voorkeur heeft neemt u dat en anders macaroni (volkoren) snijdt de kaas in smalle reepjes en deponeer die bij het opdienen op de maaltijd, ik offer dit eerst, dus dan staat het een paar minuten al op een tafel, meestal op het keuken altaar.Als u een gril heeft kan u het daar ook nog een minuut of 5 onderzetten tot de kaas licht gesmolten is.Als u zoals mij de macaroni in de bouillon kookt kan u een gedeelte gebruiken om twee derde van de kaas in te laten smelten,tot een saus dan wel wat peterselie erop voor de garnering.
PS, als u niet van verse peper houdt neem dan witte of zwarte peper de gewoon gemalen. Goed nieuws, ik vond laats weer de bekende metalen peper strooi busjes terug in de Super

Geen opmerkingen: