woensdag 12 januari 2011

Genesis niet in 24 uur

Het Boek Genesis

Het Boek Genesis - In Het Begin...
Het Boek Genesis is het "Boek van het Begin" in de Bijbel. Genesis, Grieks voor "Oorsprongen", beschrijft de Schepping van alle dingen in zes dagen van letterlijk 24 uur, de Zondeval van de Mensheid en de Vloek, het daaropvolgende Wereldwijde Maritieme Cataclysme (Noach's Zondvloed), de Verspreiding vanuit Babel, en uiteindelijk de geboorte van de Joodse Natie. Samen beslaan deze gebeurtenissen ongeveer 2370 jaar van de geschiedenis van de Aarde. Het Boek Genesis is in twee hoofddelen opgesplitst: (i) Hoofdstukken 1-11 beslaan de Schepping tot de Verspreiding en (ii) Hoofdstukken 12-50 beslaan de geboorte van Israël, van de roeping van Abram (Abraham) tot de dood en begrafenis van zijn achterkleinzoon Jozef.
Letter op de letter dat betekend letterlijk., 24 uur staat hier dit is een contradictie. De 24 uurs klok is modern. Een meegaan met de wetenschap. hier wordt de metrische denkwijze overgenomen. Een jaar en de tijd zijn door de jaren aangepast om beter te kunnen berekenen, naar een formule. Een gelovig mens die vertrouwt op de origine van dat God schiep dag na dag en ruste de zevende. Er niet een 24 uurs klok was deze uitdrukking is van de wetenschap. Een zonne wijzer geeft dit aan de zon staat op zijn hoogst van de ochtend naar de middag. En dan heeft men de juiste Christelijke of Bijbelse tijdmeting. Zie ook Pasen en Pinksteren vallen elk jaar op een andere datum elk jaar weer  door de kerk op de maan (kalender) afgaat . Als u het doet of anderen noemt de doorsnee gelovige dit naar de moderne vertalingen wichelarij satanswerken. Zo hoort ook de wetenschap in het algemeen gezien te worden, en satan soms ook het vlees genoemd heeft ook de auto en tv uitgevonden. Waar onze kinderen hun Salman Rushdie verzen weervinden.

woensdag 5 januari 2011

Sri Locana Thakura (Caitanya caritamrta, Adi lila 10.78-79)

nitaaigauraaltarbk9mv8 5 Januari verschijningsdag Sri locana Thakura. Een discipel van Narahari Sarakara Thakura, deze schreef veel Bengali liederen, die Sri Caitanya  verheerlijkte. Zijn meest poëtische werk  is de Caitanya mangala, een beschrijving van Caitanya's live (Caitanya caritamrta, Adi lila 10.78-79

zondag 2 januari 2011

Śrī Caitanya Caritāmṛta Ādi 11.41 Uddharan datta Thakura herdenking (vertaling)

mahā-bhāgavata-śreṣṭha datta uddhāraṇa sarva-bhāve seve nityānandera caraṇa SYNONYMS mahā-bhāgavata — great devotee; śreṣṭha — chief; datta — the surname Datta; uddhāraṇa — Uddhāraṇa; sarva-bhāve — in all respects; seve — worships; nityānandera — of Lord Nityānanda; caraṇa — lotus feet. vertaling Uddhāraṇa Datta Ṭhākura met de bijnaam Datta,de elfde onder de koeherders jongens, was een exalted toegewijde van Nityananda Prabhu hij vereerde de lotus voeten met respect Uddhāraṇa Datta Thākurathe eleventh among the twelve cowherd boys, was an exalted devotee of Lord Nityānanda Prabhu. He worshiped the lotus feet of Lord Nityānanda in all respects.

Mahesa pandita verschijnings dag Caitanya Caramrita Adi 11-32 (vertaald

maheśa paṇḍitavrajera udāra gopāla ḍhakkā-vādye nṛtya kare preme mātoyāla Synoniemen maheśa paṇḍitaMaheśa Paṇḍita; vrajera — van Vṛndāvana; udāra — heel vrijdenkend; gopāla — koeherder; ḍhakkā-vādye — met het geluid van de kettledrum; nṛtya kare — gewend te dansen; preme — liefde; mātoyāla —als een dwaas . TRANSLATION Maheśa Paṇḍita, de zevende van de twaalf koeherders, was heel vrijdenkend. Met grote liefde voor Kṛṣṇa danste hij op het geluid van de ketel trommel. Verder gegaan na een leven van belichaming. Deze dag werd begonnen, met de gedachte aan een van de twaalf koeherders jongens van Nityananda. Een persoon die geboren werd in een familie van goudhandelaren. Een welgestelde familie, hij wordt later nog minister, en kreeg toen vaak bezoek van Nityananda. Zoals vaak geschreven geen ascociatie met materieel denkende, ik haal in dit verband Ramananda Ray aan. Deze had associatie met de koning indertijd en vroeg Mahaprabhu of de koning een toegewijde naar Ramananda darshan kon nemen. Maha prabhu weigerde, hij legde aan Ramananda Ray uit dat de koning een karmi was. Een materieel figuur die vol materiële gedachten was. En dit beïnvloedt, Ramananda Ray heeft het nog een keer gevraagd maar Mahaprabhu vertelde hem, nog een keer die vraag en ik wil jou nooit meer zien. maar Mahesha pandita verliet op 26 jarige leeftijd zijn huis, werk en baan om in de onthechte levens status over te gaan. noot men schrijft er vaak de a niet achter zoals in pandit(a) dit is in Hindi verandert in India heeft men dit zoals in Nederland ook wel regelmatig gebeurt de spelling aangepast, het bijzondere is dat men in India terug ging naar de oude spelling (meer naat het Sanskrit) madhaav wordt weer Madhava





zaterdag 1 januari 2011

recept, selderij kaas brood.

Selderij kaas brood.
Volg het standaard recept voor brood maar kneed bij de tweede keer 50 gram selderij door het deeg en 150 gram pittige vegetarische kaas.
Basis recept brood
Vermeng de bloem met het zout in een platic teiltje of kom en maak in het midden een kuiltje. Verwarm het water of melk tot lauwwarm (ca. 35 graden). Meng zakje gist aan met een deel van het vocht en schenk dit met de rest van het vocht in het kuiltje. Roer het vocht met uw vinger of een houten lepel van het midden uit door de bloem en kneed en sla het daarna (of gebruik de kneedhaken van een mixer) tot een soepel deeg.

Leg het deeg een 30 a 45 minuten op een warme plaats te rijzen en kneed het dan weer goed door.

Leg het vervolgens weer 30 a 45 minuten te rijzen.

Afbakken in een voorverwarmde oven op 240

Recept, eenvoudig krenten brood, en genber brood.,

Krentenbrood
Vermeng 400 gram bloem met 6 gram zout en 20 gram basterdsuiker en doe in het kuiltje 30 gram aangemaakte gist met 2 dl. lauwwarme melk, en 65 gram gesmolten boter. Volg verder het basisrecept, maar doe bij de tweede keer kneden ca. 200 gram gewassen, gewelde en goed gedroogde krenten door het deeg. Bak het brood in 35-45 minuten bruin en gaar op 220 graden.
Basis recept brood
Vermeng de bloem met het zout in een platic teiltje of kom en maak in het midden een kuiltje. Verwarm het water of melk tot lauwwarm (ca. 35 graden). Meng zakje gist aan met een deel van het vocht en schenk dit met de rest van het vocht in het kuiltje. Roer het vocht met uw vinger of een houten lepel van het midden uit door de bloem en kneed en sla het daarna (of gebruik de kneedhaken van een mixer) tot een soepel deeg.

Leg het deeg een 30 a 45 minuten op een warme plaats te rijzen en kneed het dan weer goed door.

Leg het vervolgens weer 30 a 45 minuten te rijzen.

Afbakken in een voorverwarmde oven op 240 celcius

Recept, volkoren brood

Volkorenbrood
Maak deeg van 500 gram volkoren tarwemeel, 10 gram zout, 25 gram gist en 3½ dl. lauwwarme melk volgens het basisrecept en laat het de eerste keer ruim een uur rijzen. Volg het recept verder en bak het brood in 25-30 minuten bruin en gaar op 240 graden.
Vermeng de bloem met het zout in een platic teiltje of kom en maak in het midden een kuiltje. Verwarm het water of melk tot lauwwarm (ca. 35 graden). Meng zakje gist aan met een deel van het vocht en schenk dit met de rest van het vocht in het kuiltje. Roer het vocht met uw vinger of een houten lepel van het midden uit door de bloem en kneed en sla het daarna (of gebruik de kneedhaken van een mixer) tot een soepel deeg.
Basis recept
Leg het deeg een 30 a 45 minuten op een warme plaats te rijzen en kneed het dan weer goed door.

Leg het vervolgens weer 30 a 45 minuten te rijzen.

Afbakken in een voorverwarmde oven op 240 in ongeveer 25 minuten.

vrijdag 31 december 2010

Recept. Pannenkoekjes met appel en carobe.

 

Benodigdheden voor 4 personen:

  • 4 pannenkoekjes
  • 2 handappels in blokjes
  • 50 gr carobe reep
  • diepvries bessen zwart of rood
  • Bereiding:

Maak wat flensjes, dunne pannenkoekjes. Bak de appelblokjes apart  in wat boter,haal van het vuur en vermeng die met de geraspte carobe (en houdt wat apart) . Vul de flensjes met de vulling op en plooi ze dicht.

Presentatie:

Warm de tot een buidel gevouwen pannenkoekjes op in de oven op een boterde plaat en leg ze vervolgens op een bord. Werk af met enkele geroosterde amandelen en een paar fijngehakte  pepermunt bladeren. Leg boven aan het bord het fruitassortiment en werk het geheel af met een beetje geraspte carobe.

dessert

Recept. Spinazieschotel veganisch (en vegetarische versie)

Benodigdheden voor 4 personen:

1 kilo spinazie  

  • 20 gram boter 
  • 1 eetlepel melk
  • half blok tahoe of 250 gram panir
  • nootmuskaat     
  • zout
  • paneermeel

Bereidingswijze:

Was de spinazie en laat deze uitlekken. .. Verhit de boter in een pan. Voeg de spinazie toe. Laat de spinazie slinken en daarna een paar minuten smoren. Verkruimel de soja of panir, nootmuskaat en een snufje zout. Roer de soja/panir door de spinazie en schep het spinazie mengsel in een ovenschaal. Strooi er wat paneermeel over en laat de soja/panir  in de oven stollen. suggestie combineren met zilvervlies rijst of aardappel koekjes. Vergeet niet te danken of het aan de heer aan te bieden.

Recept. Macaroni Salade vegetarisch.

Macaroni Salade
Benodigdheden voor 4 personen:

1 pak Macaroni                         

1 komkommer
1 roomkaas                                              

Stuk vegetarische Hollandse kaas (100 gr)
1 klein potje biodynamische maiskorrels                                                                                                                                                                    2 tomaten fijn gesneden.

Een paar takjes peterselie (klein geknipt)

beetje (olijf)olie

Bereidingswijze:

Kook de macaroni beetgaar en zet koel weg (in zijn geheel laten afkoelen)

Snijd de komkommer, en de kaas in kleine partjes en meng deze met de peterselie door de koude macaroni

Schep alles goed door elkaar voeg een een beetje olie toe.

Tot slot het blikje mais met de roomkaas er door heen scheppen

Recept. Aspergesoep vegetarisch.

Aspergesoep                                                                                                                                                                                     Ingrediënten:
1,5 kg asperges
1 liter water
1/2 liter melk
1/4 liter room
60 gr boter
60 gr bloem
1/2 theelepel asafoetida
1 bos peterselie
zout
Bereiding:
Zet een pan met ruim een liter op het vuur, en breng deze aan de kook.                                                                        Was de asperges in koud water
Schil de asperges grondig.
.Snijd de achter einden van de asperges af en voeg deze bij de asperge schillen.
Voeg de schillen en achterste eindjes bij het water en laat dit 10 minuten zachtjes koken.
giet dit nu voorzichtig door een vergiet en vang het kookvocht op. de schillen etc. hebben we niet meer nodig.
Smelt de boter in een pan en voeg de bloem toe, maak deze vooraf in wat warm  al tot een gladde massa zonder klonten. Voeg nu het kookvocht, de melk en de asafoetida toe en breng al roerend aan de kook.376px-Illustration_Asparagus_officinalis0b
Als het 2 minuten gekookt heeft, even mixen tot het een homogene soep is.
Snijd de geschilde asperges in stukjes van 1 centimeter groot en voeg deze aan de soep toe.

Ook de room en het zout bijvoegen
Breng de soep al roerend terug aan de kook en laat 10 minuten zachtjes koken.
Garneren met gehakte peterselie

 

Botanische tekening van de ontwikkeling van de Aspergeplant. De Asperge is wit die wij in het algemeen in de winkelzien om mendeze zonder daglichthoud. De zogenaamde moderne groene zijn dus dezelfde maar met daglicht gekweekt, dat is ook zo met bloemkool.

Aspergesoep met broccoli

aspergesklein Benodigdheden voor 4 personen:

500 gram dikke asperges

1 dl appelsap ,      3 a 4 ons broccoli,

2 groenten bouillon tabletten ,      ,

citroensap

zout en peper naar  smaak

Bereidingswijze:

Met een dunschiller de asperges schillen. Asperges halveren. Uiteinden in stukjes van ongeveer ½ cm snijden. In een pan doen: aspergestukjes, appelsap, 9 dl water, bouillontabletten. Aan de kook brengen en ca 15 minuten zachtjes laten koken. Intussen andere aspergehelften in stukken van ca 4 cm snijden. Aspergestukken eerst in de lengte in dunne plakjes en dan in lucifer dunne reepjes snijden. Aspergereepjes in een kommetje doen. Afdekken met vochtig gemaakt keukenpapier. Van de broccoli de stronk afsnijden. Broccoli wassen en in roosjes verdelen. Aspergebouillon boven een andere pan zeven.
Aspergebouillon weer aan de kook brengen. Aspergereepjes en broccoliroosjes toevoegen en in ongeveer 5 minuten zachtjes gaar koken. Op smaak afmaken met zout, peper en enkele druppels citroensap. scheppen. En vergeet niet de Heer te danken! of aanbieden!

dinsdag 28 december 2010

Grootste Siva beeld ter wereld in Bhakta


143 feet of 43.59 hoog
Ik zocht op Google naar mijn blog, om te zien of deze op alleen bhakta te vinden was en kwam deze leuke informatie tegen. Bhaktapur zoals ook Mayapur. Dit beeld staat toepasselijk in Bhaktapur. Bhakta Shiva de maha bhakta van de heer geroemd met veel slokas in het wonderschone bhagavatam. vaisnavanam yatha sambhu]." (Srimad-Bhagavatam 12.13.16) Een pdf van iskcon News Shiva the auspicious one hier klikken
Hier geëerd door een groot beeld. Dat zo u ziet goed wordt onderhouden uit respect voor vaisnavanam Shambhu door de plaatselijke bewoners.
Bhaktapur legt in Nepal, en is door de eeuwen heen een doorvoer route voor zijde en andere Chinese producten. Deze plaats met 40 tempels en een grote Hindoe populatie waar veel invloeden van bemerkbaar zijn, ook in de straat en plein namen. Deze zijn met de tempels ook de hoofd attractie. Een paar voorbeelden, Dattatreya Square, Changu Narayan (World Heritage Site), Surya vinak
Bron wickipedia
bhaktapur toeristen bureau informatie

maandag 27 december 2010

sevahulp in communicatie media 1

Wordt vervolgd

Sri Purohit svami kwam in 1935 aan


Korte biografie van Svami Purohit,
Sri Purohit svami was geboren in een religieuze welvarende brahmaanse familie in Badnera, Vidarbha, in India in Oktober 12, 1882 Badners, India. Hij kreeg de naam Shankar Gajannan Purohit. Hij studeerde filosofie en rechten, ( over de opleidingen zie ik dat er verdeeltheid is), deze opleidingen volgde hij op het Morris college Nagpur, en Decan College, Poona, en Bombay University. Trouwde en had drie kinderen. Hij ging niet werken in de rechten maar in plaats daar van leven in religieuse toewijding. Hij was opmerkelijk goed in de taal , ook sanskriet, en een overtuigd nationalist, en verdediger van de tilak* dat had de Engelse regering verboden maar door de publieke opinie aangevoerd door Purohit in de kranten als verdediger van de tilak weer afgeschaft.. Hij ging later in de onthechte levens orde (werd een monnik),@ en aanvaarde de bedelnap, en ging zo jaren door India. Tot hij op het aanraden van zijn leraar naar Engeland ging, in 1930. Hij vertaalde de Bhagavad Gita, en de Upanishads, en het was een nadeel dat zijn boeken niet algemeen bekender werden, al heeft men later een Biografie gemaakt die meer bekend is geworden de laatste jaren. Zijn vertalingen van de Upanishaden zijn in samenwerking met WB Yeats gedaan, de bekende schrijver.

Zijn boeken en vertalingen: Song of Silence; An Indian Monk; The Geeta; The Holy Mountain; Ten Principal Upanishads (with W.B. Yeats); Patanjali’s Aphorisms of Yoga; Avadhoota Gita.

*tilak een merk of teken op het voorhoofd gedragen door de hindoes, ornamentaal, of als een indicatie van de (religieuse) status. In zijn jeugd wilde hij al monnik worden, maar raakte toch getrouwd, noot van de schrijver De gewoonte was in India die tijd dat er huwelijks contracten werden afgesloten, al in de jeugd door de ouders van beiden partijen. Dit om een goed huwelijk te krijgen, ook naar de sastra, hetgeen cru overkomt maar om geen achteruitgang in maatschappelijke en religieuse positie te krijgen, en ook in de genen, erfelijksheid factoren, kennis. Er zijn in de sastra meer regels over huwelijken

maandag 20 december 2010

Een negatief commentaar zegt meestal meer over de persoon zelf…….

Commentaren? Een commentaar is wat ik nu schrijf, op de wereld, of een verslag van een dag in mijn leven. Commentaar krijgen waarom ik schrijf, ik maak mijn spaties te groot en taal fouten op zijn tijd. Nu dat is correct, maar dit noemt men ook commentaar.Eigenlijk wordt het meestal negatief gezien! Nu ik beken ik vond het niet prettig, mijn geest kwam in opstand hier tegen. Waarom leest iemand niet wat ik schrijf? In plaats van, wat wel mag mij attenderen473px-Foster_Bible_Pictures_0009-16yyy op spelfouten dan kan ik deze corrigeren, waar ik ook dankbaar voor ben. Maar, weer commentaar, waar schreef ik eigenlijk over? Het was een gebed, en ook voor kinderen een stukje. Kijk ik ben niet boos, maar teleurgesteld, gaat het om mijn creativiteit of ABN Nederlands? Ik schrijf, en daardoor uit ik mij, daardoor komen mijn gedachtes naar boven en die leg ik vast. En door dit te doen bevrijd ik een deel van mijzelf, mijn creatievere zelf. Een gekleurde bril schrijf ik van mij af. Beïnvloedingen van anderen, die ik steeds beter gaat herkennen als ik schrijf. Eigenlijk publiceer ik, en wie daar iets op tegen heeft dat ik mijn religieuze getinte gedachten, en mijn visie op wat ik zie of lees hier neer zet. attendeer ik hierbij op, dat men dit niet hoeft te lezen. En naar een andere blog of site kan gaan, surfen! U hoeft dit niet te lezen!. Eerlijke gefundeerde kritiek mag, zonder schutting taal, of andere taal vervuiling. . Maar beperk niemand om zich geestelijk of spiritueel te uiten.

blogspot Tags van :

woensdag 15 december 2010

Zelf reflectie

In u zelf, van binnen kijken, in een moment van stilte. Niet overspoeld, verduisterd door gedachten, en negatieve invloeden van buitenaf. Oordeel en vooroordeel strijden door een reeks herinneringen opgeroepen om de macht. Angst, medelijden wat heeft het leven ons gebracht? Een jeugd, met of zonder tuin, een hond die om ons heen rent en kwispelt blij je weer te zien. De kat bij het raam. Die beelden strijden tegen de plicht om te gaan afwassen, koken en boodschappen doen, strafwerk. Hoe was onze jeugd, is die door deze invloeden verlicht of in een wrokkig duister geworpen. Beelden, negatieve invloeden van buiten af jij mag dit niet en wat heb jij daar niet aan. Slettig wat loopt dat kind al met die jongen. De handen die elkaar vasthouden, terwijl zij in  hun onschuld samen naar school wandelen. Wie heeft deze twee op die manier gezien! Ik en zij weten dit. Mijn laatste snoepje, wat ik weggeef aan die ander een vreemde voor je ouders en de mensen in de straten. Waar wij doorheen liepen naar school, en een straat voor de school, zij die mijn hand losliet, anders werd ik gepest, geplaagd, invloeden van buiten af. Programmering, beïnvloedingen. Leren naar een boek vol oorlogen, ziekten en pestilentiën. De Bijbel die mijn zieltje trachtte te boeien, wat wonderwel lukte. Met dood en verderf, strijd met instortende muren en steden, die in vlammen opgingen. Kijk dat waren pas avonturen, en ook ontucht wat het was wist ik toen niet. Maar alleen dat heerlijke niets doen alleen maar te hoeven luisteren. Dit kwam als eerste naar boven, zelf reflectie, naar mijn leven, twijfels? Heb ik wel genoeg gehad! Dat lees ik in steeds in die magazines. Naweeën van de oorlog, een armelijke jeugd, trauma’s onzekerheden. Het is waar, deze worden op het levenspad

donderdag 9 december 2010

Maatschappij. Biologische artikelen in de schappen.

Een nieuwe website over biologische levensmiddelen zal het komende jaar worden ontwikkeld. Fabrikanten, winkels, webwinkels, supermarkten etc. zullen worden benaderd om zich te presenteren op deze site. www.biologischelevensmiddelen.nl
Commentaar
Nu het steeds moeilijker wordt om de mensen hun geld te laten overmaken per pinpas in de supermarkt. Kwam het idee op dat die Biologische winkels het toch wel redelijk gaan doen bij de commercie op. Sommige concerns hebben al hun eigen landerijen (AH), velden voor productie van bijvoorbeeld ijsberg sla (nog niet EKO klaar). En deze concerns hebben in hun ketens van winkels nu behalve Zonnatura producten, biologische artikelen! Nu ik ben ook van biologische origine naar uitleg van mijn oude biologie leraar. Zo u kan begrijpen begreep ik de reclame niet sla en komkommer is toch biologisch het zijn natuur producten. Ik had nog in mijn geheugen of gedachten de oude benaming voor gezonde eerlijke voeding, Biodynamische geteelde gewassen. Zonder gif en kunstmest geen mono culturen en alleen van eigen bodem. Komt het van ver dan is het al tegen de BD natuur in. Dat noemt men dacht ik negatief bijkomende milieu effecten door vervoer en mono teelt. Spanje en Portugal is een eind reizen met een komkommer of krop ijsberg sla naar hier. De ecologische voet afdruk wordt ook groter door het brandstof verbruik, en de arbeidsuren. Van het brandstof gebruik van slechts een vrachtwagen stoken wij een huis warm. Alleen al van deze hoeveelheid diesel of kerosine tijdens het vervoer gebruikt.Ook las ik laats dat de supermarkten een groot aandeel hebben in voedsel verspilling door het weggooien van voedsel of levensmiddelen, teveel ingekocht. Nu deze zijn naar de reclame verantwoord mee aan het denken (voor hun winst). Denk eens aan het karma om het spiritueel uit te drukken. Goed offeren en danken kan schelen op het karma maar doet dit het ook op uw bewustzijn?

zondag 5 december 2010

Reclame snijdt aan 2 kanten

Bij het ontstaan van de moderne industriële maatschappij werd een snelle afzet van grote aantallen massa producten, door een degelijke beïnvloeding van de wensen van consumenten, steeds meer nodig geacht. Reclame, en in een breder verband marketing, voldeden aan die noodzaak. Daarmee versterkten zij in niet geringe mate de verdere groei van de industriële maatschappij, en leidden volgens velen tot het ontstaan van massa of eenheid in consumeren: het zinloze bevredigen van onechte wensen die door de reclame (industrie) zijn aangepraat. Tegen deze manier van het onderbewustzijn manipuleren, met beeld in reclame is ook van meet af aan bezwaar gemaakt, het sterkst nog aan het eind van de jaren zestig, toen ook de  vergaande manipulatie door de reclamemakers werden doorzien, door onder meer Vance Packard die daarover enkele boeken schreef. Ook wordt reclamemakers gewetenloosheid verweten, omdat zij altijd bereid zijn om reclame voor welk product dan ook te maken, op welke manier dan ook - zo werd er jarenlang reclame gemaakt voor sigaretten met de claim dat roken gezond zou zijn of u aantrekkelijk maakt; of dat kant en klaar producten gezond zijn. Intussen is reclame een complete media vorm,“volkomen onmisbaar geworden“, eigenlijk gemaakt voor diezelfde internationale concerns en ondernemers. Ook voor diensten van de overheid wordt tegenwoordig reclame gemaakt.
1389 bezoekers

vrijdag 3 december 2010

rode peper en klompen.

voorbeeld Wat is het verschil, achter de wolken schijnt altijd de zon. Karel de Grote zei in mijn koninkrijk schijnt altijd de zon. Dit is in contrast met de heilige geschriften, in het eeuwig koninkrijk is het alleen maar altijd licht , maar hier op aarde ook, volgens Karel de Grote dan. Vreemde hiervan is dat ik dat nooit echt begrepen hebt, de aarde is een bol. Niet zo glad als een pingpong bal, maar een bol. Naar mijn mening zit ik rechtop! En niet ondersteboven!  Dit vond ik als kind al vreemd. Het is me weleens uitgelegd, maar teken is een cirkel, en dan op de vier windstreken een kruisje aan de buiten zijden. En nu bent u het bovenste kruisje of x. Voor uw gemoedsrust moet u zich maar even indenken dat ik tijdens     mijn yoga asana een hoofd stand maakt