ik tracht het een gewoonte te maken altijd een camera mee te nemen. Zoals ook vandaag, zie de foto's!
Gopala in the garden |
Jay Gopal Jay Gopala Harih
Gopala in the garden |
MUMBAI, INDIA, August 27, 2013 (The Hindu): De boterpot breken tijdens Janmasthtami heeft de verzekering geen windeieren gelegd. De deelnemers laten zich tegenwoordig verzekeren. De boterpot brekers maken torenhoge pyramides door op elkaar te klimmen als in het circus. Aangezien de menselijke pyramides steeds hoger worden, en de boterpot tegenwoordig steeds vaker gevuld is met geld. Gemiddeld ongeveer vijftien Lakh dat is ongeveer 23.000 dollar,
Mandels zijn de festiviteiten organisaties.
De beeltenis in het midden, beeld uit dat Haridasa dasa Thakura die niet in de tempel mocht komen in Jagannatha puri omdat hij uit een moslim familie kwam, een yavana naar de Indiase onderverdeling naar geloof en afkomst.De boom onstond uit een tandenstoker van Sri Jagannatha, zodat Hari dasa Thakura eronder in de schaduw kon zitten.
SRI SIDDHA-BAKULA Bhajana Kutir van Namacarya Srila Haridasa Thakura in Sri Ksetra Jagannatha Puri Dhama
Sri Siddha-Bakula is gelegen in Gambhira Temple op de Bali Sahi road in Sri Jagannatha PuriDhama.
Dat Hari dasa Thakura de genade van de Hare Krisna Lolita magica mantra naar het vers, vertaald bhajan kreeg van Mahaprabhu.
De tempel staat inIndia maar de auteur van het artikel heeft waarschijnlijk een schok gehad door de waarde in goud te vermelden dan het adres om darshan te kunnen doen. Exclusief voor de lezers en bezoekers van Bhaktamagazijn Hiran Vishnu de gouden Garbhadakasayo Vishnu. (PS dat lijkt een echte puur gouden Yonilingam voor Heer Vishnu zijn slangenbed) Biljoenen in dollars!!
Op de Haagsche markt is uw euro meer waard dan in de supermarkt, bloemkolen vaak goedkoper daneeneuro, en het fruit is veel voordeliger, ik kocht laats 3 ja drie mango’s voor een euro. Twee bakken druiven een euro, blauwe druiven van 2,95 een pond op de markt heeft u daar een kilo voor dezelfde soort en kwaliteit. Zo heeft u ook vast wel een markt in de buurt die voordeliger is. En als u gaat, ga met een vriendin en deel een kilo dan is het nog voordeliger, en u hoeft niets weg te gooien.
PS, bent u zo iemand die een duur wasmiddel blijft kopen alleen voor de geur? Die geur komt vaak van parfum en is het vervuilende van het wasmiddel. ook vaak de reden dat iemand allergische reacties kan krijgen. “Goedkope”wasmiddelen zit hetzelfde in als de meeste dure.
Koop geen plastic tasjes, neem een eigen tas mee, weiger plastic tassen, en als men dat lastig vindt, dat vindt u dat van hun dan maar ook.
52 x 015 = een tas per week = 7.80 de meeste hebben een gemiddelde van twee kooptassen! En als u dit zichzelf aanleert wordt u nog milieubewust ook. Het is allemaal God zijn energie, en Hij gaf hun allemaal een deel dat wilt u toch niet aan plastic tassen op gaan maken? Naar de Sri Ishopanishad
Wanneer je klant en klare sauzen koopt, of zakjes zijn deze vaak, zout en sterk van smaak. En als vegetarier mijdt u dit aangezien er ook mono en dygliceride in verwerkt zijn laat staan al die E nmrs. En nog belangrijker een zelfgemaakte saus is goedkoper, en beter van smaak. Een voorbeeld tomaten saus voor een pizza of macaroni. Een blik tomaten een theeleper orogana, een lepel suiker plus wat zout, gedroogde peterselie erbij, en klaar alleen even laten pruttelen.
Als u op een pak pannenkoeken meel kijkt meestal staat het op de zijkant ziet u bloem en rijsmiddel als ingriedenten. Conclusie een pak zelfrijzend bakmeel van 40 cent een kilo doet hetzelfde!
En als u wilde weten waarom de suiker door de tomatensaus gaat anders smaakt deze zuur, werkt ook goed in de tomatensoep
Zolang men een een student (discipel, ook als kind is men student, vader en moeder zijn de guru), is zijn of haar eerste zorg ook het verwerven van kennis naar het onderwerp. En de ontwikkeling van zijn of haar persoonlijkheid te verwerven. Daarom, als student (discipel) moet men niets doen om het even wat de aandacht van het doel kan afleiden. Het handhaven van reinheid van lichaam, spraak, denken en handelen. De student moet vasthoudend zijn in het behouden van zijn geloften, Brahmacharya niet alleen celibaat maar ook sober en spaarzaam, ook met eten. De student (discipel) moet genoegen en voordelen voorkomen, volgens de geschriften zijn deze dagen voorbij. De student (discipel) moet nooit stoppen met het gebed, en moet ook aan zijn ouders ( familie) zichtbaar respect betuigen, gelijk aan de diksha guru. Diensten, zoals de ouders hun bed opmaken, het huis schoonmaken enzv moeten ook worden uitgevoerd. Iemands leraren moeten worden gerespecteerd. De student (discipel) moet geen overhaaste beslissingen te nemen in het leven; Hij moet alleen beslissen na raadpleging van de ouders en senioren die meer ervaring hebben in het leven dan hun. Zij moeten het lichaam verzorgen door het regelmatige lichaamsbeweging. Wij moeten niet vergeten dat niet alleen iemands ouders, maar de hele maatschappij helpt om te groeien. Zo, moet men dankbaar zijn het hele leven lang en die dankbaarheid actief tonen, wanneer zij na voltooing van hun studententijd naar vanaprhasta zich ijveren om over te gaan naar de hoogste fase.
Dit is lopend vertaald, en geeft de basis van dharma weer, dit geld voor ieder die naar dharma leeft. Wat betreft de goede eigenschappen, die kan men aanleren door meditatie. De gerealiseerde kan zijn gedachten wanneer die afwijken van het doel, zoals door zijn guru geinstrueerd is, de aandacht van onzuivere matariele gedachten terugbrengen naar het heilige doel. Ten eerste door de mantra of heilige namen. Maar vooral door de voorbeelden uit de geschriften te leren begrijpen. Sober, soberheid is geen armoede! Teveel praten over wereldse onderwerpen kan pas worden vermindert als u hetzelf waarneemt. Daarvoor zijn er oefeningen van een uur tot een ochtend zwijgen per dag. Dit is ook goed om de waarneming te versterken.Het verhoogt de rust en concentratie tijdens de meditatie, dankbaarheid uiten, maakt u ook positiefer, onthoud de goede momenten en de giften die u krijgt. Lekker weer is ook een gift, het zat mee vandaag, een glimlach! Giften, toon uw dankbaarheid door deze goede momenten op te schrijven. Maar lieg niet tegen uzelf, als u niet enthousiast was, vraagt uzelf dan af waarom! Maak er geen anartha van, dat is een slechte gewoonte of negatieve onderliggen gedachten. Als er ergens te weinig mensen voor zijn de afwas, afruimen, toiletten nakijken, help dan zonder dat men u eerst vraagt, ook op uw werk. En ook domme vragen bestaan niet, onachtzame wel, dit in het verband dat een vraag in lijn van het onderwerp, die nooit dom kan zijn. Domme antwoorden bestaan wel.
Hoe gaan de gedachten heen en weer, na het lezen van zo een onderwerp. Een discipel moet het u als niet geinitieerde niet, neem ook nama bash, daar is voor een niet geinitieerde overheen te komen voor een geinitieerde niet. De laatse moet dit gelijk naar de instructies van de guru en acarya's doen. Nama bash is met overtredingen, een overtreding is bvijvoorbeeld nonchelant de japa meditatie te doen, als er staat voor vier uur in de ochtend is het niet vier uur in de middag. En minimaal een granthi per keer, een granthi is vier ronden, op de japa mala achter elkaar door ( onderricht van Hari Dasa Thakur) . Als u er een per dag doet is dit ook goed.
Onder staat in het Sanskrit overal is NrSimha om u heen onder en boven en in het hart.
parato nṛsiḿho
yato yato yāmi tato nṛsiḿhaḥ
bahir nṛsiḿho hṛdaye nṛsiḿho
nṛsiḿham ādiḿ śaraṇaḿ prapadye
namas te narasiḿhāya
prahlādāhlāda-dāyine
hiraṇyakaśipor vakṣaḥ-
śilā-ṭańka-nakhālaye
ito nṛsiḿhaḥ parato nṛsiḿho
yato yato yāmi tato nṛsiḿhaḥ
bahir nṛsiḿho hṛdaye nṛsiḿho
nṛsiḿham ādiḿ śaraṇaḿ prapadye
Je kan God overal in zien, maar zo is het eenvoudiger het zelf ook te zien, de sloka Ik ben de tijd hier in te herkennen in een horloge.
Neem een a 2 kg perziken breng water aan de kook en doet de perziken erin plus minus 10 minuten dan laat het vel makkelijk los. In koud water dompelen, alsof u tomaten blancheert. Dan pas de vruchten halveren en de pitten eruit halen ondertussen, als u dit al had gezien heeft u de siroop klaargemaakt. Voor een dikke siroop 2 koppen suiker op een kom water laten koken tot de suiker is opgelost en nog wat laten indikken. In de gesteriliseerde weckpot een laag halve perziken en u mag er dan 3/4 kop siroop bijdoen, als de pot vol is met kokend water aanvullen, weet u dit ook. De deksels en rubber er los op en dan in een laag water zetten op een rooster en aan de kook houden. Ik dacht 15 a 20 minuten, het is vaak 15 minuten maar een minuut os wat meer kan bij hard fruit geen kwaad, dan de deksel vastzetten met die ijzeren klemring. In de donkere kast en laten staan tot de kerst. De suiker hoeft niet echt voor het conserveren, het kan zonder, het smaakt al goed genoeg. Maar dit is een ouderwets recept van perziken met zware siroop in blik, en die verkopen ze niet meer.
Beelden uit mijn kinderjaren zweven aan het geestesoog voorbij, kom ik er ook nog op door die perziken, dat ik een heerlijk perziken ijs recept hebt Dat moet toch een keer geofferd worden niet? Voor wie geen vanille lust zoals ik eigenlijk, een pure carobe ijs sorbet met perziken en room, met een zelfgemaakte aardbeien saus. (geen nootjes want die worden gauw zacht, en als u niet erop kan wachten schrijf gerust Bhakta Pieter!
Het contante geld dat door uw handen gaat bij het afrekenen aan de kassa barst van de bacteriën: dat blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door Oxford University in opdracht van Master Card. Een oude religieuze oplossing is het muntgeld in wat azijn leggen! Bron de Bijbel plus de vaderlandse geschiedenis. De heren en dames van de door Mastercard ingehuurde onderzoeks instituut, vergaten dat de mastercard en andere bankpasjes vooral als deze een beetje slijten, kleine krasjes en dergelijke krijgen. En daarmee heeft u een even grote bron van bacteriën op zak.Maar dat de bron Mastercard niet echt onpartijdig staat tegenover cash geld en plastic pasjes is u wel duidelijk geworden.
Als wij als voorbeeld voelen: "Ze bekritiseren mijn geloof en denken dat ik dom ben om dit te geloven" betekent dit in het algemeen dat we overdreven vasthouden aan ons geloof dat we nog het lichaam zijn.
Denken of gedachten: "Dit geloof is goed omdat het van mij is. Als iemand dat bekritiseert, bekritiseert hij mij." Dat is eenvoudigweg gehechtheid en niet erg productief. Deze houding moeten we achter ons laten, Want we zijn niet de religie. Dat anderen vraagtekens zetten bij ons geloof betekent nog niet dat wij anders zijn, men bekritiseerd of zet zich af tegen het geloof op zich, op beelden, weergave van het nieuws. Wij vatten dit dan persoonlijk op, dit is ons valse ego of geest, manasah genaamd..
Vervanging van niet vegetarische producten of toevoegingen.
De vervangers geven meer een zachtere structuur dan het te laten rijzen.
Maak in plaats van een cake eens een roomboterkoek, suiker meel en boter meer hoeft er niet in!
https://ia700501.us.archive.org/23/items/CollectedWorksOfSankara1910Edition/
Herdenkings editie wordt gezien als de standaard edtie van Sri Shankara zijn oevre, al zijn commentaren, als ook zijn andere werken.
The Works of Sri Sankaracharya [Memorial Edition]" - 20 volumes published in 1910 by Sri Vani Vilas Press, Srirangam, remains to this day the standard collection of the complete works of Sri Sankaracharya. It includes Sri Sankaracharya's major commentaries as well as his other works, as given in the list below
1. Brahmasutra-bhashya
2. Brahmasutra-bhashya
3. Brahmasutra-bhashya
4. Upanishad-bhashya, vol. 1: Isa, Kena [2], Katha, Prasna
5. Upanishad-bhashya, vol. 2: Mundaka, Mandukya, Aitareya
6. Upanishad-bhashya, vol. 3: Taittiriya, Chhandogya 1-3
7. Upanishad-bhashya, vol. 4: Chhandogya 4-8
8. Upanishad-bhashya, vol. 5: Brihadaranyaka 1-2
9. Upanishad-bhashya, vol. 6: Brihadaranyaka 3-4
10. Upanishad-bhashya, vol. 7: Brihadaranyaka 5-6, Nrisimhapurvatapani
11. Bhagavad-Gita-bhashya, vol. 1: chaps. 1-9
12. Bhagavad-Gita-bhashya, vol. 2: chaps. 10-18
13. Vishnusahasranama and Sanatsujatiya Bhashyas
14. Vivekachudamani, Upadeshasahasri
15. Miscellaneous Prakaranas vol. 1: Aparokshanubhuti, etc. [7 works]
16. Miscellaneous Prakaranas vol. 2: Prabodhasudhakara, etc. [25 works]
17. Stotras, vol. 1 [30 works]
18. Stotras, vol. 2 [35 works, plus Lalita Trisatistotra Bhashya]
19. Prapanchasara, vol. 1
20. Prapanchasara, vol. 2
Bereiden, oven voorverwarmen 200 c kan ook in de gril. De macarini naar de gebruiksaanwijzing op het pak, de broccoli in roosjes, zes minuten in kokend water blanceren. De maccaroni van de dag ervoor in de koekenpan met de kruiden even bakken en dan de creme fraise of kookroom erdoor scheppen, als u de macaroni erbij maakt dan laten uitlekken en de room en kruiden erdoor mengen. Een ovenschotel invetten de macaroni erin de broccoli erop plus de kaas, in de oven houden tot de kaas gesmolten is, De halal kaas is meestal vegetarisch gestremd en erg voordelig scheelt 4 a 5 euro op de kg met de markt, of het vegetarisch gestremd is staat erop vermeld.
ingriedenten tijd 10 minuten
Ontpit de advocado, snijd deze in stukken, in een kom fijnhakken, creme fraise erbij doen een lepel per keer, zodat de saus niet te dun wordt doe het korianderblad geknipt erdoor zeg 4 a 5 takjes, een lepel limoen of citroensap. Dan wat gedroogde peper (biber)of een halve peper van de zaadlijsten en zaad ontdaan. De peper op zijn laats erbij , vooral niet meehakken of prakken. De tomaat in kleine blokjes snijden en erdoor mengen en klaar is de guacamole saus. Zout en peper erbij naar smaak, het recept is origineel met 1 a twee tenen knoflook deze kan u vervangen met een theelepel hing of asutoefida. Ikzelf gebruik gebruik geen hing, ik neem in een recept als dit vier scherpe radijzen gepureerd
tip, doe twee of 3 bladeren sla in de kom of schaal en schep hier de guacamole op dat ziet er leuk uit voor de offering.En het maakt makkelijker schoon.
Bhakta Piet(er)Ingriedenten.
Tijd 40 a 45 minuten
De bleelselderij wassen en snijden, de olie in de pan, de gesneden bleelselderij en de laurier erbij en 5 a 10 minuten stevig bakken.Dan het citroen en suiker erbij. Zout naar smaak deksel op de pan en een half uur laten stoven. Na een een half uur indien te nat nog even 5 minuten zonder deksel laten inkoken.
Paardebloem heeft een hoog calcium gehalte, twee keer zoveel als spinazie. Het is ook hoog in vele andere vitaminen en mineralen, een hoog vitamine A en magnesium gehalte, hoger dan ander groen. Taraxacum, de Latijnse naam van de paardenbloem,. . De thee van de bladeren gemaakt gemaakt is een zeer goed en veilige diureticum die niet leidt een verlies van kalium tot. De paardesla op zijn Nederlands is een goed hulpmiddel om gewicht te verliezen en bekend als een tonicum lente, die helpt bij het zuiveren van de winter toxines uit het bloed. De wortels zijn een goed middel om de lever te helpen ontgiften, door de wortel of thee wordt de gal beter gereguleerd lever kruid, die bijdragen tot de verhoging van de stroom van gal van de lever. Dit heeft goede gevolgen voor de gezondheid, zoals betere spijsvertering, lagere cholesterol niveaus en eigenlijk door ontgifting die op zichzelf kan helpen pijn en stijfheid te verminderen , geestelijke duidelijkheid en verbeteren de algemene goed wordt. Het maakt ook een lekker kopje koffie vervangen.Tip: Bladeren zijn jong het beste en in het voorjaar en vooral wanneer zij jong zijn en voor de bloei. Door de bladeren te plukken krijgt u ook regelmatig jong (zacht) blad. De wortels worden het beste verzameld in de herfst. Zowel de wortels en de bladeren kunnen worden gedroogd! Om in de winter ook nog de paardenslabladeren te kunnen gebruiken voor thee, ook kunt u beiden invriezen. Oma had toch gelijk en de velen die dit inzamelden langs de bermen en sloten, minder waterachtig dan sla en goed vochtafdrijvend zoals ik las in een boek van Deepak Chopra, geneeskrachtige kruiden groeien overal, waar men ze nodig heeft,. Deepak Chopra is een reguliere westerse arts en ayurvedisch arts, Ayurveda komt van Sri Dhanvantari de god van de geneeskunst. Dit is altijd op een natuurlijke basis, lees ook paardenbloemen sla lekker en gezond.
ook op deze blogEen ontmoeting met een reiziger, het leven is als een brug, die men moet oversteken, geen huizen erop bouwen. schreef Osho in zijn boek naar teksten uit het nieuwe testament. Ik kwam een mede reiziger tegen, die niet in magie meer geloofde, hier zijn realisaties.
Net als veel anderen schreef hij wilde ik altijd al geloven in magie. Ik heb genoten van boeken waarin helden met zwaarden en magie, een grote rol speelden. Ik heb echter gemerkt dat, hoewel ze soms verbazingwekkende dingen deden, het ook weer vaak ongeloofwaardig was. Zodat ik nooit echt geloofd hebt dat magie een plaats had in mijn leven. Nu niet meer. Ik heb het niet over het soort magie die bergen of lichten, kaarsen ontsteekt maar een soort van magie die nog krachtiger is.
Ik heb ontdekt door meditatie en stilte :Ervaren dat ik niet een creatie ben van materie, maar een creatie van puur licht. Gedachten worden zeer licht, stabiel en gelukkig, en de wereld krijgt een geheel andere dimensie - een van licht - dat het leven zoveel rijker maakt.
Ik kan dingen laten gebeuren gewoon door te denken - geen fysieke dingen zoals het buigen lepels - maar eerder dingen die toevallig op het juiste moment bij de gedachte opkomt.
Soms kan ik gedachten van volkeren 'lezen, of misschien beter gezegd, de gevoelens vanuit hun hart. Dit helpt me accuraat inspelen op de behoeften van het hart, in plaats van alleen naar de woorden.
Het leven is zo veel gelukkiger als men geeft aan anderen en vrij is van de gebruikelijke wens van iets terug te krijgen van hen. Zelfs iets eenvoudigs als een glimlach kan geluk te geven. Als een geestelijk wezen, als het licht, kan iedereen deze magie toepassen
Zoiets als Flisti anders maak ik reclame maakt u alla minuut zelf. Een restje yoghurt, een lepel aardbeien jam , een deel twee delen water, ik doe het meestal in het pak ter verduidelijking, als het pak yoghurt leeg lijkt als u de bekers of borden gevuld heeft zit er vaak nog flink wat in, doe een beker water in het pak, de lepel aarbeien of andere jam erbij, pak dichtknijpen en dichthouden en schudden maar. Als het erg dik nog is, nog wat water erbij. En dan heeft u zelf gemaakte flisti of die Lassi weer.
U kan er ook een soort smoothie van maken per 200ml yoghurt een perzik zonder pit, en 300ml water, dan shaken of de blender tot het er van boven romig uit gaat zien. Hier kunt u ook verse aarbeien, banaan of zelfs een mango voor nemen. Citrus vruchten gaat het ook mee, maar dat gaat dan vaak schiften, maar voor de smaak maakt dit niet uit. Als u een mix maakt met als extra banaan erbij heeft u geen zoet niddelen nodig, en gebruik vooral geen witte suiker of ahornstroop erbij! Dat laatste voor de bhakta yogi mag naar de Indiase geschriften niet geofferd worden. (Vedische kennis)t
clipped from www.dandavats.com
“Milk is transformed into curd by the actions of acids, yet the effect ‘curd’ is neither the same nor different from its cause, viz., milk. I adore the primeval Lord Govinda, of whom the state of Shambu is a similar transformation for the performance of the work of destruction.” (Bs. 5.45)
ksiram yatha dadhi vikara-visesa-yogat
sanjayate na hi tatah prthag asti hetoh
yah sambhutam api tatha samupaiti karyad
govindam adi-purusam tam aham bhajami
Rupa Manjari, Rati Manjari, Kamala Manjari, Nayana Manjari, Vilas Manjari, Ananga Manjari, Lavanga Manjari,
Gal.4:18, ‘Het is mooi als men altijd ijvert voor een goede zaak, maar dan ook altijd, en niet alleen als ik bij u ben.
zondag gaat Kortjakje naar de kerk is hier heel toepasselijk bij.Als men in het weekeinde naar de mandir gaat, en daar luisterd, zingt en eet.Teksten uit het heilig geschrift vol vuur naar boven komen. Zijn die vurige of ijverige slogans snel verdwenen bij het woord elke dag. Elke dag een uur lezen, 16 rondes en om vier uur beginnen. Puja, strikt vegetarisch, o ja ook nog denkt 24 uur per dag aan mij, of altijd! Maar de vedische dagen hadden 32 uur naar een pandit! Dus het is denk constand aan Mij. Dat is de reden dat men japa doet, om te herinneren. Maar 64 rondes was te veel, naar de westerse tak, en het werden er zestien. Maar ook hier hebben er velen moeite mee. Men moet werken, en kan niet zo vroeg op. UItzonderingen zijn er altijd, maar wie men volg in deze? Men volgt iemand zijn voorbeeld, maar in welke dingen, drie uur lezen per dag? Drie uur slapen? Dat kan men niet hoort men dan vaak. Ik las over discipelen, geen sannyasi, de een stond of staat elke dag om twee uur op nog in de nacht, om zijn vier en zestig ronden te doen. En zo zijn er meer, maar vaak is men te moe. Maar vraag ik mij af, wat betekend dan het lichaam niet zijn of geest.Ik ben maar een leek, niet geinitieerd in dit gebeuren, dit verteld men mij steeds, bij dit soort vragen of loopt weg.Ook de zegen van Parikshit hij wist dat hij na zeven dagen zou sterven, nou zegen zou u net als mij kunnen denken!En de maharaja, koning Parikshit ging naar de oever van de rivier zitten vasten, zich voorbereiden op zijn dood.En toen kwam Suka deva gosvami en deze vertelde al die dagen lang het Srimad bhagavatam. En na die zeven dagen ging de koning uit het lichaam, hij overleed.Waarom verteld men zoiets? Men is gek op dit soort vertellingen, vroeger ging men dood, en voordat kwam ereen heiligen langs, weg stilte meditatie.
De reden is als ik mij het goed herinner dat men niet weet wanneer men overlijdt. Dus gebruikt u tijd goed! Zoals koning Parikshit maharajo om naar het Srimad bhagavatam te luisteren, of te lezen, mag van mij ook naar het Ramayana zijn, dat geeft hetzelfde effect. Maar al weet men dit, men gaat vrolijk verder met cursussen, opleidingen voor econoom te worden, of vliegtuig Ingenieur.Ik schrijf deze keer niet verder over dat werken voor een pensioen.In het verband met koning Parikshit, of heeft u ook zo een zegen gehad? Ik las van de acarya dat een spiritueel persoon maar voor drie maanden vooruit planning maakt, maar wie volgt hem hierin (schrijven mag).Na die drie kan u er weer drie doen. Misschien begrijpt u nu waarom die tekst uit de bijbel Galaten 4-18 hier boven staat. Misschien herinnert zich men die tekst van de acarya over dat seva, vooruitgang in Krishna bewuste activiteiten niet verloren gaan, zodat men deze kan voortzetten beter dan het andere.
Mat.19:6): ‘Wat God heeft verbonden, mag een mens niet scheiden.' Dit gedeelte van het Nieuwe testament gaat over het huwelijk, men trouwt voor het altaar en legt een heilige belofte af. Dit is wat niet mag verbroken worden. Vroeger trouwde men eerst wel eens voor de burgelijke stand, omdat men dit als Christenen niet wettelijk vond.En men zo wel bepaalde materiele voordelen had. Wat heeft dit te doen met bhakti yoga? Nu als men trouwt voor de deti, doet men ook een plechtige belofte, vrata op zijn Indiaas die men niet mag verbreken,voor het oog van God de deiti, en Tulasi vaak.. Als men een belofte breekt wordt men er ongeloofwaardig door.En het treurige nieuws als daar de Tulsi plant bij aanwezig was, en men liegt in haar aanwezigheid gaat men voor eeuwig naar de hel. Vroeger zette men bij rechtspraak zich neer bij de Tulasi, omdat men dan wist dat men wel de waarheid moest spreken, men kan beter voor stelen of anders gestraft worden , dan liegen bij de Tulasi plant.