vrijdag 11 januari 2013

Srimad Bhagavatam 5 10.7

Bhaktivedanta VedaBase: Śrīmad Bhāgavatam 5.10.7

atha punaḥ sva-śibikāyāḿ viṣama-gatāyāḿ prakupita uvāca rahūgaṇaḥ kim idam are tvaḿ jīvan-mṛto māḿ kadarthī-kṛtya bhartṛ-śāsanam aticarasi pramattasya ca te karomi cikitsāḿ daṇḍa-pāṇir iva janatāyā yathā prakṛtiḿ svāḿ bhajiṣyasa iti

SYNONYMS

atha — thereafter; punaḥ — again; sva-śibikāyām — in his own palanquin; viṣama-gatāyām — being unevenly carried because of Jaḍa Bharata's not walking properly; prakupitaḥ — becoming very angry; uvāca — said; rahūgaṇaḥ — King Rahūgaṇa; kim idam — what is this nonsense; are — O fool; tvam — you; jīvat — living; mṛtaḥ — dead; mām — me; kat-arthī-kṛtya — neglecting; bhartṛ-śāsanam — chastisement by the master; aticarasi — you are overstepping; pramattasya — who are almost crazy; ca — also; te — your; karomi — I shall do; cikitsām — proper treatment; daṇḍa-pāṇiḥ iva — like Yamarāja; janatāyāḥ — of the people in general; yathā — so that; prakṛtim — natural position; svām — your own; bhajiṣyase — you will take to; iti — thus.

TRANSLATION

There after, when the King saw that his palanquin was still being shaken by the carriers, he became very angry and said: You rascal (fool is the woord voor woord vertaling), what are you doing? Are you dead despite the life within your body? Do you not know that I am your master? You are disregarding me and are not carrying out my order. For this disobedience I shall now punish you just as Yamarājam staat dat hij met een stok hem zal slaan, the superintendent of death, punishes sinful people. I shall give you proper treatment so that you will come to your senses and do the correct thing.
Deze tekst heeft men verkeerd geïnterpreteerd tijdens het overzetten het editor werk zoals de guru al vermeld men moet zijn woorden letterlijk overnemen.En dit niet naar een lezing aanvullen goed Nederlands vertaald zegt Rahuna ik zal met een stok in de hand tuchtigen Dit laatste is degelijk Nederlands taalgebruik daṇḍa-pāṇiḥ iva danda stok panih inde hand houden naar de vedabase en pramattasya staat niet in de Monier Williams dictionairy daṇḍa-pāṇiḥ iva Kijk dat het naar een Indiaas gezegde is des duivels wezen, maar dat is geen taalgebruik voor een westerse gelovige, naar de westerse religieuze leer opgevoed spreekt men die namen niet uit, om de zwarte heer niet op te roepen.

E nummers, voedseladditieven

<cite>Food-Info.net> E-nummers of additieven : door de EU goedgekeurde hulpstoffen.</cite>: "
De definitie zegt het is veilig voor de gebruikte toepassing. Niet alle stoffen zijn even veilig, sommige zijn ook omstreden. Helaas is het soms echter noodzakelijk om die stoffen te gebruiken. Sommige conserveermiddelen (zoals benzoëzuur), E210 zijn omstreden. Benzoëzuur, E210 is weliswaar een natuurlijke stof. Cranberry's of beter Veenbessen bevatten van nature meer benzoëzuur dan volgens de norm toegestaan zou zijn !), maar is niet volledig veilig. Het is echter een noodzakelijk conserveermiddel voor stoffen die zeer gevoelig zijn voor schimmel bederf, zoals pindakaas. Van nature kunnen in pinda's schimmels voorkomen, die veel gevaarlijker stoffen aanmaken dan benzoëzuur, aflatoxines genaamd, een zeer kankerverwekkende groep stoffen). Benzoëzuur blijkt het meest effectief om deze schimmels te voorkomen en mag daarom dus gebruikt worden
"Ikzelf ben in de pindakaas die ik koop nooit zo een additief of e nummer tegen gekomen (op het etiket moeten de ingriedenten als E nmr's vermeld worden). Maar hieruit blijkt dat wat in de geschriften staat dat men prasaad niet langer dan 2 dagen moet bewaren en dan weggooien serieus moet worden gnomen. Meestal komen deze tips modern gezegd van ervaringen uit het dagelijks leven. En zijn deze eerder van Srimati Sacci devi afkomstig dan van de zoon. Wat ook vaak over het hoofd gezien wordt dat moeder ook een guru is!


















Vedisch nieuws,Haree,Krishna,Rama geen official Iskcon niews, bhakti nieuws

Recept, vegetarische Risotto met zilvervlies rijst

Recept, vegetarische Risotto met zilvervlies rijst 2 ltr groentebouillon 100 gram sperziebonen, in stukjes 2 groene paprika 50 g verse doperwten, of diepvries 1 winterpeen in kleine blokjes 6 tot 8 stengels bleekselderij, in kleine blokjes 100 g olijfolie 400 gram Zilvervliesrijst, zout en peper Parmezaanse kaas
Recept, vegetarische Risotto met zilvervlies rijst.Echt met zilvervlies rijst maakt u de beste risotto, en veel gezonder, zilvervlies rijst wordt ook bruine rijst genoemd het is het verschil tussen een witte boterham en een snee volkorenbrood, dus offer de witte rijst aan de vogels en koop zilvervlies rijst een wetenswaardigheid in China ging men op de witte rijst over na de oorlog dacht ik, toen kregen veel kinderen een oogkwaal. En dit bleek te komen van de overstap van zilvervlies naar witte, of beter geslepen rijst, de vitamine was ervan af door het slijpen.. Groenten bouillon aan de kook brengen, de sperziebonen schoonmaken, peen snijden en de peen eerst even aanbakken. Wat later de sperziebonen erbij, en dan de bleekselderij en de paprika, hoe langer het moet opstaan hoe grover u de bleekselderij snijdt. De rijst in een bakpan met olie glazig bakken, dan een soep lepel groenten bouillon erbij, als deze in de rijst is getrokken of gezogen, weer een scheut of lepel bouillon erbij, bijna droog? Dan dit herhalen doe nu de groenten erbij en een deksel erop. Dit blijven herhalen tot de rijst gaar is. Even offeren, of bidden en dan opdienen. Bedenk dit, in Italië is dit een godenmaaltijd,en een teken dat men het goed heeft. Eerst wat vocht erbij dan de groenten, de doperwten kan u op het laatste moment erbij doen.

woensdag 9 januari 2013

Afrikaanse medicijn mannen

Geachte,(respons op een blogpost Afrikaanse medicijn mannen of tovenaars zeiden over de dokters in het ziekenhuis dat deze de patiënten niet genazen, en hun ook niet maar God. Dit was mijn respons op een blogpost, ook dat niet elke Vishnu verering toegewijde dienst was, zoals over de dokters verder was geschreven dat de dokters geen diensten aan God bewijzen door diensten aan de mensheid, ze werken voor het geld!. Mensen naar de bhakti, worden door God genezen zoals ik al schreef alleen dit kwam uit de mond van Afrikanen bij de bouw van het eerste ziekenhuis aldaar, men vroeg of hun niet zonder werk kwamen en hun antwoord was duidelijk. Hun bemiddelden alleen maar. Maar over seva. In het Mahabharath staat in het beging van de opsomming,van de familie geschiedenis van de Yadava's en Pandava's dat Santanu wilde trouwen met een vissersmeisje! Hij zag haar voor het eerst toen zij voor haar vader werkend, de seva had om de reizigers over de rivier te zetten,zo kreeg zij daar deze dienst, religieuze verdiensten.En zoals u weet is het Mahabharath van Vyasadeva, en de vertaling die ik las was steeds met de vertaling van AC Bhaktivedanta Srimad Bhagavatam als referentie geijkt eigenlijk om de vertaler niet uit uit kwam met de North Bengal kolkata editie van Sri Manmatha Dutt,Er werd al voor gewaarschuwt dat men het Mahabharath niet moet lezen door Narada Muni, omdat dit tot de halfgoden leidt. Het geeft een algemeen beeld van de tijdgeest,meer bekend als Sanatan dharma nu.En ook door Bhaktisidhanta Thakura wordt de associatie met aanhangers van Devi Dhota gezien als vreselijker dan omkomen in een bosbrand. En men weet wat men leest laat een indruk in de geest achter. dear sir, for your information the African witch doctors told the people that the doctors in hospital dont cure the people ,and they dont cure people also, but only God, they were only asking for permission. And in the Mahabharath the mother of Dhrtarastra and Pandu. Satyavati was helping her father, she did the service, the word in the original text is seva to bring people over the river with a boat,her father (a fisherman) gave her that duty,so she would gain the religious merits born of service to travelers..,the mahabharath a translation from krishna dharma based on the Kolkata edition from Sri ManmathaDutt authurs note uses as his reference Bhaktivedanta's translations from the Srimad Bhagavatam.

dinsdag 8 januari 2013

Kolam, meer dan sier!

Kolam een rituele bezigheid gebruikelijk in een groot deel van Azië, het word dagelijks in Zuid India gedaan door jonge meisjes en vrouwen die symbolische en metrisch aandoende figuren met rijstmeel op de ingang voor het huis maken. De vrouwen nemen een hoeveelheid rijstmeel tussen de vingers en maken een niet onderbroken lijn, of draad waar er vaak 2 naast elkaar liggen, de draad genoemd. Dit word dagelijks
gedaan. Op het platteland is de ingang naar de woning verhardt met koeien mest, en koeen urine om het glad te krijgen als beton. Dit werkt antiseptisch geloofd men. En het is algemeen gebruikelijk geweest in India. Tussendoor hier in Nederland werden de schoorstenen van binnen ermee bewerkt, met koemest om deze dicht te maken. Foto kolams. Er zijn ook gekleurde kolams maar dit komt waarschijnlijk uit een andere hoek. Als de kolam ritueel bij religieuze feestdagen op de grond wordt gemaakt sluit men de kolam in met gekleurde lijn er omheen. Bij mij kwam ook nog op dat ik een keer had gelezen dat men op de Laksmi religieuze dagen men kleine voetstappen tekent, ook bij of voor de ingang. Omdat Lakshmi dan het huis bezoekt en zegent met voorspoed. In Sri Lanka of Tamil nadu is dit ook heel gewoon. In Sri Rangam heeft gisteren de 7-1-2012 een hele grote kolam gemaakt maar dit lijkt meer op een wedstrijd dan een rituele bezigheid. Deze is gevuld met 65oo kleine stippen, en ongeveer 150 kg steenpoeder is hiervoor gebruikt om de foto te zien klik op de link. Nog even ter aanvulling, de vloer wordt eerst natgemaakt en dan wordt met rijstemeel de kolam gemaakt dan blijft het goed plakken, en een bijkomend voordeel is dat de mieren uit het huis blijven, door deze het rijstemeel opeten. De vogels eten er ook van (noot: het meel is niet zo fijn als hier). Chennai Mathematical Institute http://www.cmi.ac.in/gift/Kolam.htm Yale figuren en mathematische opbouw van de kolam in het kort met tekeningen. http://classes.yale.edu/Fractals/Panorama/Art/Kolams/Kolams.html Wikipedia voor de foto,en daar vond ik ook meer links voor de rest van mijn onderzoek naar de kolam. Ik zocht eigenlijk naar het rituele gebruik van rijstemeel, en zo kwam ik op Wikipedia, en de kolam, ik kan deze van andere rituelen en ook van huid schilderingen, en het Keltische knopen, zo ook bekend van China en Karel de Grote, de bekende knoop die doorgehakt werd. Opmerkelijk was dat ik in een van de zeer strak gemaakte kolams de yantra van Lakshmi Devi herkende deze wort ook in zand gemaakt en dan veegt men telkens een lijn weer weg. Zodoende ging ik wat verder onderzoeken over het hoe en wat. voor de foto http://www.hindu.com/2010/01/07/stories/2010010750830200.htm Gekleurde kolams http://chennai.1colony.com/publication%201_1.htm Bhakta Piet(er) text under copyright Lakshmi

zondag 6 januari 2013

Recept. Bruine bonen soep binnen 5 minuten zelf gemaakt!

Deze bruine bonen soep, doet mij aan Bartje denken, naar een boek van Anne de Vries dat grote bekendheid kreeg door de gelijknamige tv serie Bartje.Bartje riep uit ïk bid niet voor bruine bone" Recept Bruine bonensoep binnen 5 minuten.
1 blik bruine bonen, 1 blikje tomaten puree, 1 groenten boullion tablet, 1 beetje gedroogde selderij. 1 klein blikje doperwten\peentjes of mais. Echt een klein blikje! Beetje water in de pan,groentenboullion erbij pan op laag vuur. De helft van de bonen pureren. Deze warm maken, tegen de kook aan. De doperwten erbij, of mais. En wat selderij, even wachten, om de 5 minuten vol te maken. En er kan opgeschept worden. U kan er naar smaak een halve theelepel sambal bijdoen, of wat chili poeder.

recepten site

http://www.indianpan.com/sweet.htm deze is voor zoetigheid


Recept Hete Chili aardappelen
Ingrediënten:


Dit is was een chinees recept maar nu met thai flafour die uw smaakpapillen zeker aan het werk zetten.

Ingrediënten:
1.- 125 g aardappelen, gekookt en gesneden in 2 ½ centimeter grote kubussen.
2.- 3 Tafellepels. bloem
3.- ½ theelepels. zout 4. wat water
5.- plantaardige olie voor diepe bakken (frituren)
6.- 2 theelepels. plantaardige olie
7.- 4-5 groene pepers, gehakt in lange repen
8.- 2-3 teentjes knoflook, geplet
9. -1 ½ theelepels. sojasaus
10.- 1 tbsp. chili saus
11-. 2 tbsp. tomatensaus
12.- ½ theelepels. suiker
13.- ¼ theelepels. peper
14.- ¼ theelepels. zout
15.- 2 tafellepels. vers gehakte koriander
Voor Bijgerechten: zie blog
Om op te dienen: tandenstokers



Methode:
1. Meng bloem en het zout in een kom en voldoende water om een beslag van van gieten, let goed de consistentie en dergelijke. Ik bedoel als pannekoeken beslag dan is het goed, de aardappelen in stukken snijden en droog te deppen. 2. Verhit de olie voor het frituren voor de aardappelen stukken. Duik van elk stuk aardappelen in het beslag om ervoor te zorgen dat het goed bedekt met het beslag en frituur tot bruin en knapperig. 3. Verhit 2 theelepels. olie en voeg groene pepers en halve theelepel hing (=1teen knoflook) en roer. Voeg sojasaus, chili saus en tomatensaus en roer opnieuw. 4. Voeg suiker, zout en peper en aardappelen kubussen en roer goed. 5. Voor een minuut te koken tot de sauzen jas de aardappelen en roer de koriander bladeren en verschuiving aan het dienen van de schotel. 6. Garneer met de lente-uitjes de yogi's doen dit met bleekselderij. 7. Plaats een tandenstoker in elke aardappel kubus en serveer warm.

gadgets gadgetkings gadget

gadgets gadgetkings gadget onder de bloggers toen ik dat las dacht ik aan inspector gadget, en toen kwam pas de overeenkomts bij mij boven. Deze had allemaal handige apparaten. Nu dat moet een gadget vooral zijn handig. gadgets gadgetking gadget onder de bloggers welbekend, je gebruik ze elke dag. De links in dat aparte vakje naar dandavat, of waar uw artikelen staan, op bhaktamagazijn, staan veel gadgets aan de rechterzijde, een rss feed, een video balk alleen deze werkt niet goed, foei Google! deze moet hoe ik dat aangaf alleen video's weergeven die ik goed vind van bhaktamagazijn channel op Youtube, niet van andere kanalen of channels. Op de blog gebruik ik gadgets, ook op andere internetsites gebruikt men gadgets klik u even op share en like, van google+ of facebook. Nu kan u zien of u wel bent ingelogd! Log even in, dit is een java applet, een stukje code. Deze kan u compleet werkend vinden, alleen nog uw url (site adres invullen) en dan in uw html code plakken of bij Google zoals deze blog in in indeling een gadget toevoegen! En daar een gadget nemen voor html en java code, en daar de code inplakken van de gadget die u op uw blog wilt. In html code kan u de code vaak onderaan plakken op de pagina. Zie de instructies bij de applet!

zaterdag 5 januari 2013

mp3 flash player voor blogger

In het Engels kan u meer info vinden op deze blog, en de code's http://www.techknowl.com/flash-mp3-music-player-code-for.html

Prasadam liederen mp3 plus teksten.mahaprasade govinde en sarira avidya jal.

De tekst staat erbij zo kan u deze leren meezingen, en kan u het ook zelf thuis voor het eten.

 

 

maha-prasade govinde

nama-brahmani vaisnave

svalpa-punya-vatam rajan

visvaso naiva jayate

(Mahabharata)

(1)

bhai-re!

sarira abidya-jal, jodendriya tahe kal,

jibe phele bisaya-sagore

ta'ra madhye jihva ati, lobhamoy sudurmati

ta'ke jeta kathina somsare

(2)

krsna baro doyamoy, karibare jihva jay,

swa-prasad-anna dilo bhai

sei annamrta khao, radha-krsna-guna gao,

preme dako caitanya-nitai

O king, for those who have amassed very few pious activities, their faith in maha-prasada, in Sri Govinda, in the Holy Name and in the Vaisnava is never born.

1) O brothers! This material body is a network of ignorance, and the senses are one's deadly enemies, for they throw the soul into the ocean of material sense enjoyment. Among the senses, the tongue is the most voracious and verily wicked; it is very difficult to conquer the tongue in this world.

2) O brothers! Lord Krsna is very merciful-just to control the tongue He has given us the remnants of His own food! Now please eat these nectarean grains while singing the glories of Their Lordships Sri Sri Radha and Krsna, and in love call out "Caitanya! Nitai!"

Sri Sri Damodarastakam mp3, met tekst

Sri Sri Damodarastakam
Deze tekst werd gesproken door: Satyavrata Muni in een gesprek met Nārada
De tekst staat erbij, dan kan u het leren meezingen.


namamisvaram sac-cid-ananda-rupam
lasat-kundalam gokule bhrajamanam
yasoda-bhiyolukhalad dhavamanam
paramrishtam atyantato drutya gopya

(2)
rudantam muhur netra-yugmam mrijantam
karambhoja-yugmena satanka-netram
muhuh svasa-kampa-trirekhanka-kantha_sthita-
graivam damodaram bhakti-baddham

(3)
itidrik sva-lilabhir ananda-kunde
sva-ghosham nimajjantam akhyapayantam
tadiyeshita-jneshu bhaktair jitatvam
punah prematas tam satavritti vande
(4)
varam deva moksham na mokshavadhim va
na canyam vrine ’ham vareshad apiha
idam te vapur natha gopala-balam
sada me manasy avirastam kim anyaih
(5)
idam te mukhambhojam atyanta-nilair
vritam kuntalaih snigdha-raktais ca gopya
muhus cumbitam bimba-raktadharam me
manasy avirastam alam laksha-labhaih
(6)
namo deva damodarananta vishno
prasida prabho duhkha-jalabdhi-magnam
kripa-drishti-vrishtyati-dinam batanu
grihanesha mam ajnam edhy akshi-drisyah
(7)
kuveratmajau baddha-murtyaiva yadvat
tvaya mocitau bhakti-bhajau kritau ca
tatha prema-bhaktim svakam me prayaccha
na mokshe graho me ‘sti damodareha
(8)
namas te ’stu damne sphurad-dipti-dhamne
tvadiyodarayatha visvasya dhamne
namo radhikayai tvadiya-priyayai
namo ’nanta-lilaya devaya tubhyam
(1) To the Supreme Lord, whose form is the embodiment of eternal existence, knowledge, and bliss, whose shark-shaped earrings are swinging to and fro, who is beautifully shining in the divine realm of Gokula, who [due to the offense of breaking the pot of yogurt that His mother was churning into butter and then stealing the butter that was kept hanging from a swing] is quickly running from the wooden grinding mortar in fear of mother Yasoda, but who has been caught from behind by her who ran after Him with greater speed—to that Supreme Lord, Sri Damodara, I offer my humble obeisances. (2) Seeing the whipping stick in His mother’s hand,] He is crying and rubbing His eyes again and again with His two lotus hands. His eyes are filled with fear, and the necklace of pearls around His neck, which is marked with three lines like a conchshell, is shaking because of His quick breathing due to crying. To this Supreme Lord, Sri Damodara, whose belly is bound not with ropes but with His mother’s pure love, I offer my humble obeisances. (3) By such childhood pastimes as this He is drowning the inhabitants of Gokula in pools of ecstasy, and is revealing to those devotees who are absorbed in knowledge of His supreme majesty and opulence that He is only conquered by devotees whose pure love is imbued with intimacy and is free from all conceptions of awe and reverence. With great love I again offer my obeisances to Lord Damodara hundreds and hundreds of times. (4) 0 Lord, although You are able to give all kinds of benedictions, I do not pray to You for the boon of impersonal liberation, nor the highest liberation of eternal life in Vaikuntha, nor any other boon [which may be obtained by executing the nine processes of bhakti]. O Lord, I simply wish that this form of Yours as Bala Gopala in Vrindavana may ever be manifest in my heart, for what is the use to me of any other boon besides this? (5) 0 Lord, Your lotus face, which is encircled by locks of soft black hair tinged with red, is kissed again and again by mother Yasoda, and Your lips are reddish like the bimba fruit. May this beautiful vision of Your lotus face be ever manifest in my heart. Thousands and thousands of other benedictions are of no use to me. (6) 0 Supreme Godhead, I offer my obeisances unto You. O Damodara! O Ananta! O Vishnu! O master! O my Lord, be pleased upon me. By showering Your glance of mercy upon me, deliver this poor ignorant fool who is immersed in an ocean of worldly sorrows, and become visible to my eyes. (7) 0 Lord Damodara, just as the two sons of Kuvera—Manigriva and Nalakuvara—were delivered from the curse of Narada and made into great devotees by You in Your form as a baby tied with rope to a wooden grinding mortar, in the same way, please give to me Your own prema-bhakti. I only long for this and have no desire for any kind of liberation. (8) 0 Lord Damodara, I first of all offer my obeisances to the brilliantly effulgent rope which binds Your belly. I then offer my obeisances to Your belly, which is the abode of the entire universe. I humbly bow down to Your most beloved Srimati Radharani, and I offer all obeisances to You, the Supreme Lord, who displays unlimited pastimes.













Sri Sri Gurv-ashtaka (Eight Prayers to the Guru) Author: Visvanatha Cakravarti Thakura

maandag 31 december 2012

Jezus en Boeddha, bergen verzetten.

Bergen en hoe bergen te verzetten is in de oude geschriften een gewild onderwerp om iets over te dragen. Boeddha vertelde dat een monnik gevestigd in zijn meditatie, dus aandacht. e Himalaya in tweeën kan laten splijten, alleen door vasthoudendheid. Anguttara Nikaya 6.24 Jezus vertelde als jullie echt geloof hadden slechts zo groot als een mosterdzaadje, en u zou tegen die berg zeggen, ga van hier naar daar, die berg zou gaan, en niets zou u onmogelijk zijn. Mattheus 17.24 Ik hoorde een verhaal van een Chinese familie, tussen hun huis en de opgaande zon stond een berg. Grootvader liep elke ochtend vroeg de berg op, tot bovenaan de top, pakte een kiezel of een steen op en nam deze mee naar beneden. Onderaan de berg gekomen stak hij de beek over en liet de stenen daar vallen, dat deed hij elke dag. Zijn zoons volgde zijn voorbeeld. Een van zijn zonen vroeg vader waarom doet u het? Grootvader antwoorde op een dag is deze berg verplaats. Maar vader u zal dat toch niet gaan meemaken? Nee maar ik weet dat het gebeurt..

zaterdag 29 december 2012

Satva een uitleg.

Satva, satva staat voor goedheid, een eigenschap die men kan ontwikkelen. Raja betekend hartstocht dit leidt tot woede schrijft men vaak, maar dat raja to satva leidt hoort u minder vaak, ook tot devotie. Raja brengt in beweging, brengt tot streven, naar een koninkrijk, vrouwen, ook naar de beoefening van yoga of een religieuse studie. Het is de drijfveer van het menselijke bestaan. Om het kort te houden heeft een gepassioneerd mens alleen wat zelfbeheersing nodig, en dat is een kwestie van oefenen. Bhakta Piet(er)

woensdag 26 december 2012

Opleidingen tot theosoof.


Kijk naar een dominee, deze moet sociale culturele antropogie en filosofie bestuderen plus de Islam om op een kansel te mogen gaan staan om alleen Gods woord, het Gospel te mogen verkondigen. Ja maar de sociale samenhang, het gezin, maatschappelijk werk! Ook hier geeft de Bijbel al een antwoord op, kijk naar de joodse traditie, het familie leven, het op ene hoogste goed. Heb u naaste lief dat is het eenvoudigst om op uw familie te richten, die kent u tenminste. Vergeef hun, zo leert men dat ook eens om te doen. En u kan u weer eens in de kerk voor het altaar komen.

vrijdag 21 december 2012

bijbel en blogpost reactie

Maar Christus, de Hogepriester der toekomende goederen, gekomen zijnde, is door den meerderen en volmaakten tabernakel, niet met handen gemaakt, dat is, niet van dit maaksel, Ik las hier een artikel over een aankomend seminar wat Hebreen 9-11 als onderwerp heeft. Mijn reactie was dit ik zocht eerst de tekst op Google en kwam daar op mijn eerste zoekopdracht van preken tot eigenlijk gevolgtrekkingen (interpretaties) uit deze tekst tegen.Ik ging naar bijbel online, daar staat de bijbel ook zoals de naam al vermeld online! Wat mij opviel de eerste keer lezen. De toekomende goederen hij heeft dus tegoed of op wat hem toekomt, het komt mij toe, oud Nederlands. Ik heb er recht op. Hij is gekome zijnde, hij is er al! Zijnde(verblijft) is verleden tijd in dit zinsverband. Is door meerderen en volmaakte tabernakel. Dat is de kist waar God in verbleef, eigenlijk een altaar, met inhoud, daar zat manna in. En de staf van een amandel tak die door Mozus in de grond gestoken was en die begon meteen blad en bloem te geven, dat ruikt nog lekker ook.Maar het punt is dat dit tabernakel gemaakt is toendertijd door mensen handen. En de conclusie of boodschap was, hij is niet van menselijke afkomst (God zelf dus, en niet de ark des verbonds), ik kijk hierbij naar makelij, dat is een maaksel of product, men refereert hier naar de onbevlekte ontvangenis, tenminste dat is mijn interpretatie of wat omhoog komt in mijn gedachten als ik dit leest. Wat moet ik hiermee, zal men denken, het belangrijke is ten eerste, de offeringen. Men offerde in die periode, kalveren, schapen, en meer. Deze waren als zuiverings ritueelen bedoelt. Men raakte hierdoor van de zonde vrij. En Jesus blijkt dus als dat lam gefungeerdt te hebben, in beeldspraak te zijn geworden, naar deze traditie waar het bloed net zoals die oude ritueelen het volk van de zonde bevrijdt (zuiverdt). Eerst offerde men dus dieren, deze zijn, of waren de offergave, korte noot: Dit soort offeringen vinden nog steeds plaats en opvallend genoeg ook nog in Israel en in India ) lees verder hierover op deze blog).Noch door het bloed der bokken en kalveren, maar door Zijn eigen bloed, eenmaal ingegaan in het heiligdom, een eeuwige verlossing teweeggebracht hebbende. Want indien het bloed der stieren en bokken, en de as der jonge koe, besprenkelde de onreinen, hen heiligt tot de reinigheid des vleses. Een vervolg naar het originele ritueel nam men twee dieren een werdt geslacht en de ander aan de rand van de "woestijn los gelaten! Noot Ïk heb de teksten niet naar de moderne spelling overgezet omdat men het dan anders kan interpreteren.

Ik was bij een lezing en degene die de lezing gaf........


Ik was bij een lezing en degene die de lezing gaf, begon erover dat de luisteraars allemaal dwazen waren, fools. Nu ik vondt dat knap beledegend, ik ben religieus, ben bekend met reincarnatie en meditatie, ik ben zelfs ingewijd, heb een Indiase heilige naam en mijn Christelijke namen van de apostelen van Jezus Christus, en bovenal vegetarier uit mijzelf en niet omdat een ander mij ervan overtuigt heeft.Ook ben ik geen arbeider, naamskaartjes moet men op de eigen tabbart plakken. En niet op die van mensen die de lezer zijn boterham betalen. Klakkeloos naapen vaak, zij volgen iemand, papagaaien deze na, maar volgen niet de levenswijze die de persoon heeft, zoals 2 a 3 uur slapen per nacht, 64 rondes op de mala, beste mensen volg in eerst die dingen, en ga dan pas over voorbeeld of navolgen spreken.ps de Indiase of yogi naam van mij gebruik ik niet vaak omdat er "toegewijden" hier beledigend over deden.

Waar gaat dat heen? De bouwwerkzaamheden voor de nieuwe cv installatie van Radhadesh. Als ik kijk naar deze foto gaat de ondergrondse leiding naar de buren, ik had hier zelf ook nog over meegedacht de nieuwe cv op houtsnippers als brandstof maar ik kwam er niet uit. Ten eerste was tijdens een van mijn verblijven daar al een nieuwe cv ketel geplaats was in de kelder. En ik had toen zoals meer toegewijden ook op het internet naar houtgestookte ketels gezocht en gekeken maar kwam heel anders uit steeds, van 10.000 tot 20000 voor een ketel. Voor zo een gebouw. (en die konden nog op gas of olie overgeschakeld worden.)Ter verduidelijking, de radiatoren hingen eral. Tot ik het apparaat zag. AUB zeg daar stookt men hier het centrum van DenHaag mee warm. Ach zo ben ik ook vaak ik koop bijvoorbeeld een machine voor proffesioneel gebruik, zoals een freesmachine die ik nauwelijks gebruikt, maar dan blijkt er na een tijd dat ik het ding toch gebruikt voor mijn eigen Krsna bewuste praktijken.

woensdag 12 december 2012

Recept voor rozensiroop met munt, met rozenwater.

http://4.bp.blogspot.com/-GGwn0rA0vQk/UOlxPAwEfZI/AAAAAAAACWE/Q8YB6-YOU9w/s380/bhakta%2Bmagazijn.jpg

Recept voor rozensiroop, dit kan u als voorbeeld bij fruit coktails gebruiken. Ingriendenten. 1 eetlepel rozenwater 100g rietsuiker 50ml water klein bosje munt Methode: Breng het water aan de kook voeg de suiker toe, laat dit 10 minuten zach tegen de kook aan op het gas licht doorroeren. Als u het dikker ziet worden, kan het even daarna van het gas (of andere warmtebron) en dan pas de munt en het rozenwater erbij. Deksel erop en laten staan dan na plusminus een anderhalf uur de muntblaadjes eruit zeven. u kan deze munt siroop over wat fruit heen gieten, voor een apart dessert.

zondag 9 december 2012

Meer dan 11,000 meisjes hebben deelgenomen aan een massa gebeds puja

NEPAL, December 5, 2012: Meer dan 11,000 meisjes hebben deelgenomen aan een massa gebeds Hindi ceremonie in West Nepal. Dit is een van de grootste massale gebedsdagen naar organisatoren
De tradionele Kanya Puja ceremonieel betuigd eer aan meisjes als incarnaties van de godin Bhagavati. Aan deze ceremonie nemen meisjes deel uit verscheidene etnische gemeenschappen en kasten. De organisators vertelden dat het doel is het kasten stelsel te ontmantelen. en een boodschap van gelijkheid en sociale harmonie te verspreiden.a

bron
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-20608721

maandag 3 december 2012

Bhagavad gita van Purohit pdf

Download de Bhagavad gita vertaling van Purohit svami een uitgave van ik dacht omstreeks 1935. Purohit is in India ook bekend als degene die sterk stelling nam door middel van de kranten tegen het verbod om tilak, tika te mogen dragen. Dit door een nieuwe wet van de Engelsen. En hij had hier succes mee.Later werdt zijn missie de kennis van de Bhagavad gita uitdragen in het Westen op het verzoek van de sannyasin door wie hij ingewijd werd als sannyaas. Hij is onder de kenners van de geschiedenis van India en de heilige geschriften, goed bekend, zijn dagboek van een monnik is nog een paar jaren geleden herdrukt.Ik kon deze uitgave van de
Bhagavad Gita indertijd niet vinden op het internet toen ik ernaar zocht ivm de verspreiding van de Bhagavad Gita en andere heilige geschriften van India in het Westen, door de eeuwen heen, dan vallen de schellen van de ogen. Nog een feit het Ramayana was in Nederland al voor 1500 bekend na Christus om u gerust te stellen dit epos was vertaald door een Nederlandse prediker. Die het geschrift prachtig vond een bloemlezing in poetische taal echt een ode aan Valmiki,en de velen kavi's dichters die de heilige teksten opgeschreven hebben voor het nageslacht.. En dat lees ik vaker over het Mahabharath en het Ramayana, dichterlijk, poetisch. Dit kan men in de oude Engelstalige vertalingen nog weervinden.hier de link naar de download pagina , let op het is een pdf die opent zich vanzelf niet schrikken.Klik hier. Het artikel wat ik een paar jaren geleden gepubliceerd heb op deze blog meer hierover klik op de link naar het artikel.

vrijdag 30 november 2012

Er vroeg bij!

Alstublieft mijn kerstkaart, deze keer ben ik erop tijd mee, ik zal mijn familie de link hierheen toesturen ;). Maar dit gaat over een tekening die ik éven snel maakte in een kringloop winkel in 's-Gravenhage. Ik keek een kunstboek in met oude Vlaamse meesters, schilders dus, van hieruit de Lage landen, en tekende deze even snel na. Het geeft de sfeer weer, en deze is nog geen 10% van de grote van het origineel. Maar het is leuk om te doen, voor mij is het een oefening, maar wel leuk. Op deze manier heb ik er een beeld van . Ik kon er geen foto van maken! Dat mag niet, maar het mag wel vaak van het origineel, of anders een ansichtkaart er van kopen, en op deze manier kan ik naar de schets in het groot het op een doek schilderen, of in mixed media art stijl er verder aan werken.

dinsdag 27 november 2012

download link naar Mahabharatha

Veel studie materiaal, complete boeken in het Engels en duits, op deze site kan u echt veel origineel werk vinden van voor 1900.Hier de link. Voor degene die meteen complete hoofdstukken, boeken willen lezen op holy books de link staat hieronder vind u 12 files ter download. ps Ik heb deze zelf niet gelezen van holybook wel een gedeelte van de pdf file van het Ramayana ook op deze blog en dit is een hele oude vertaling uit 1892 naar het Engels Deze link leidt naar holybooks een site met veel matariaal

Sundara kanda, Ramayana van Valmiki pdf Engels uit1892

de embed code is verwijdert daar deze een pff reader nodig had die als toepassing van de explorer moet werken. Dus ik heb deze voor de veiligheid eraf gehaald u kun de pdf wel veilig download. mvg link naar Ramayana van Valmiki copieren plakken in de adresbalk als de link niet werkt http://ebookdatabase.net/the-ramayana-of-valmiki-sundra-kanda-304951735

Taart versieren, instructie fimpje


Hoe een taart op te maken, met marsepijn of creme. Een instructie filmp, hoe u dat kan doen, het kan ook met een cake, zie de tip van mij onder de instructie film, hoe het snijden bijna altijd recht gaat en goed lukt. Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.
Een tip om de taart horizontaal eenvoudig en strak te snijden, om de room of een laag creme, of vruchten aan te brengen.Leg de taart tussen 2 plankjes. Als u geen lang mes heeft! Is een stuk ijzergaren gaat het ook. Leg het mes op de plankjes, en gebruik deze als geleiding voor het mes of draad, dan krijgt u even dikke plakken. bhakta Piet(er)

woensdag 21 november 2012

Recept. Zelf kookroom maken! Door bhakta Pieter

Kookroom men ziet het in de supermarkt vaak in kleine plastic flesjes! Maar staat u er wel eens bij stil vooral door de aankomende feestdagen dat u het makkelijk zelf kan maken?
En ook nog goedkoper en milieuvriendelijker, en u spaart Krishna zijn elementen!
Kookroom maken
U neemt 50ml room en doet er iets meer melk bij, u kan er dan nog wat bloem bijdoen, of tapioca indien aanwezig. Deze kookroom is fijn om mee te binden en schift niet.
Gebruik het eens voor een pasta saus, met wat meer melk warm maken en wat geraspte kaas erdoor.En naar gelang de hoeveelheid wat oregano, een theelepel chili vlokken of poeder dan een een halve theelepel. Een zakje pizzakruiden doet ook wonderen voor een pastasaus. Tip maak voldoende pastasaus voor 2 a 3 keer en vries het in porties in.
Uw dienaar in deze Bhakta Pieter

Tofu met yoghurt kaastaart, vegetarisch

 

Ingrediënten:

  • 300 g (Griekse) yoghurt
  • 300 g bosbessen
  • 250 g biscuit bv Maria koekjes.
  • 250 g room kaas
  • 250 g tofu
  • 150 g boter
  • 60 g suiker
  • 1 1/2 eetlepel agar-agar poeder
  • 3 theelepels kaneel

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 ° Conventionele Verwarm, snijd de tofu in kleine blokjes, dan fijn pureren. Neem de ei vrije biscuit doe deze in een stevige zak van papier of iets dergelijks.Neem een deegroller of lege fles en rol de koekjes tot een grof poeder.  Doe de boter in een kleine pan op het fornuis, vloeibaar laten worden, dit  met de koekjes in een kom en door elkaar heen mengen. Neem dan een springvorm (ø ca. 22-24 cm) dik en stort de massa in de springvorm en gelijkmatig verspreiden en aandrukken, neem de achterkant van een lepel hiervoor want het is heet! En dit gaat  in de hete oven, en ongeveer 10 minuten bakken, laat de bodem afkoelen en doe de bosbessen erop. Voorbereiding van de agar ager volgens aanwijzingen op de verpakking Tofu crème, room kaas, yoghurt en suiker samen tot een romig geheel mengen. Voeg snel de agar agar eraan toe, roer nog even goed en giet het mengsel over de bosbessen op de taart basis. De taart in de vorm laten ten minste 2 uur, of bij voorkeur 's nachts in de koelkast. Net voor het opdienen, de kaneel op de taart strooien, Verwijder de springvorm, en snijd de taart in tien gelijke punten. En dan garneren met de resterende verse bessen en opdienen.

maandag 19 november 2012

Het juiste recept

Gebeden, kant en klaar, ik was een of twee weken geleden in een mandir, en hoorde vanuit de keuken, een aanroep! Oh Krishna laat het lekker wezen,laat het alstublieft smaken! ik kon haar Krishna zijn antwoord op deze kreet wel geven, werk volgens het recept, neem de juiste hoeveelheid ingrediënten en volg de instructies. En houd de aandacht bij het koken (bhakti) en het gaat goed. En vooral weer naar het recept. De Gosvami's uit Vrindavana maakten met Raghunatha dasa Gosvami als voorbeeld. Maakte tegen ieder die bij hem kwam zijn pranama's, ik las ergens dat sommige van hen meer dan 1000 maal hun eerbetuigingen per dag brachten dandevats, pranama mantra's dat zijn dus de voorbeelden, maar vaker wordt verteld dit hoeft vandaag de dag niet meer, die regels zijn van vroeger! Wij zijn moderne gelovigen die vegetariër zijn, en diervriendelijk, en toch dragen er veel lederen schoenen, of deze nu van varkens of runderleer gemaakt zijn weten wij vaak niet, men mag geen dier doden, geen vlees ervan dragen, verkopen of verdelen, of bereiden (vedisch)? Hoe is dit dan mogelijk, de vellen van de mrdanga zijn van leer, maar ahimsa (geweldloos verkregen) van een natuurlijke dood gestorven koe, van een lijk dus, tussen haakjes de lievelingen van Sri Krishna, go = koeien, Govinda. En een truitje van wol, is ook heel prettig dragen, maar schapen vinden scheren ook niet altijd even fijn. Maar heeft u erover nagedacht, hoe kan een Krishna bewuste vegetariër leren schoenen kan dragen? Het meest karma vrije antwoord is ze stonden naast de asbak, dat staat beschreven in het Srimad Bhagavatam , hij liep over de weg daarlangs lag een doek, wikkelde deze om zich heen en liep verder, Dit staat ook in de Bijbel God legt wat je nodig hebt op de weg, men ziet wat kleding het past trekt het aan zo ook met voedsel, voedsel weggooien is verspilling, of het moet bedorven zijn,. Goed  weggegooid voedsel is karma vrij, iemand gooit zijn deel weg! je koopt het niet, het is niet voor u verbouwt, of geoogst, of gedood of zelfs maar bereidt. Maar wel weggegooid of verspild! AC Bhaktivedanta svami heeft er ook aandacht aan besteed, nu naar die conversatie verspilt u maar niets, en eet vooral uw bord leeg.

Asvamedha herdacht.


De ashvamedha,een offer van koningen,hierboven een munt ontworpen door Samudragupta, om de Ashvamedha offering te herinneren, een soort gedenkpenning. De afbeelding aan de linkerzijde met het paard en aan de andere kant de koninging met de rituele benodigheden. Hieronder een afbeelding die een gebeurtenis beschreven in het Ramayana weergeeft, een Ashvamedha offering. Al aanvulling om te te onderstrepen dat dit een heel oude rituele gewoonte is door koningen uitgevoerd en hun echtgenote's. De echtgenote's de koninging en twee bijvrouwen, voerdenden een groot deel van het zuiverings ritueel van de Ashvamedha offering uit.

Daadkracht, wat u zegt kan ook waar zijn.


Daadkracht is de oplossing, men kan afwachten wat er gaat gebeuren omdat men denkt, meer verondersteld dat het onvermijdelijk is, en toch wel gebeurt. Op zijn Nederlands bij de pakken neer blijven zitten, niets uit je handen laten komen, en waarom? Diep in ons zit de criticus, de roddelaar van dat kan niet, bijna onhoorbaar maar toch. Deze analyticus in ons dagelijks leven, laat het dan afweten. Dit noemt men in sanskrit of Hindi manasah, de geest vertaald, alles wat wij doen wordt door deze analyticus afgewogen, zoals vluchten of vechten! Vechten kan ook inhouden, u verbaal weren. Dus op welke wijze manier te reageren, hoe het goed te doen, dat zit ook in uw levenservaring, opvoeding,programma. Maar, u moet dit wel naar boven blijven halen, oefenen, iets voor bereiden, betekend er van te voren aan denken, opschrijven, van hoe of wat ga ik het doen, net zoals beleefd zijn. Na een maand goedemorgen, en gaat u voor als voorbeeld, komt u beleefder over, en daardoor daadkrachtige manier. Men moet naar u luisteren, want u laat de ander al geen kans u op uw taalgebruik uit te sluiten,te discrimineren.
Laat u niet inpakken door slogans, een slogan is bijvoorbeeld, melk moet! Nu dit is achterhaald, er zijn duizenden, miljoenen veganisten, die na de moedermelk, nooit meer zuivelproducten, hebben gegeten of laat staan gedronken. Dit komt vanuit die analyticus die het weer laat afweten, door de meningen van anderen! A, men weet dat er veganisten zijn, die onderzocht zijn op botdichtheid op hogere leeftijd, wat bleek. Deze vrouwen hadden een zeer goede dus hogere botdicht, dan leeftijdgenoten in het algemeen. En medisch bewezen, vegetariërs 45% tot 60% minder kans hebben op kanker, 65% werd ook al neergezet, maar ondanks deze rapporten van gerenommeerde instellingen, blijft dat stemmetje van ik ben het zo gewend, mijn vader deed het, zijn vader deed het. Maar waar reed er toen een autobus? Hoeveel auto's stonden erin de straat? En met nadruk deze aten niet elke dag vlees! Geen geld voor tabak of alcohol,en vooral geen witte suiker. Echt u hoeft niet alles te kopen,of aan te nemen omdat een ander dit verteld, maar dat deed u toch al niet? ANP nieuws! Teksten als 'Roken is dodelijk' of foto's van zwartgeblakerde longen kunnen zelfs het tegenovergestelde effect hebben, waarschuwt onderzoeker Gjalt-Jorn Peters: 'Mensen die er niet van overtuigd zijn dat ze kunnen stoppen met roken, kunnen wanneer ze bang gemaakt worden in de defensie schieten en daardoor meer gaan roken. Dat kan niet de bedoeling zijn.' (anp) De eis van de Europese Unie dat er per 18 november alleen nog zelfdovende sigaretten mogen worden verkocht, stuit op kritiek. “Er is sprake van schijnveiligheid.” Patatverbod Amsterdam gaat niet door

donderdag 8 november 2012

Gedicht


regret= old pain, what have I done, or wrong carry this on your shoulders, keeping strong say only why have I? , It done, wrong why not never, never done, carry on carry on Vertaling spijt, oude pijn wat heb ik gedaan of fout gedragen op jou schouders, blijf sterkzeg alleeen waarom heb het gedaan het is gebeurt fout waarom nooit gedaan nooit gedaan draag het met je mee draag het met je mee spijt en berouw laten je in de kou, alleen gedaan gedaan fout gegaan draag en blijft gaan sterk waarom heb ik het gedaan blijft je dragen in je verdere bestaan, herhalen niet moe? Het brengt je nergens naar toe!Excuses en wat zeurt daarmee is het beurt

Als korrels zand in de wind.


het is allemaal verleden tijd, velen zijn mij ontvallen,waar zijn zij heen gegaan, als korrels zand op het strand, wordt mijn gemoed overmand door de vele gevallenen De wind blaast herinneringen in mijn geest, wat was er niet allemaal geweest. Maar net als de korrels zand, op het strand door de wind verdwijnen deze van hun plaats gezwind.

Gouden bladeren


lopend, door het woud zag ik wonderen nooit aanschouwd bomen van eeuwen,, eeuwen oud, met bladeren als van goud hopend op meer zintuigelijk genot, maakte ik daar de stroom van een kleine beek weer vlot, de blokkade in de herfst onstaan spoelde snel daar vandaan, steeds maar verdergaand. gedicht van Bhakta Pieter Ananda Malik, inspiratie kadamba kanani: woud van gouden bomen

zaterdag 27 oktober 2012

  1. Verval in het familie leven, waarom ziet men niet dat Arjuna gelijk had, de blik van de ziener, inzicht van oorzaak en gevolg. Eerlijk ik zie de verbetering er niet in nadat de Heere was verschenen voor Kurukstra! Verval in het geloof is alleen maar groter geworden de brahmanen waar ook over gesproken wordt, daar ziet men er tegenwoordig velen van met de bara met kip in de hand. De geschriften worden niet geloofd op die punten van onderlinge huwelijken. De draad is een bijkomstigheid. Of men wilt deze alleen voor status, men heeft de draad en gaat dan toch trouwen, waar staat deze dan voor? Kennis uit een boekje of het besef, realisatie dat men het lichaam niet is! Wat inhoudt, dat men ook zijn gedachten niet is! Zoals ik al vaker beschreven hebt, de gedachten komen voort uit wat u geleerd heeft, geprogrammeerd in modern taal gebruik, ouders en school. Kijk eens naar kinderen na een heftige serie of film op tv, karate trappen imiteren en de geluiden.
  2.  Een draad was 3 cent waard naar AC Bhaktivedanta svami
  3. . De kennis die ik net neerschreef, men is zijn gedachten niet, en ook het lichaam,  wat de mensen niet echt duidelijk overkomt. Zie de Bhagavad gita hierop na 2-13 Dehino smin yatha dehe de belichaamde ziel!
  4. In het kort een vraag aan u, wat gaat over naar een ander lichaam? de geest, de elementen, Paramatma, de ziel of atma.
  5. Naar de Vedische of Indiase geschriften het atman of atma. Een westerse beschrijving gaf weer dat het leek of het atma het lichaam achtervolgd overal waar men geboren werd of wordt?
  6. Dat gedeelte gaf Krishna in het kort dus weer, de vraag lijkt beantwoordt..
Maar dat verval dan? Wij hebben het goed, een wasmachine, we hoeven niet naar een rivier of zelf onze kleding te maken. Maar daar was de dhoti en de sari voor, een lap stof om en klaar. Alleen het ogenzwart en de rode poeders zijn nog in zwang. De televisie, wij, of velen hebben een kennis waar men vroeger van zou duizelen. In Italië iemand uit de greep van de politie ontsnapt, ik zit dan wel in DenHaag dit uit een krant in mij op te nemen. Maar hoe mijn buurvrouw bij haar achternaam heet? Vrouwen die verleidelijk naar mij lachen, mijn valse ego, werpt daar zelfs nog wantrouwige blikken naar. Een uiting van de geest naar 'mijn' gedachten hierover. Valt onder overspel plegen zelfs in gedachten naar de bijbel en zelfs de Indiase heilige geschriften maken ook melding hierover op een dezelfde wijze.
 In de Manu smrti staan hier beschrijvingen en voorschriften over! Ook met wie men dient te trouwen naar kaste, pardon maatschappelijke geledingen. Wij zijn allen uit Hem voortgekomen zijn schepselen maar toch ongelijk naar de boeken van de mensheid. Waarschijnlijk heeft een persoon die mij vertelde dat hij dit met de paplepel ingegoten, of ingenomen gelijk.Anders blijft dit onbegrijpelijk.

Everywhere , overal


Meer Radha Mohana

Overal kan de toegewijde de Heer zien ook in zijn murtie gedaante. Australische murtie;s RadhaMahan
 Zie de foto hieronder.De vogel is ontsnapt uit de kooi, doet mij denken aan de twee vogels in het hart, de ene kijkt toe hoe de ander eet. Van de vruchten geniet.
twee vogels in het hart, de ene kijkt toe hoe de ander eet. Van de vruchten, de opbrengst van zijn vruchtdragend karma.

Conciousness

 Zie deze foto bewerking, geeft toch een ander straatbeeld dan de gewoonlijke reclame die wij op de gevel zien.
yato yato jami tato Nrisimho

door bhakta

Foto bewustzijn, online foto bewerken

Met online foto editors kan u leuke dingen meedoen, zie de foto's.
Laksmi Narayana

Narayan.





Met online foto editors kan u leuke dingen meedoen, zie de foto's.

donderdag 4 oktober 2012

Zalm zaait dood en verderf. De vis wordt duur betaald.

Zalm zaait dood en verderf. Albert Heyn heeft de zalm al uit de schappen gehaald en Dirk nu ook de kazen met zalm werden duur betaald door een salmonella vergiftiging. Er staat een tekst in de gita, die luidt ongeveer zo, dat de Heere het kleinste schepsel ook als een kind van hem beschouwt. En zie bijbels uitgedrukt de Heere zendt plagen pestilieen over hen heen, slecht karma! Kijk het is niet zo dat de Heere een biologisch oorlogslaborartorium heeft opgezet dat gebeurt meer door dat mensen de reinheidvoorschriften niet navolgen. De keukens van de bedrijven zijn vaak niet schoon genoeg of het personeel heeft de handen niet gewassen. Maar meer de specialist is weg, de bakker verkoopt broodjes met beleg! En  zo-ook de kruidenier. De snijmachine wordt vaak niet na elk gebruik schoongemaakt. Plus de ziekte verwekkende vlees industrieen, de fokkerijen. Fabrieken gewoon, gruwelijk om te zien. Maar kijk eens in een druk of dicht bewoonde wijk daar gaat men ook net als de kippen aan elkaar zitten plukken en pikken. Verveling, onzekerheid over de toekomst. dit uit zich door het valse ego als cynisme, verharding. No more future generatie. De geen toekomst hebbende kanslose jeugd, de zintuigen bezig houdende met hun Blackberries en Facebook. Het is een en al tragiek, waar de kennis van de ouderen wordt afgedaan als niet meer van deze tijd zijnde, zelfs gelovigen doen hieraan mee, dit is Kali yuga, maar men vermeldt ondanks de waarschuwingen dat het slechter wordt, dat al die dingen uit de boeken er niet meer zijn (uitzondering God), waarom tilak dragen dat is voor de Zondag! Dat is anders geworden. Maar de zintuigen bestaan nog, de manasah of geest is nog actief en de ziel het atma schijnt naar velen nog wel enig belang te hebben. Het enige wat verandert is aan deze wereld, Bhurloka genaamd, is hun geloof, dat is afgezakt die geloofsbelevenis is afgezakt naar die 25%, zoals vermeld in het Srimad Bhagavatam. Parakshit Maharaja die de in koningskleren gehulde man achterna ging, die een koe belaagde, de zwarte man met rode ogen bleek een sudra te zijn. Hij, of het was Kaliyuga. Dat het geloof ,of beter er minder gelovigen zijn is dan wel waar, naar die tijd gerekend, maar het slechte karma, en Maya is nog 100% actief, zoals ook in die periode die ik net beschreef uit het Srimad bhagavatam.
Binnenkort artikel oorzaken van het verval van het familie leven. De wasmachine, en neem maar even een boterham. 

woensdag 3 oktober 2012

Recept, lekkere koekjes.Door bhakta Pieter.

Lekkere koekjes met volkoren meel met rozijzen, of ander gedroogd fruit.
Het recept.
75 gram gedroogd fruit
100 gram volkoren meel
50 gram havervlokken of muesli.
125 gram boter
Oven voorverwarmen 180 celcius
Bakken 15 minuten
Alles op de boter en suiker na mengen, dan de boter en suiker smelten in een pannetje dit door het mengsel mengen. Hoopjes ervan maken op een bakblik en in de voorverwarmde oven plaatsen.
Vegetarisch recept.





.Door bhakta Pieter.

donderdag 6 september 2012

Een reactie op een artikel op de gaudiyavedanta nl blog

 "Omdat de individuele ziel, zelfs in haar knechtschap, over een beperkte vrije wil beschikt, kan zij zich blijven verheugen of lijden, door zich van God af te wenden. Zij kan ook vreugde en leed van deze wereld eens en voorgoed afzweren om zich geheel aan God te wijden. De svami heeft gelijk, maar helaas men gaat toch zijn liefde aan een echtgenoot of echtgenote besteden. Men is dan toch liever het lichaam van vlees en bloed (jivatma). Ja het vertrouwde en veilige huisje boompje beestje, kinderen opvoeden. Werken het geld wordt aan het gezin besteedt, zoals ook de gedachten terwijl men werkt, eet en recreerd. Die vragen van, hoe is thuis?  Hoe gaat het op het werk? En met de kinderen, uw vrouw (matta)? Programmering net als de dieren, de jongen beschermen, de moeders die net als de koeien om het kalf heen gaan staan. Zoals vrouwen zich om de kinderwagen scharen zo worden ook de jonge vrouwen geprogrammeerd, om zelf verlangens naar kinderen te produceren krijgen. Weer een die opgroeit om dood en lijden te gaan baren. Dehina smin yatha dehe. De belichaamde gaat van de kinder........

http://gaudiyavedantanederland.blogspot.nl/2012/07/de-vrije-wil-van-de-ziel.html

zaterdag 11 augustus 2012

Wat is een Journal, of een artjournal. deel 3

Dit ia al deel 3 en om u op gang te helpen of aan ideeën. U loopt op straat of gewoon buiten en daar ziet u een boom die u opvalt doordat er takken zijn afgewaaid en er liggen ook een hoop bladeren daarbij op de grond. U kan ereen foto van make, of een schets! Van de boom, of een tak op de grond, en of de bladeren. Gemakshalve schrijf ik er maar bij dat bij de tekst er ook een paar gedroogde bladeren geplakt kunnen worden van die dag uit uw leven..Dit is slechts een korte weergave van de mogelijkheden van een journal gaan bijhouden, nog een tip doe niet langer dan 15 a 20 minuten over de schets.

Ik las een oude geschiedenis van een kluizenaar een sadhu, dat is een heilige die in het bos woonde. Hij mediteerde bijna de hele dag, en verzamelde wat droge bladeren om te ten, deze deed hij in een kom en goot er wat water overheen, en ging dit dan eten. Op een dag hij had de schaal gevuld, toen er een brahmaan langskwam in dat bos, een reiziger, deze was in pure goedheid, deze brahmaan glom gewoon van de goedheid, en hij glimlachte bijna constant. En deze onverwachte gast, bewoog de geest van de sadhu, hij goot water over de bladeren en offerde zijn gast de hele maaltijd, die eigenlijk voor hemzelf bestemd was. De tranen in zijn ogen had hij gekregen door deze voorspoed die hem ten deel was gevallen. In stilte dankte hij de Heer. Omdat hij hierdoor meer mededogen had gekregen, dat is blijvende spirituele vooruitgang als je een brahmaan in goedheid een gift geeft. En die spirituele vooruitgang mededogen ook compassie genaamd is een van de belangrijkste van de goede eigenschappen, die men moet ontwikkelen. Nu deze geschiedenis kwam bij mij naar boven door de bladeren, in hoe een journal te maken, wat ook een soort dagboek of verslag is van wat je denkt,en doet. Door  Bhakta Pieter

vrijdag 10 augustus 2012

Vrindavana nieuws. Verhaal van een svami


 

Bron http://www.spiritualsafari.com

Een paar maanden geleden in Vrindavana had ik een echt  heel verbazingwekkende ervaring in het mtv gasthuis,Het was tijdens een zondagmorgen, ons gesprek werd opeens verstoord door een luide knal. wat gebeurt er! We keken om ons heen naar de oorzaak van het geluid.IMG_3959metaap Een paar veiligheids agenten renden in de richting van de overgaande elektrische draden. wat gebeurd daar? laten we gaan kijken, verbazingwekkend genoeg bleken dezelfde bewakings agenten die stenen  naar de apen gooiden en die apen bedreigden en zelfs sloegen, waren nu bezig een baby aapje te reanimeren, die geëlektrocuteerd was en zwaar verbrand. met een doek masseerden zij de baby aap, en op een of andere manier kwam de aap weer bij bewustzijn en kroop uit de doek, het bloed gutste van zijn verbrande huid. Een gebeurtenis die de ogen opent. de pijn in zijn ogen te zien, het gevoel van eenzaamheid, en hulpeloosheid. Te voelen dat dit een ziel is net als mij, die hunkert naar liefde, vrijheid van pijn, en relaties. Nu wanhopig  en totaal afhankelijk.
Communicatie van een verschillende natuur. Schijnbaar zonder oorzaak, kruipt de aap dichterbij, en legt zichzelf over en rond mijn voet, zich vasthoudend. Ik hurk, en kijk naar deIMG_3963 kleine aap, een intens gevoel van help wijs mij niet af, van het lijden van een ziel, komt uit de ogen van die aap, ik voel dat  lijden.

Vertaling en bewerking Bhakta Piet(er)

maandag 23 juli 2012

Brandstof perikelen.


Brandstof perikelen.
De berichten in de pers om de ijzeren heilige koe op de weg te houden, zijn altijd weer spitsvondig. De aardolie raakt op, en een belangrijk punt van mijzelf de luchtverontreiniging is dan ook weg, van de verbrande aardolie. En tot mijn grote vreugde de plastic tasjes, synthetische nylon en veel meer, kunstgebitten, geweldig toch! Maar men kan ook op slaolie gaan rijden en houtvergassers, niet nieuw natuurlijk maar wie weet dat nog? Dat zijn weer dikke subsidies van verontruste aandeelhouders van Unilever. Die een nieuw aandrijfmiddel voor het reeds uitgevonden wiel menen te aanschouwen. Dat diesels eenvoudig op mosterdzaadolie kunnen rijden was hier al bij de boeren bekend tijdens de eerste olie crisis. Kon in de bermen gekweekt worden, maar een maar ze deden dit niet zoals hun Amerikaanse collega's die hun machines wel op zelfgestookte alcohol en geproduceerde olie lieten draaien, nog geen twee cent de liter.Zelfs zonder toestemming van de regering, zelfs zonder subsidie. Hieronder wat nieuws uit de labora en wetenschap wereld.
Tabak staat op het punt om door te breken ​​als biobrandstof, dankzij recent onderzoek van het Lawrence Berkeley National Laboratory. Dat zou nogal een omslag zijn voor de tabaksindustrie, een tak waar over het algemeen weinig positiefs over te melden is. bron http://www.groen7.nl/tabak-als-bron-voor-biobrandstof/
Tabak wordt niet gebruikt voor voedselproductie, hetgeen bijvoorbeeld een nadeel is bij biobrandstoffen uit mais. En het houdt de kleine tabaksboeren aan het werk.
Alternatieve brandstoffen niet goedkoper. De overheid is toch structureel verslaafd aan de miljarden belastinginkomsten uit heffingen op motorbrandstoffen. “Als we morgen op water zouden kunnen rijden dan zou de overheid zeer snel manieren vinden om 1 liter water als benzine te belasten met minimaal dezelfde euro belastingdruk die nu op benzine zit”, aldus van Selms  namens United consumers.                                                                                                                                                                                                                                                       (red bhaktablog ) Dat doet men nu wel op de waterleidingen en transport. Zo ik al eerder heb geschreven op is op! Creatie of evolutie, zelf maken is nog steeds moeilijk, asembleren, of samenstellen doet men uit aanwezige elementen, en grondstoffen zie Genesis, en God schiep de Aarde en gewassen en veel meer, en de Sri Isopanishada

zondag 22 juli 2012

Fotojournal DIY Hoe maak ik een vintage kaart! Met nieuwe uitgebreidehandleiding

Weer een opmerkelijke foto die als template kan dienen voor een familie foto in zwart-wit sepia voor de oude look.De sepia look of uiterlijk kan u bijna in elke fotobewerkings programma eenvoudig voor elkaar krijgen. Er zijn erveel zoals Paint+ en de fotobewerking software van MS live ook gratis. Ook neem een uit elkaar gevallen boek, een met geen waarde gaarne,neem het voorblad of die van achterin die zijn meestal leeg plak deze met verwijderbaar tapee op een a4. En print hierop de foto! Als ude foto goed erop wilt hebben,maak op gewoon a4 een zwartwit afdruk van uw foto op de zuinigste stand. En plak hiet uw öude vel papier"uit het boek op evenn mikken vast plakken of tape'n en weer in de printer, leg de goede kant boven, dit moet u even uitproberen, want dit is bij alle printers anders, en plak de pagina dan in het boek terug of lijst deze in. En de kettingtjes en dergelijk kan u erzelf bijleggen ofopplakken, dit is een soort stilleven zie foto. En niet zo moeilijk zonder photoshop te maken. Bhakta Piet(er).!.

Journal van internet met fotobewerking

Dit vond ik wel een leuk idee, om de foto van Damodara hierop het zeil van de boot te plaatsen. Zo behelp ik mij zonder Photoshop maar ik vind de resultaten wel leuk. Bhakta Piet(er). ps een foto ergens op zoals deze laat een berichtje achter.

Wat is een Journal, of een artjournal. deel 2

Deel twee van hoe en wat van een journal. Ik zelf hou op deze blog een journal bij, en ook op papier met tekeningen, en schilderingen, met foto’s.  zo ook  op deze post, omdat ik deze berichten op de blog zet heet het een post, en hiervoor  heb ik er deze postzegels bij geplakt. Zo krijg je associatie of een herinnering aan brief of kaart. Zie bijvoorbeeld de Ratha yatra affiches die op deze blog staan onder ratra of foto’s daar ben ik dan heen geweest en op  deze manier heb ik er een geheugensteun bij om zo een dag te beter te kunnen herinneren. Bhakta Piet(er)

woensdag 18 juli 2012

Illusie als Totaliteit?

Wat is totaliteit? Het is slechts door het oog, de objecten gezien, De oren met wat gehoord, de neus met wat er geroken wordt, Het lichaam met wat aangeraakt, geraakt wordt. De gedachten opgeroepen door de waargenomen objecten (cognitief). Dat wordt totaliteit genoemd. Samyutta Nikaya - Naar het origineel van Samyutta Nikaya, is het dat de gedachten voortkomend uit de zintuiglijke gewaarwording cognitieve vermogens, hij hiermee de onderstaande processen bedoelt. cognitieve met betrekking tot het kennen, het waarnemen en het overdenken van de buitenwereld Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/cognitief cognitieve vaardigheden (voor alle duidelijkheid als men in het Engels mind leest is dit de eenvoudigste definitie hiervoor) Uitleg: vaardigheden die te maken hebben met de verstandelijke vermogens: het opnemen en verwerken van kennis, waarnemen, denken, taal, bewustzijn, geheugen, aandacht, concentratie en praktische vaardigheden Gevonden op http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/cognitievevaa In het Nederlands en andere talen wordt de dichtvorm die vaak gebruikt wordt volkomen teniet gedaan. cognitief Naar het Hindoeisme; mind geest, manasah buddhi intelligentie zie ook labels, men heeft een naam voor appel dit heeft men afgesproken, hier als voorbeeld sinaasappel, kool, andijvie en erwten. Als men een appel ziet, komt dit door de cognitieve processen naar boven. Maar ook bij een appel van marmer of was. Als u hier die appel ziet, ziet deze  er goed uit. Is dit een verkeerde cognitieve reactie. Dit is een foto slechts een beeld. De appel is al op en vergaan. En toch blijft deze projectie, illusie aantrekkelijk.

Recept:Aardappel chutney vegetarisch.

Aardappel chutney die van de bara's met citroen, voor de niet ingewijden de witte hete massa met rode puntjes erin. Dat is aardappel chutney! Het recept heb ik ook voor u, aardappels citroen sap liefst vers geperst! En Madam Jeanette pepers de rode, geel mag ook! Stamp de peper fijn, 2 a 3 gekookte aardappels een halve citroen uitgeperst erbij (begin met een eetlepel!) dit is een hoeveelheid chutney voor thuisgebruik! En stampen of prakken maar het mag ook andersom, moet op puree gaan lijken. Naar smaak meer of minder citroen, ik begin al met een hele, maar 2 a 3 aardappels is niet al te veel. Houd het anders op een aardappel met de halve uitgeperste citroen! Maar met een halve Spaanse peper dun gesneden, zonder zaad (zonder zaad is minder heet), wel stampen. Dit is voor de meesten al scherp genoeg, volgende keer beschrijf ik hoe men de appel chutney maakt ook lekker. groetjes Pieter