woensdag 16 januari 2013
vrijdag 11 januari 2013
Srimad Bhagavatam 5 10.7
atha punaḥ sva-śibikāyāḿ viṣama-gatāyāḿ prakupita uvāca rahūgaṇaḥ kim idam are tvaḿ jīvan-mṛto māḿ kadarthī-kṛtya bhartṛ-śāsanam aticarasi pramattasya ca te karomi cikitsāḿ daṇḍa-pāṇir iva janatāyā yathā prakṛtiḿ svāḿ bhajiṣyasa iti
SYNONYMS
atha — thereafter; punaḥ — again; sva-śibikāyām — in his own palanquin; viṣama-gatāyām — being unevenly carried because of Jaḍa Bharata's not walking properly; prakupitaḥ — becoming very angry; uvāca — said; rahūgaṇaḥ — King Rahūgaṇa; kim idam — what is this nonsense; are — O fool; tvam — you; jīvat — living; mṛtaḥ — dead; mām — me; kat-arthī-kṛtya — neglecting; bhartṛ-śāsanam — chastisement by the master; aticarasi — you are overstepping; pramattasya — who are almost crazy; ca — also; te — your; karomi — I shall do; cikitsām — proper treatment; daṇḍa-pāṇiḥ iva — like Yamarāja; janatāyāḥ — of the people in general; yathā — so that; prakṛtim — natural position; svām — your own; bhajiṣyase — you will take to; iti — thus.
TRANSLATION
There after, when the King saw that his palanquin was still being shaken by the carriers, he became very angry and said: You rascal (fool is the woord voor woord vertaling), what are you doing? Are you dead despite the life within your body? Do you not know that I am your master? You are disregarding me and are not carrying out my order. For this disobedience I shall now punish you just as Yamarājam staat dat hij met een stok hem zal slaan, the superintendent of death, punishes sinful people. I shall give you proper treatment so that you will come to your senses and do the correct thing.
Deze tekst heeft men verkeerd geïnterpreteerd tijdens het overzetten het editor werk zoals de guru al vermeld men moet zijn woorden letterlijk overnemen.En dit niet naar een lezing aanvullen goed Nederlands vertaald zegt Rahuna ik zal met een stok in de hand tuchtigen Dit laatste is degelijk Nederlands taalgebruik daṇḍa-pāṇiḥ iva danda stok panih inde hand houden naar de vedabase en pramattasya staat niet in de Monier Williams dictionairy daṇḍa-pāṇiḥ iva Kijk dat het naar een Indiaas gezegde is des duivels wezen, maar dat is geen taalgebruik voor een westerse gelovige, naar de westerse religieuze leer opgevoed spreekt men die namen niet uit, om de zwarte heer niet op te roepen.
E nummers, voedseladditieven
De definitie zegt het is veilig voor de gebruikte toepassing. Niet alle stoffen zijn even veilig, sommige zijn ook omstreden. Helaas is het soms echter noodzakelijk om die stoffen te gebruiken. Sommige conserveermiddelen (zoals benzoëzuur), E210 zijn omstreden. Benzoëzuur, E210 is weliswaar een natuurlijke stof. Cranberry's of beter Veenbessen bevatten van nature meer benzoëzuur dan volgens de norm toegestaan zou zijn !), maar is niet volledig veilig. Het is echter een noodzakelijk conserveermiddel voor stoffen die zeer gevoelig zijn voor schimmel bederf, zoals pindakaas. Van nature kunnen in pinda's schimmels voorkomen, die veel gevaarlijker stoffen aanmaken dan benzoëzuur, aflatoxines genaamd, een zeer kankerverwekkende groep stoffen). Benzoëzuur blijkt het meest effectief om deze schimmels te voorkomen en mag daarom dus gebruikt worden"Ikzelf ben in de pindakaas die ik koop nooit zo een additief of e nummer tegen gekomen (op het etiket moeten de ingriedenten als E nmr's vermeld worden). Maar hieruit blijkt dat wat in de geschriften staat dat men prasaad niet langer dan 2 dagen moet bewaren en dan weggooien serieus moet worden gnomen. Meestal komen deze tips modern gezegd van ervaringen uit het dagelijks leven. En zijn deze eerder van Srimati Sacci devi afkomstig dan van de zoon. Wat ook vaak over het hoofd gezien wordt dat moeder ook een guru is!
Vedisch nieuws,Haree,Krishna,Rama geen official Iskcon niews, bhakti nieuws
Recept, vegetarische Risotto met zilvervlies rijst
woensdag 9 januari 2013
Afrikaanse medicijn mannen
dinsdag 8 januari 2013
Kolam, meer dan sier!
gedaan. Op het platteland is de ingang naar de woning verhardt met koeien mest, en koeen urine om het glad te krijgen als beton. Dit werkt antiseptisch geloofd men. En het is algemeen gebruikelijk geweest in India. Tussendoor hier in Nederland werden de schoorstenen van binnen ermee bewerkt, met koemest om deze dicht te maken. Foto kolams. Er zijn ook gekleurde kolams maar dit komt waarschijnlijk uit een andere hoek. Als de kolam ritueel bij religieuze feestdagen op de grond wordt gemaakt sluit men de kolam in met gekleurde lijn er omheen. Bij mij kwam ook nog op dat ik een keer had gelezen dat men op de Laksmi religieuze dagen men kleine voetstappen tekent, ook bij of voor de ingang. Omdat Lakshmi dan het huis bezoekt en zegent met voorspoed. In Sri Lanka of Tamil nadu is dit ook heel gewoon. In Sri Rangam heeft gisteren de 7-1-2012 een hele grote kolam gemaakt maar dit lijkt meer op een wedstrijd dan een rituele bezigheid. Deze is gevuld met 65oo kleine stippen, en ongeveer 150 kg steenpoeder is hiervoor gebruikt om de foto te zien klik op de link. Nog even ter aanvulling, de vloer wordt eerst natgemaakt en dan wordt met rijstemeel de kolam gemaakt dan blijft het goed plakken, en een bijkomend voordeel is dat de mieren uit het huis blijven, door deze het rijstemeel opeten. De vogels eten er ook van (noot: het meel is niet zo fijn als hier). Chennai Mathematical Institute http://www.cmi.ac.in/gift/Kolam.htm Yale figuren en mathematische opbouw van de kolam in het kort met tekeningen. http://classes.yale.edu/Fractals/Panorama/Art/Kolams/Kolams.html Wikipedia voor de foto,en daar vond ik ook meer links voor de rest van mijn onderzoek naar de kolam. Ik zocht eigenlijk naar het rituele gebruik van rijstemeel, en zo kwam ik op Wikipedia, en de kolam, ik kan deze van andere rituelen en ook van huid schilderingen, en het Keltische knopen, zo ook bekend van China en Karel de Grote, de bekende knoop die doorgehakt werd. Opmerkelijk was dat ik in een van de zeer strak gemaakte kolams de yantra van Lakshmi Devi herkende deze wort ook in zand gemaakt en dan veegt men telkens een lijn weer weg. Zodoende ging ik wat verder onderzoeken over het hoe en wat. voor de foto http://www.hindu.com/2010/01/07/stories/2010010750830200.htm Gekleurde kolams http://chennai.1colony.com/publication%201_1.htm Bhakta Piet(er) text under copyright Lakshmi
zondag 6 januari 2013
Recept. Bruine bonen soep binnen 5 minuten zelf gemaakt!
recepten site
Recept Hete Chili aardappelen
Ingrediënten:
Dit is was een chinees recept maar nu met thai flafour die uw smaakpapillen zeker aan het werk zetten.
Ingrediënten:
1.- 125 g aardappelen, gekookt en gesneden in 2 ½ centimeter grote kubussen.
2.- 3 Tafellepels. bloem
3.- ½ theelepels. zout 4. wat water
5.- plantaardige olie voor diepe bakken (frituren)
6.- 2 theelepels. plantaardige olie
7.- 4-5 groene pepers, gehakt in lange repen
8.- 2-3 teentjes knoflook, geplet
9. -1 ½ theelepels. sojasaus
10.- 1 tbsp. chili saus
11-. 2 tbsp. tomatensaus
12.- ½ theelepels. suiker
13.- ¼ theelepels. peper
14.- ¼ theelepels. zout
15.- 2 tafellepels. vers gehakte koriander
Voor Bijgerechten: zie blog
Om op te dienen: tandenstokers
Methode:
1. Meng bloem en het zout in een kom en voldoende water om een beslag van van gieten, let goed de consistentie en dergelijke. Ik bedoel als pannekoeken beslag dan is het goed, de aardappelen in stukken snijden en droog te deppen. 2. Verhit de olie voor het frituren voor de aardappelen stukken. Duik van elk stuk aardappelen in het beslag om ervoor te zorgen dat het goed bedekt met het beslag en frituur tot bruin en knapperig. 3. Verhit 2 theelepels. olie en voeg groene pepers en halve theelepel hing (=1teen knoflook) en roer. Voeg sojasaus, chili saus en tomatensaus en roer opnieuw. 4. Voeg suiker, zout en peper en aardappelen kubussen en roer goed. 5. Voor een minuut te koken tot de sauzen jas de aardappelen en roer de koriander bladeren en verschuiving aan het dienen van de schotel. 6. Garneer met de lente-uitjes de yogi's doen dit met bleekselderij. 7. Plaats een tandenstoker in elke aardappel kubus en serveer warm.
gadgets gadgetkings gadget
zaterdag 5 januari 2013
mp3 flash player voor blogger
Prasadam liederen mp3 plus teksten.mahaprasade govinde en sarira avidya jal.
maha-prasade govinde
nama-brahmani vaisnave
svalpa-punya-vatam rajan
visvaso naiva jayate
(Mahabharata)
(1)
bhai-re!
sarira abidya-jal, jodendriya tahe kal,
jibe phele bisaya-sagore
ta'ra madhye jihva ati, lobhamoy sudurmati
ta'ke jeta kathina somsare
(2)
krsna baro doyamoy, karibare jihva jay,
swa-prasad-anna dilo bhai
sei annamrta khao, radha-krsna-guna gao,
preme dako caitanya-nitai
O king, for those who have amassed very few pious activities, their faith in maha-prasada, in Sri Govinda, in the Holy Name and in the Vaisnava is never born.
1) O brothers! This material body is a network of ignorance, and the senses are one's deadly enemies, for they throw the soul into the ocean of material sense enjoyment. Among the senses, the tongue is the most voracious and verily wicked; it is very difficult to conquer the tongue in this world.
2) O brothers! Lord Krsna is very merciful-just to control the tongue He has given us the remnants of His own food! Now please eat these nectarean grains while singing the glories of Their Lordships Sri Sri Radha and Krsna, and in love call out "Caitanya! Nitai!"
Sri Sri Damodarastakam mp3, met tekst
Sri Sri Damodarastakam
Deze tekst werd gesproken door: Satyavrata Muni in een gesprek met Nārada
De tekst staat erbij, dan kan u het leren meezingen.
namamisvaram sac-cid-ananda-rupam
lasat-kundalam gokule bhrajamanam
yasoda-bhiyolukhalad dhavamanam
paramrishtam atyantato drutya gopya
(2)
rudantam muhur netra-yugmam mrijantam
karambhoja-yugmena satanka-netram
muhuh svasa-kampa-trirekhanka-kantha_sthita-
graivam damodaram bhakti-baddham
(3)
itidrik sva-lilabhir ananda-kunde
sva-ghosham nimajjantam akhyapayantam
tadiyeshita-jneshu bhaktair jitatvam
punah prematas tam satavritti vande (4)
varam deva moksham na mokshavadhim va
na canyam vrine ’ham vareshad apiha
idam te vapur natha gopala-balam
sada me manasy avirastam kim anyaih (5)
idam te mukhambhojam atyanta-nilair
vritam kuntalaih snigdha-raktais ca gopya
muhus cumbitam bimba-raktadharam me
manasy avirastam alam laksha-labhaih (6)
namo deva damodarananta vishno
prasida prabho duhkha-jalabdhi-magnam
kripa-drishti-vrishtyati-dinam batanu
grihanesha mam ajnam edhy akshi-drisyah (7)
kuveratmajau baddha-murtyaiva yadvat
tvaya mocitau bhakti-bhajau kritau ca
tatha prema-bhaktim svakam me prayaccha
na mokshe graho me ‘sti damodareha (8)
namas te ’stu damne sphurad-dipti-dhamne
tvadiyodarayatha visvasya dhamne
namo radhikayai tvadiya-priyayai
namo ’nanta-lilaya devaya tubhyam (1) To the Supreme Lord, whose form is the embodiment of eternal existence, knowledge, and bliss, whose shark-shaped earrings are swinging to and fro, who is beautifully shining in the divine realm of Gokula, who [due to the offense of breaking the pot of yogurt that His mother was churning into butter and then stealing the butter that was kept hanging from a swing] is quickly running from the wooden grinding mortar in fear of mother Yasoda, but who has been caught from behind by her who ran after Him with greater speed—to that Supreme Lord, Sri Damodara, I offer my humble obeisances. (2) Seeing the whipping stick in His mother’s hand,] He is crying and rubbing His eyes again and again with His two lotus hands. His eyes are filled with fear, and the necklace of pearls around His neck, which is marked with three lines like a conchshell, is shaking because of His quick breathing due to crying. To this Supreme Lord, Sri Damodara, whose belly is bound not with ropes but with His mother’s pure love, I offer my humble obeisances. (3) By such childhood pastimes as this He is drowning the inhabitants of Gokula in pools of ecstasy, and is revealing to those devotees who are absorbed in knowledge of His supreme majesty and opulence that He is only conquered by devotees whose pure love is imbued with intimacy and is free from all conceptions of awe and reverence. With great love I again offer my obeisances to Lord Damodara hundreds and hundreds of times. (4) 0 Lord, although You are able to give all kinds of benedictions, I do not pray to You for the boon of impersonal liberation, nor the highest liberation of eternal life in Vaikuntha, nor any other boon [which may be obtained by executing the nine processes of bhakti]. O Lord, I simply wish that this form of Yours as Bala Gopala in Vrindavana may ever be manifest in my heart, for what is the use to me of any other boon besides this? (5) 0 Lord, Your lotus face, which is encircled by locks of soft black hair tinged with red, is kissed again and again by mother Yasoda, and Your lips are reddish like the bimba fruit. May this beautiful vision of Your lotus face be ever manifest in my heart. Thousands and thousands of other benedictions are of no use to me. (6) 0 Supreme Godhead, I offer my obeisances unto You. O Damodara! O Ananta! O Vishnu! O master! O my Lord, be pleased upon me. By showering Your glance of mercy upon me, deliver this poor ignorant fool who is immersed in an ocean of worldly sorrows, and become visible to my eyes. (7) 0 Lord Damodara, just as the two sons of Kuvera—Manigriva and Nalakuvara—were delivered from the curse of Narada and made into great devotees by You in Your form as a baby tied with rope to a wooden grinding mortar, in the same way, please give to me Your own prema-bhakti. I only long for this and have no desire for any kind of liberation. (8) 0 Lord Damodara, I first of all offer my obeisances to the brilliantly effulgent rope which binds Your belly. I then offer my obeisances to Your belly, which is the abode of the entire universe. I humbly bow down to Your most beloved Srimati Radharani, and I offer all obeisances to You, the Supreme Lord, who displays unlimited pastimes.
maandag 31 december 2012
Jezus en Boeddha, bergen verzetten.
zaterdag 29 december 2012
Satva een uitleg.
woensdag 26 december 2012
Opleidingen tot theosoof.
vrijdag 21 december 2012
bijbel en blogpost reactie
Ik was bij een lezing en degene die de lezing gaf........
woensdag 12 december 2012
Recept voor rozensiroop met munt, met rozenwater.
zondag 9 december 2012
Meer dan 11,000 meisjes hebben deelgenomen aan een massa gebeds puja
NEPAL, December 5, 2012: Meer dan 11,000 meisjes hebben deelgenomen aan een massa gebeds Hindi ceremonie in West Nepal. Dit is een van de grootste massale gebedsdagen naar organisatoren
De tradionele Kanya Puja ceremonieel betuigd eer aan meisjes als incarnaties van de godin Bhagavati. Aan deze ceremonie nemen meisjes deel uit verscheidene etnische gemeenschappen en kasten. De organisators vertelden dat het doel is het kasten stelsel te ontmantelen. en een boodschap van gelijkheid en sociale harmonie te verspreiden.a
bron
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-20608721
maandag 3 december 2012
Bhagavad gita van Purohit pdf
vrijdag 30 november 2012
Er vroeg bij!
dinsdag 27 november 2012
download link naar Mahabharatha
Sundara kanda, Ramayana van Valmiki pdf Engels uit1892
Taart versieren, instructie fimpje
woensdag 21 november 2012
Recept. Zelf kookroom maken! Door bhakta Pieter
En ook nog goedkoper en milieuvriendelijker, en u spaart Krishna zijn elementen!
Kookroom maken
U neemt 50ml room en doet er iets meer melk bij, u kan er dan nog wat bloem bijdoen, of tapioca indien aanwezig. Deze kookroom is fijn om mee te binden en schift niet.
Gebruik het eens voor een pasta saus, met wat meer melk warm maken en wat geraspte kaas erdoor.En naar gelang de hoeveelheid wat oregano, een theelepel chili vlokken of poeder dan een een halve theelepel. Een zakje pizzakruiden doet ook wonderen voor een pastasaus. Tip maak voldoende pastasaus voor 2 a 3 keer en vries het in porties in.
Uw dienaar in deze Bhakta Pieter
Tofu met yoghurt kaastaart, vegetarisch
Ingrediënten:
- 300 g (Griekse) yoghurt
- 300 g bosbessen
- 250 g biscuit bv Maria koekjes.
- 250 g room kaas
- 250 g tofu
- 150 g boter
- 60 g suiker
- 1 1/2 eetlepel agar-agar poeder
- 3 theelepels kaneel
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 ° Conventionele Verwarm, snijd de tofu in kleine blokjes, dan fijn pureren. Neem de ei vrije biscuit doe deze in een stevige zak van papier of iets dergelijks.Neem een deegroller of lege fles en rol de koekjes tot een grof poeder. Doe de boter in een kleine pan op het fornuis, vloeibaar laten worden, dit met de koekjes in een kom en door elkaar heen mengen. Neem dan een springvorm (ø ca. 22-24 cm) dik en stort de massa in de springvorm en gelijkmatig verspreiden en aandrukken, neem de achterkant van een lepel hiervoor want het is heet! En dit gaat in de hete oven, en ongeveer 10 minuten bakken, laat de bodem afkoelen en doe de bosbessen erop. Voorbereiding van de agar ager volgens aanwijzingen op de verpakking Tofu crème, room kaas, yoghurt en suiker samen tot een romig geheel mengen. Voeg snel de agar agar eraan toe, roer nog even goed en giet het mengsel over de bosbessen op de taart basis. De taart in de vorm laten ten minste 2 uur, of bij voorkeur 's nachts in de koelkast. Net voor het opdienen, de kaneel op de taart strooien, Verwijder de springvorm, en snijd de taart in tien gelijke punten. En dan garneren met de resterende verse bessen en opdienen.
maandag 19 november 2012
Het juiste recept
Asvamedha herdacht.
Daadkracht, wat u zegt kan ook waar zijn.
donderdag 8 november 2012
Gedicht
Als korrels zand in de wind.
Gouden bladeren
zaterdag 27 oktober 2012
- Verval in het familie leven, waarom ziet men niet dat Arjuna gelijk had, de blik van de ziener, inzicht van oorzaak en gevolg. Eerlijk ik zie de verbetering er niet in nadat de Heere was verschenen voor Kurukstra! Verval in het geloof is alleen maar groter geworden de brahmanen waar ook over gesproken wordt, daar ziet men er tegenwoordig velen van met de bara met kip in de hand. De geschriften worden niet geloofd op die punten van onderlinge huwelijken. De draad is een bijkomstigheid. Of men wilt deze alleen voor status, men heeft de draad en gaat dan toch trouwen, waar staat deze dan voor? Kennis uit een boekje of het besef, realisatie dat men het lichaam niet is! Wat inhoudt, dat men ook zijn gedachten niet is! Zoals ik al vaker beschreven hebt, de gedachten komen voort uit wat u geleerd heeft, geprogrammeerd in modern taal gebruik, ouders en school. Kijk eens naar kinderen na een heftige serie of film op tv, karate trappen imiteren en de geluiden.
- Een draad was 3 cent waard naar AC Bhaktivedanta svami
- . De kennis die ik net neerschreef, men is zijn gedachten niet, en ook het lichaam, wat de mensen niet echt duidelijk overkomt. Zie de Bhagavad gita hierop na 2-13 Dehino smin yatha dehe de belichaamde ziel!
- In het kort een vraag aan u, wat gaat over naar een ander lichaam? de geest, de elementen, Paramatma, de ziel of atma.
- Naar de Vedische of Indiase geschriften het atman of atma. Een westerse beschrijving gaf weer dat het leek of het atma het lichaam achtervolgd overal waar men geboren werd of wordt?
- Dat gedeelte gaf Krishna in het kort dus weer, de vraag lijkt beantwoordt..
Meer Radha Mohana
Overal kan de toegewijde de Heer zien ook in zijn murtie gedaante. Australische murtie;s RadhaMahan |
twee vogels in het hart, de ene kijkt toe hoe de ander eet. Van de vruchten, de opbrengst van zijn vruchtdragend karma. |
Conciousness
donderdag 4 oktober 2012
Zalm zaait dood en verderf. De vis wordt duur betaald.
Binnenkort artikel oorzaken van het verval van het familie leven. De wasmachine, en neem maar even een boterham.
woensdag 3 oktober 2012
Recept, lekkere koekjes.Door bhakta Pieter.
Het recept.
75 gram gedroogd fruit
100 gram volkoren meel
50 gram havervlokken of muesli.
125 gram boter
Oven voorverwarmen 180 celcius
Bakken 15 minuten
Alles op de boter en suiker na mengen, dan de boter en suiker smelten in een pannetje dit door het mengsel mengen. Hoopjes ervan maken op een bakblik en in de voorverwarmde oven plaatsen.
Vegetarisch recept.
donderdag 6 september 2012
Een reactie op een artikel op de gaudiyavedanta nl blog
http://gaudiyavedantanederland.blogspot.nl/2012/07/de-vrije-wil-van-de-ziel.html
zaterdag 11 augustus 2012
Wat is een Journal, of een artjournal. deel 3
Dit ia al deel 3 en om u op gang te helpen of aan ideeën. U loopt op straat of gewoon buiten en daar ziet u een boom die u opvalt doordat er takken zijn afgewaaid en er liggen ook een hoop bladeren daarbij op de grond. U kan ereen foto van make, of een schets! Van de boom, of een tak op de grond, en of de bladeren. Gemakshalve schrijf ik er maar bij dat bij de tekst er ook een paar gedroogde bladeren geplakt kunnen worden van die dag uit uw leven..Dit is slechts een korte weergave van de mogelijkheden van een journal gaan bijhouden, nog een tip doe niet langer dan 15 a 20 minuten over de schets.
Ik las een oude geschiedenis van een kluizenaar een sadhu, dat is een heilige die in het bos woonde. Hij mediteerde bijna de hele dag, en verzamelde wat droge bladeren om te ten, deze deed hij in een kom en goot er wat water overheen, en ging dit dan eten. Op een dag hij had de schaal gevuld, toen er een brahmaan langskwam in dat bos, een reiziger, deze was in pure goedheid, deze brahmaan glom gewoon van de goedheid, en hij glimlachte bijna constant. En deze onverwachte gast, bewoog de geest van de sadhu, hij goot water over de bladeren en offerde zijn gast de hele maaltijd, die eigenlijk voor hemzelf bestemd was. De tranen in zijn ogen had hij gekregen door deze voorspoed die hem ten deel was gevallen. In stilte dankte hij de Heer. Omdat hij hierdoor meer mededogen had gekregen, dat is blijvende spirituele vooruitgang als je een brahmaan in goedheid een gift geeft. En die spirituele vooruitgang mededogen ook compassie genaamd is een van de belangrijkste van de goede eigenschappen, die men moet ontwikkelen. Nu deze geschiedenis kwam bij mij naar boven door de bladeren, in hoe een journal te maken, wat ook een soort dagboek of verslag is van wat je denkt,en doet. Door Bhakta Pieter
vrijdag 10 augustus 2012
Vrindavana nieuws. Verhaal van een svami
Een paar maanden geleden in Vrindavana had ik een echt heel verbazingwekkende ervaring in het mtv gasthuis,Het was tijdens een zondagmorgen, ons gesprek werd opeens verstoord door een luide knal. wat gebeurt er! We keken om ons heen naar de oorzaak van het geluid. Een paar veiligheids agenten renden in de richting van de overgaande elektrische draden. wat gebeurd daar? laten we gaan kijken, verbazingwekkend genoeg bleken dezelfde bewakings agenten die stenen naar de apen gooiden en die apen bedreigden en zelfs sloegen, waren nu bezig een baby aapje te reanimeren, die geëlektrocuteerd was en zwaar verbrand. met een doek masseerden zij de baby aap, en op een of andere manier kwam de aap weer bij bewustzijn en kroop uit de doek, het bloed gutste van zijn verbrande huid. Een gebeurtenis die de ogen opent. de pijn in zijn ogen te zien, het gevoel van eenzaamheid, en hulpeloosheid. Te voelen dat dit een ziel is net als mij, die hunkert naar liefde, vrijheid van pijn, en relaties. Nu wanhopig en totaal afhankelijk.
Communicatie van een verschillende natuur. Schijnbaar zonder oorzaak, kruipt de aap dichterbij, en legt zichzelf over en rond mijn voet, zich vasthoudend. Ik hurk, en kijk naar de kleine aap, een intens gevoel van help wijs mij niet af, van het lijden van een ziel, komt uit de ogen van die aap, ik voel dat lijden.
Vertaling en bewerking Bhakta Piet(er)
maandag 23 juli 2012
Brandstof perikelen.
Brandstof perikelen.
De berichten in de pers om de ijzeren heilige koe op de weg te houden, zijn altijd weer spitsvondig. De aardolie raakt op, en een belangrijk punt van mijzelf de luchtverontreiniging is dan ook weg, van de verbrande aardolie. En tot mijn grote vreugde de plastic tasjes, synthetische nylon en veel meer, kunstgebitten, geweldig toch! Maar men kan ook op slaolie gaan rijden en houtvergassers, niet nieuw natuurlijk maar wie weet dat nog? Dat zijn weer dikke subsidies van verontruste aandeelhouders van Unilever. Die een nieuw aandrijfmiddel voor het reeds uitgevonden wiel menen te aanschouwen. Dat diesels eenvoudig op mosterdzaadolie kunnen rijden was hier al bij de boeren bekend tijdens de eerste olie crisis. Kon in de bermen gekweekt worden, maar een maar ze deden dit niet zoals hun Amerikaanse collega's die hun machines wel op zelfgestookte alcohol en geproduceerde olie lieten draaien, nog geen twee cent de liter.Zelfs zonder toestemming van de regering, zelfs zonder subsidie. Hieronder wat nieuws uit de labora en wetenschap wereld.
Tabak staat op het punt om door te breken als biobrandstof, dankzij recent onderzoek van het Lawrence Berkeley National Laboratory. Dat zou nogal een omslag zijn voor de tabaksindustrie, een tak waar over het algemeen weinig positiefs over te melden is. bron http://www.groen7.nl/tabak-als-bron-voor-biobrandstof/
Tabak wordt niet gebruikt voor voedselproductie, hetgeen bijvoorbeeld een nadeel is bij biobrandstoffen uit mais. En het houdt de kleine tabaksboeren aan het werk.
Alternatieve brandstoffen niet goedkoper. De overheid is toch structureel verslaafd aan de miljarden belastinginkomsten uit heffingen op motorbrandstoffen. “Als we morgen op water zouden kunnen rijden dan zou de overheid zeer snel manieren vinden om 1 liter water als benzine te belasten met minimaal dezelfde euro belastingdruk die nu op benzine zit”, aldus van Selms namens United consumers. (red bhaktablog ) Dat doet men nu wel op de waterleidingen en transport. Zo ik al eerder heb geschreven op is op! Creatie of evolutie, zelf maken is nog steeds moeilijk, asembleren, of samenstellen doet men uit aanwezige elementen, en grondstoffen zie Genesis, en God schiep de Aarde en gewassen en veel meer, en de Sri Isopanishada