Komkommer met gemalen noten, bijgerecht.
Ingrediënten
3 eetlepels ongezouten gemalen pinda`s
3 eetlepels gemalen cocos
chilipoeder
citroensap
suiker
Bereiding
De gemalen pinda`s met de gemalen cocos roosteren in een droge koekenpan. Kijk uit voor verbranden.
Dan het citroensap, chilipoeder en suiker naar smaak toevoegen
Komkommer in blokjes snijden en de geroosterde pinda`s met cocos samen goed omscheppen.
Labels
- Engelen (19)
- engelen inwijding (1)
- krachtdieren (4)
- magie (3)
- meditatie (26)
- recept (124)
- recepten (115)
- spirituele agenda (8)
- totem dieren (6)
woensdag 24 augustus 2011
Appelen in de oven met custard vla.
Appelen in de oven 2 recepten
Appels in de oven
*4 appelen
*50 g gesmolten boter
*1 zakje vanillesuiker
*konfiture (rodebessen, kersen....)
of Siroop.
De appelen schillen en het klokhuis verwijderen met een appelboor. Zet de appelen in een ovenschaal. De opening vullen met de konfituur. De gesmolten boter mengen met de vanillesuiker en hiermee de appelen overgieten.
In een voorverwarmde oven van 200° zetten gedurende ± 25-30 minuten (afhankelijk van de grootte van de appelen). Kontroleer met een houten sate pen.
Vul de appelen hiermee en overgiet met gesmolten boter. 100 g gehakte – rozijnen en/of walnoten.
Appelen hiermee vullen en overgieten met gesmolten boter. 50 g bruine suiker, boter.
De appelen opvullen met bruine suiker en een nootje boter.
_4 eetl suiker
– kaneel
– boter
– dikke custardvla
De appelen vullen met een mengsel van suiker en kaneel, hierop een nootje boter. De appelen overgieten met de dikke custardvla. ± 30 min in de oven.
Custardvla:
*3 ½ dl melk,
* ½ vanillestokje,
*40 g suiker.
Breng de melk aan de kook met het vanillestokje en laat 15 min trekken. Mengen met de suiker en voeg al roerend de vanillemelk bij. Laat zachtjes doorkoken. Verwijder vanillestokje.Deze bereidingen kunnen ook in de microgolf klaargemaakt worden. Afgedekt, 7-8 minuten, ca 600 Watt.
Appels in de oven
*4 appelen
*50 g gesmolten boter
*1 zakje vanillesuiker
*konfiture (rodebessen, kersen....)
of Siroop.
De appelen schillen en het klokhuis verwijderen met een appelboor. Zet de appelen in een ovenschaal. De opening vullen met de konfituur. De gesmolten boter mengen met de vanillesuiker en hiermee de appelen overgieten.
In een voorverwarmde oven van 200° zetten gedurende ± 25-30 minuten (afhankelijk van de grootte van de appelen). Kontroleer met een houten sate pen.
Vul de appelen hiermee en overgiet met gesmolten boter. 100 g gehakte – rozijnen en/of walnoten.
Appelen hiermee vullen en overgieten met gesmolten boter. 50 g bruine suiker, boter.
De appelen opvullen met bruine suiker en een nootje boter.
_4 eetl suiker
– kaneel
– boter
– dikke custardvla
De appelen vullen met een mengsel van suiker en kaneel, hierop een nootje boter. De appelen overgieten met de dikke custardvla. ± 30 min in de oven.
Custardvla:
*3 ½ dl melk,
* ½ vanillestokje,
*40 g suiker.
Breng de melk aan de kook met het vanillestokje en laat 15 min trekken. Mengen met de suiker en voeg al roerend de vanillemelk bij. Laat zachtjes doorkoken. Verwijder vanillestokje.Deze bereidingen kunnen ook in de microgolf klaargemaakt worden. Afgedekt, 7-8 minuten, ca 600 Watt.
maandag 22 augustus 2011
Zoekresultaten Google en bing vergeleken. Radharani in 0.54 seconde op Google
Ongeveer 77.400 resultaten op de zoek opdracht Radharani afbeeldingen (0,54 seconden)gevonden op Google binnen de minuut er zijn er plus minus 20.000 meer te vinden dan op mijn voorgaande zoekopdracht naar afbeeldingen van Radharani, en meer dan op Bing (6.270 resultaten).
Als men op Krishna zoekt! Ongeveer 9.480.000 resultaten (0,44 seconden)en op de meeste foto's met Radharani naast Hem.
Op Krshna, Ongeveer 751.000 resultaten (0,29 seconden) en ongeveer 20.600 resultaten (0,44 seconden) aan foto'die op deze wijze getagd zijn.
Op Radha Krishna zonder hoofdletters en spatie ongeveer 387.000 resultaten aan foto's (0,39 seconden)
Ongeveer 4.250.000 resultaten (0,21 seconden)dus tekst en foto's op Radha Krishna. Nu kijk u even de foto's na op dubbele?
Buddha, Ongeveer 13.200.000 resultaten op afbeelding (0,06 seconden)
Wat u hieruit duidelijk wordt is dat het belangrijk is op spelling te letten tijdens het zoeken op de zoekmachine's, ik prefereer nog steeds Google boven Bing. Op Google krijg ik zelden geen resultaat.
Als men op Krishna zoekt! Ongeveer 9.480.000 resultaten (0,44 seconden)en op de meeste foto's met Radharani naast Hem.
Op Krshna, Ongeveer 751.000 resultaten (0,29 seconden) en ongeveer 20.600 resultaten (0,44 seconden) aan foto'die op deze wijze getagd zijn.
Op Radha Krishna zonder hoofdletters en spatie ongeveer 387.000 resultaten aan foto's (0,39 seconden)
Ongeveer 4.250.000 resultaten (0,21 seconden)dus tekst en foto's op Radha Krishna. Nu kijk u even de foto's na op dubbele?
Buddha, Ongeveer 13.200.000 resultaten op afbeelding (0,06 seconden)
Wat u hieruit duidelijk wordt is dat het belangrijk is op spelling te letten tijdens het zoeken op de zoekmachine's, ik prefereer nog steeds Google boven Bing. Op Google krijg ik zelden geen resultaat.
Samadhi beschreven en bijgewerkt naar de originele Yoga Soetra
Samadhi is de achtste en laatste stap op het achtvoudige yogapad uit de Yogasoetra's van Patanjali. Samadhi is de staat waarin de menselijke geest volkomen vrij is van activiteit om zich heen, en waarin het bewustzijn ongehinderd is door gedachten. Samadhi wordt wel omschreven als contemplatie, extase, heelheids beleving, eenwording. (Opgaan in het Brahman, ook Parabrahm genoemd een overkoepelend bewustzijn waar men in opgaat.)
Binnen het hindoeïsme (en andere religies in India, zoals de nath-beweging) kan het woord verwijzen naar het bewust verlaten van het fysieke lichaam wanneer men sterft. Ook kan het verwijzen naar een gebouw; een mausoleum of graftombe van een heilige of geestelijk leider, zoals in het vaisnasvisme van de Gaudia math (zie ook Mahasamadhi).
In Yoga en meditatiekringen noemt men Samadhi ook wel de vierde bewustzijnstoestand (naast waken, dromen, slapen).
# Dhârâna is het fixeren van het bewustzijn (chitta) op één punt of voorwerp.
1. Dhyâna is de ononderbroken stroom van de aandacht daarop.
2. Samâdhi treedt op wanneer het object van dhyâna er het onderwerp van wordt, waardoor het zelfbewustzijn verdwijnt en men opgaat in het voorwerp van meditatie.
3. Deze drie tezamen vormen samyama, het vermogen om in één vloeiende beweging van de geest van dhârâna over te gaan in dhyâna en samâdhi.
4. Door de verovering van samyama wordt men verlicht met wijsheid.
5. Samyama kan op verschillende onderwerpen worden gericht.
6. Dit zijn de drie geestelijke of innerlijke onderdelen (antaranga’s) van het achtvoudige pad (Leer van Boeddha).
Patañjali, Yoga Sûtra, III.1-7
Samadhi wordt vaak uitgelegd als de totale absorptie van het individuele bewustzijn in het overkoepelend Bewustzijn, savikalpa samadhi (ook kort in Brahma, in het vaisnavisme noemt men het soms Brahma yjoti, de gouden stralen gloed) dan wel in de Atman (nirvikalpa samadhi). De beschouwer, het beschouwen en het geziene (de mediterende en zijn object van meditatie) worden één. (zie uitleg)
Tijdens of na dit proces van absorptie in het gedachteloze Zijn kan een euforische extase of gelukzalige vrede worden ervaren (A1). Er zijn verschillende vormen of niveaus van samadhi mogelijk. In het boeddhisme worden savikalpa samadhi en nirvikalpa samadhi aangeduid met respectievelijk Nirvana en maha nirvana.
Mahasamadhi
Het bewust heengaan van een yogi door zich volledig in de staat van Nirvikalpa samadhi te begeven en zich vervolgens uit het lichaam terug te trekken wordt wel Mahasamadhi (grote samadhi) genoemd. Dientengevolge wordt de term 'samadhi' of 'Mahasamadhi' ook wel gebruikt voor de laatste rustplaats van het lichaam van de yogi. Vaak worden de lichamen van deze yogi's namelijk niet gecremeerd, maar in een tombe of mausoleum begraven. 9
Het woord rustplaats is goed maar het vervolg van de uitleg is fout weergegeven. De yogi is nog verbonden met het lichaam, dit is een gevolg van wat men karmische reactie noemt. De ziel moet een periode uitzitten in een lichaamsvorm. En door bovenstaande samadhi blijft de ziel alhoewel verbonden, vrij van wedergeboorte. En na dit uitzitten kan deze vertrekken naar de hogere ziels staat (als al het karma opgebrand is). Van uit deze hoeft men nooit meer terug te keren. En dit is de bedoeling van yoga loskomen van het lagere bewustzijn, het lichaams gerichte denken. En zich voor te bereiden op het loslaten van het lichaam of sterven. En naar een hoger bestaan, een niet materieel bestaan. Om de Boeddhistische visie aan te houden, zonder lijden, geboorte, de oorzaak van ziekte en dood.
Eigenlijk moet dit op de plek waar deze het lichaam verlaten heeft. Maar de volgelingen of discipelen bleken zich niet onthecht te hebben, en een goed voorbeeld in deze is de bijbel. Mozes ging de berg op voor de tien geboden, een gesprek met God, en het volk maakte een gouden kalf. Mozes bleef lang weg, dus Mozes was voor hen al dood.. Dat kalf ging het volk ging aanbidden. Nu dat doet men tegenwoordig met de lichamen van de leraren of goeroes. Deze geven vaak aan dat het lichaam niet belangrijk is! (Als de ziel het lichaam verlaten heeft?) Maar toch, Boeddha zelf wilde niet vereerd worden, of beter aanbeden! Hij wilde ook niet dat er een beeldgedaante van hem gemaakt werd. Maar de gebonden ziel, of zijn volgelingen gingen naar de oosterse traditie, een mens tot god verheffen, en maakte beelden of beter afbeeldingen van hem. Dit is gereguleerd door de Zen invloeden in het Boeddhisme. Men moet de leer van Boeddha toepassen in je leven, niet alleen over praten. Boeddha dat en dit. Zelf toepassen. Een bekend verhaal van een bekende Zen leraar is dat hij verteld tegen leerlingen. Boeddha is een ezel, een oude vrouw (wijf in het origineel), praten en praten. Men moet het toepassen en niet naar de verhalen blijven luisteren en herhalen zonder de uitleg van deze verhalen toe te passen in jullie leven!
Het woord rustplaats is goed maar het vervolg van de uitleg is fout weergegeven. De yogi is nog verbonden met het lichaam, dit is een gevolg van wat men karmische reactie noemt. De ziel moet een bepaalde periode uitzitten in een lichaamsvorm. En door bovenstaande samadhi blijft de ziel hoewel verbonden, vrij van wedergeboorte. En na dit uitzitten kan deze vertrekken naar de hogere ziels staat (als al het karma verdwenen of opgebrand is). Dan is men voor eeuwig bevrijdt. Van uit deze hoeft men nooit meer terug te keren.
Een toegift, een guru naar het vaisnavisme van de Gaudia math verlaat het lichaam wanneer hij dat zelf wil. Men kan dus aannemen dat de plek waar deze het lichaam verlaat voorbestemd of verkozen is. En dat hij (ziel) niet meer daar is, en terug naar zijn originele bestaansvorm of vanwaar deze afkomstig is!
(a1)Men is van de verstorende invloed van de geest, of manasah genoemd af en en heeft contact met het eigen zelf1 De ziel is het zelf deze is in een eeuwige gelukzalige staat, een en al vreugde. Niet te verwarren met sattva of goedheid, goedheid is een gevolg van onschuld, en mededogen. Leest u verder maar De Boeddhistische geschriften erop na, deze van Boeddha afkomstige leer is er zeer duidelijk over.En voor velen, zuiver gebaseerd op de Vedische geschriften, zonder punyam! Maar op kennis!
Binnen het hindoeïsme (en andere religies in India, zoals de nath-beweging) kan het woord verwijzen naar het bewust verlaten van het fysieke lichaam wanneer men sterft. Ook kan het verwijzen naar een gebouw; een mausoleum of graftombe van een heilige of geestelijk leider, zoals in het vaisnasvisme van de Gaudia math (zie ook Mahasamadhi).
In Yoga en meditatiekringen noemt men Samadhi ook wel de vierde bewustzijnstoestand (naast waken, dromen, slapen).
# Dhârâna is het fixeren van het bewustzijn (chitta) op één punt of voorwerp.
1. Dhyâna is de ononderbroken stroom van de aandacht daarop.
2. Samâdhi treedt op wanneer het object van dhyâna er het onderwerp van wordt, waardoor het zelfbewustzijn verdwijnt en men opgaat in het voorwerp van meditatie.
3. Deze drie tezamen vormen samyama, het vermogen om in één vloeiende beweging van de geest van dhârâna over te gaan in dhyâna en samâdhi.
4. Door de verovering van samyama wordt men verlicht met wijsheid.
5. Samyama kan op verschillende onderwerpen worden gericht.
6. Dit zijn de drie geestelijke of innerlijke onderdelen (antaranga’s) van het achtvoudige pad (Leer van Boeddha).
Patañjali, Yoga Sûtra, III.1-7
Samadhi wordt vaak uitgelegd als de totale absorptie van het individuele bewustzijn in het overkoepelend Bewustzijn, savikalpa samadhi (ook kort in Brahma, in het vaisnavisme noemt men het soms Brahma yjoti, de gouden stralen gloed) dan wel in de Atman (nirvikalpa samadhi). De beschouwer, het beschouwen en het geziene (de mediterende en zijn object van meditatie) worden één. (zie uitleg)
Tijdens of na dit proces van absorptie in het gedachteloze Zijn kan een euforische extase of gelukzalige vrede worden ervaren (A1). Er zijn verschillende vormen of niveaus van samadhi mogelijk. In het boeddhisme worden savikalpa samadhi en nirvikalpa samadhi aangeduid met respectievelijk Nirvana en maha nirvana.
Mahasamadhi
Het bewust heengaan van een yogi door zich volledig in de staat van Nirvikalpa samadhi te begeven en zich vervolgens uit het lichaam terug te trekken wordt wel Mahasamadhi (grote samadhi) genoemd. Dientengevolge wordt de term 'samadhi' of 'Mahasamadhi' ook wel gebruikt voor de laatste rustplaats van het lichaam van de yogi. Vaak worden de lichamen van deze yogi's namelijk niet gecremeerd, maar in een tombe of mausoleum begraven. 9
Het woord rustplaats is goed maar het vervolg van de uitleg is fout weergegeven. De yogi is nog verbonden met het lichaam, dit is een gevolg van wat men karmische reactie noemt. De ziel moet een periode uitzitten in een lichaamsvorm. En door bovenstaande samadhi blijft de ziel alhoewel verbonden, vrij van wedergeboorte. En na dit uitzitten kan deze vertrekken naar de hogere ziels staat (als al het karma opgebrand is). Van uit deze hoeft men nooit meer terug te keren. En dit is de bedoeling van yoga loskomen van het lagere bewustzijn, het lichaams gerichte denken. En zich voor te bereiden op het loslaten van het lichaam of sterven. En naar een hoger bestaan, een niet materieel bestaan. Om de Boeddhistische visie aan te houden, zonder lijden, geboorte, de oorzaak van ziekte en dood.
Eigenlijk moet dit op de plek waar deze het lichaam verlaten heeft. Maar de volgelingen of discipelen bleken zich niet onthecht te hebben, en een goed voorbeeld in deze is de bijbel. Mozes ging de berg op voor de tien geboden, een gesprek met God, en het volk maakte een gouden kalf. Mozes bleef lang weg, dus Mozes was voor hen al dood.. Dat kalf ging het volk ging aanbidden. Nu dat doet men tegenwoordig met de lichamen van de leraren of goeroes. Deze geven vaak aan dat het lichaam niet belangrijk is! (Als de ziel het lichaam verlaten heeft?) Maar toch, Boeddha zelf wilde niet vereerd worden, of beter aanbeden! Hij wilde ook niet dat er een beeldgedaante van hem gemaakt werd. Maar de gebonden ziel, of zijn volgelingen gingen naar de oosterse traditie, een mens tot god verheffen, en maakte beelden of beter afbeeldingen van hem. Dit is gereguleerd door de Zen invloeden in het Boeddhisme. Men moet de leer van Boeddha toepassen in je leven, niet alleen over praten. Boeddha dat en dit. Zelf toepassen. Een bekend verhaal van een bekende Zen leraar is dat hij verteld tegen leerlingen. Boeddha is een ezel, een oude vrouw (wijf in het origineel), praten en praten. Men moet het toepassen en niet naar de verhalen blijven luisteren en herhalen zonder de uitleg van deze verhalen toe te passen in jullie leven!
Het woord rustplaats is goed maar het vervolg van de uitleg is fout weergegeven. De yogi is nog verbonden met het lichaam, dit is een gevolg van wat men karmische reactie noemt. De ziel moet een bepaalde periode uitzitten in een lichaamsvorm. En door bovenstaande samadhi blijft de ziel hoewel verbonden, vrij van wedergeboorte. En na dit uitzitten kan deze vertrekken naar de hogere ziels staat (als al het karma verdwenen of opgebrand is). Dan is men voor eeuwig bevrijdt. Van uit deze hoeft men nooit meer terug te keren.
Een toegift, een guru naar het vaisnavisme van de Gaudia math verlaat het lichaam wanneer hij dat zelf wil. Men kan dus aannemen dat de plek waar deze het lichaam verlaat voorbestemd of verkozen is. En dat hij (ziel) niet meer daar is, en terug naar zijn originele bestaansvorm of vanwaar deze afkomstig is!
(a1)Men is van de verstorende invloed van de geest, of manasah genoemd af en en heeft contact met het eigen zelf1 De ziel is het zelf deze is in een eeuwige gelukzalige staat, een en al vreugde. Niet te verwarren met sattva of goedheid, goedheid is een gevolg van onschuld, en mededogen. Leest u verder maar De Boeddhistische geschriften erop na, deze van Boeddha afkomstige leer is er zeer duidelijk over.En voor velen, zuiver gebaseerd op de Vedische geschriften, zonder punyam! Maar op kennis!
Abonneren op:
Posts (Atom)